Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:09:31 GMT

قیمت نفت با تعطیلی تولید نفت لیبی جهش کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۹۲۴

قیمت نفت با تعطیلی تولید نفت لیبی جهش کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، به دنبال تعطیل شدن تولید نفت لیبی در پی درگیری‌های این کشور، قیمت نفت به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته جهش کرد.

به دنبال تازه‌ترین تحولات در درگیری‌های دو جناح متقابل لیبی، که بیش از ۵ سال است به دنبال به دست آوردن برتری بر یکدیگر و حکومت بر این کشور هستند، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد دو میدان نفتی بزرگ در جنوب این کشور پس از بسته شدن خط لوله آنها توسط نیروهای وابسته به ارتش ملی، تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۴ سنت یا ۱.۱ درصد جهش کرد و به ۶۵.۵۹ دلار رسید. این شاخص در معاملات امروز تا ۶۶ دلار هم بالا رفت که بالاترین قیمت آن از ۹ ژانویه تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۵۸ سنت یا ۱ درصد جهش کرد و به ۵۹.۱۲ دلار رسید. این شاخص در معاملات امروز تا قیمت ۵۹.۷۳ دلار هم رسید که بالاترین میزان آن از ۱۰ ژانویه تا کنون است.

کد خبر 4830474

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت لیبی بانک مرکزی ایران سیل سیستان و بلوچستان قیمت دلار سقوط هواپیما قیمت نفت بازار سهام سقوط هواپیمای اوکراینی وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت سکه بهار آزادی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان هواپیمایی کشوری مالیات قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در اولین نشست مشورتی خود درباره امنیت مرزها و مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی به توافق رسیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران تونس، الجزایر و لیبی در حاشیه هفتمین نشست کشورهای صادر کننده گاز که در اسفندماه 1402 در پایتخت الجزایر برگزار شد، مقرر داشتند نشست سه جانبه کشورهای مغرب عربی هر سه ماه یکبار برگزار شود و اولین نشست بعد از ماه مبارک رمضان باشد. این نشست دیروز در پایتخت تونس برگزار شد.

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در پایان اولین نشست مشورتی خود اعلام کردند: ما درخصوص مبارزه با خطرات مهاجرت‌های غیرقانونی و متحد کردن مواضع و سخنرانی‌های خود در این زمینه به توافق رسیدیم.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست، رهبران الجزایر، تونس و لیبی موافقت کردند یک کمیته مشترک تشکیل شود که وظیفه‌اش ایجاد هماهنگی با هدف حمایت از امنیت مرزهای مشترک درقبال مهاجرت غیر قانونی و جرایم سازمان یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در نشست تونس موافقت کردند در تعامل با کشورهای مرتبط با پدیده مهاجرت غیرقانونی در شمال دریای مدیترانه و دولت‌های واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا مواضع یکپارچه‌ای داشته باشند.

آنان در خصوص اهمیت برگزاری نشست‌های مشورتی به صورت منظم تاکید و اعلام کردند: در این نشست‌ها نه تنها مسائل سیاسی بلکه مسائل اقتصادی و اجتماعی باید مورد بررسی قرار بگیرند. برگزاری چنین نشست‌هایی سبب تقویت روابط میان کشورها خواهد شد.

برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی

 رهبران الجزایر، تونس و لیبی با تاکید برافزایش هماهنگی‌ها تصریح کردند: این موضوع سبب تقویت ثبات و امنیت در منطقه و رشد و شکوفایی آن می‌شود.

تشکیل یک کمیته کاری برای سرمایه گذاری مشترک در بخش‌های مهم و اولویت‌دار از دیگر موضوعات مورد توافق نشست تونس بود و شرکت کنندگان در آن بر ضرورت اجرای پروژه اتصال شبکه برق میان الجزایر، تونس و لیبی تاکید کردند.

در این نشست، جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار و آواره کردن ملت فلسطین قویا محکوم و بر توقف فوری حمله وحشیانه نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و پایان دادن به محاصره این باریکه تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  • چاپ بنر