Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@20:08:21 GMT

ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۸۸۹

ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان این که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، اظهار کرد: برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش باران و برف و برای جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که این سامانه بارشی به‌تدریج از اواسط فردا ( اول بهمن) از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود، گفت: از فردا سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد.

ضیاییان افزود: بر این اساس برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز کشور بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: طی روز چهارشنبه ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود بنابراین در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان، شدت بارش در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب اصفهان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنج‌شنبه فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق کشور خواهد بود، گفت: این سامانه بارشی به‌تدریج از اواخر وقت جمعه از جنوب شرق از کشور خارج می‌شود و طی روز جمعه مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

ضیاییان افزود: از امروز تا اواخر هفته جاری با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: امروز دریای خزر مواج است و خلیج فارس از امروز تا چهارشنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه مه رقیق و در اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه برف دومین عامل پاک کننده هوا است، گفت: بارش برف به نسبت باران به ذخایر زمینی ما کمک بیشتری می‌کند.

صادق ضیاییان درباره تاثیر بارش برف بر کیفیت هوا نیز توضیح داد: در درجه اول بهترین عامل جوی که می‌تواند کیفیت هوا را در وضعیت مطلوبی قرار دهد، وزش باد است. پس از آن بارش برف بهترین عامل برای از بین بردن آلاینده‌های هوا است و بارش باران نیز پس از این دو تاثیر مطلوبی بر کیفیت هوا دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز گذشته بارش برف در پایتخت کیفیت هوا را در شرایط قابل قبولی قرار داد، گفت: به‌طور کلی پایداری جو سبب افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود اما خوشبختانه تا پایان هفته بارش‌ها در کشور کماکان ادامه دارد و با پدیده پایداری جو روبه‌رو نخواهیم شد.

ضیایان در پایان با اشاره به اینکه بارش برف برای کشور کم‌آبی مانند ایران به مراتب بهتر از بارش باران است، تصریح کرد: بارش برف سبب می‌شود که ذخایر برفی ما در کوه‌ها افزایش پیدا کند و در واقع مانند یک سد در نگهداری آب عمل خواهد کرد همچنین نفوذ آن در خاک بیشتر از باران است و از این جهت به آب‌های زیرزمینی کمک بیشتری می‌کند.

کد خبر 479261 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

با اعلام هواشناسی استان یزد مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، بارش تگرگ در منطقه شکار ممنوع مرور میبد شروع شد.

به همچنین به دلیل بارش شدید باران جاده چادرملو  دچار سیل شد.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد  اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان یزد هم اعلام کرد؛ سامانه بارشی تا بعدازظهر پنجشنبه در استان به فعالیت ادامه می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان