Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران کشوری امن، باثبات و پایدار است که از امنیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است و پروازهای خارجی ما به اذعان کارشناسان بدون هیچ مشکلی در جریان است.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر در پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک درباره تصمیم AFC در خصوص گرفتن میزبانی از تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خوشبختانه تمام رسانه‌ها با وجود گرایشات متفاوت همدل و هم نظر با رویکردی مناسب کمک کردند به یک اجماع بزرگ و ملی در مقابله با تهدیدات ورزش کشور برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

جزئیات مربوط به نحوه میزبانی باشگاه‌های ایرانی مشخص شد

* آمریکا اخیرا تحریم‌هایش را در عرصه ورزش هم شروع کرده است

وی ادامه داد: از طرف کشور آمریکا تحت شدیدترین و ناعادلانه ترین و غیرقانونی ترین تحریم ها قرار گرفتیم که ابتدا در خصوص مسال نفتی پولی و بانکی بود و اخیرا متوجه عرصه های ورزش، فرهنگ و هنر و گردشگری هم شده است و فشار بیشتری را به مردم عزیز ایران وارد می کند. البته هرقدر این فشارها در سال های اخیر بیشتر شده با مقاوت جدی تر مردم روبرو شده است و زمانی که این فشارها در عرصه های مختلف وارد می شد شاهد حضور پرصلابت مردم غیور ایران در زمان از دست دادن یکی از بزرگترین فرزندان خود بودیم که مراسم تشییع باشکوهی در سراسر ایران کم نظیر و تاریخی برگزار شد.

* AFC برخلاف تضمینی که من داده بودم اعلام کرد تیم ها حاضر نیستند به ایران بیایند

وزیر ورزش و جوانان در باره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز عنوان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که AFC یک هفته قبل از من به عنوان مسئول ورزش کشور تضمین کتبی تامین امنیت را دریافت کرد و ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تضمین را برای برگزاری مسابقات در امنیت کامل ارائه دادیم. نامه سازمان هواپیمایی کشوری را نیز مبنی بر اینکه تمام پروازها از یک روال عادی و منطقی برقرار است ارسال کردیم، اما متاسفانه به بهانه واهی نبود امنیت در کشور و تظاهرات بسیار محدودی که در برخی نقاط شاهد بودیم و حادثه‌ای که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد، عنوان کردند تیم‌ها به دلیل اینکه امنیت نیست تمایلی به حضور در ایران ندارند و از نظر ارتباطات هوایی نیز امنیت نیست، در حالی که روزانه ده‌ها ایرلاین بین‌المللی پروازهای خود را به مقصد یا مبدأ ایران انجام می‌دهند.

* به تظاهرات باشد در کشوری مثل فرانسه باید همه مسابقات ورزشی لغو شود

سلطانی‌فر تصریح کرد: 99 درصد از تظاهراتی که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم در راستای حمایت از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است. در حالی که در کشوری مانند فرانسه حدود یک سال است که شاهد ناآرامی و آشوب‌های خیابانی هستیم و اگر این‌طور باشد تمام مسابقات ورزشی در این کشور باید لغو شود. یا در همین کشورهای اطراف ما که در حال جنگ هستند و هر روز شاهد عملیات تروریستی هستیم، چیزی به عنوان امنیت وجود ندارد. در حالی که حتی یک گلوله هم در اطراف مرزهای ما شلیک نشده است و ایران به عنوان کشوری امن مطرح است، اما ناامنی را به جامعه ورزش القا کرده‌اند.

* از شیخ سلمان خواستم به صورت جدی وارد تغییر این تصمیم شود

وی افزود: بعد از دریافت نامه هم موضع‌گیری قدرتمندی از طرف وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت، به طوری که هر 4 باشگاه تصمیم گرفتند اگر روال AFC تغییر نکند و مانع میزبانی ما شوند از این مسابقات کناره‌گیری خواهند کرد. شنبه شب هم مذاکره تلفنی مفصلی با شیخ سلمان داشتم و خواستم به صورت جدی وارد شود و در خصوص تغییر این تصمیم ورود کند. 

* امیدواریم بتوانیم تغییری در رویکرد AFC ایجاد کنیم

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: روز گذشته با حضور در فراکسیون ورزش گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه دادیم که آنها نیز از این موضع‌گیری ما حمایت جدی کردند و امروز نیز بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم حمایت کردند. اجماع خوبی هم در بین رسانه‌ها و هم در جامعه ایجاد شده است که تماما از این تصمیم ملی دفاع کردند و معتقدند باید از حیثیت ورزش ملی و فوتبال کشور دفاع کرد. ما نیز این مسیر و رویکرد را با توجه به خواست مردم، ورزشکاران و هواداران ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم تغییری در رویکرد AFC ایجاد کنیم.

* پروازهای خارجی ما بدون هیچ مشکلی در جریان است

سلطانی‌فر گفت: ایران کشوری امن، باثبات و پایدار است که از امنیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است. پروازهای خارجی ما به اذعان کارشناسان بدون هیچ مشکلی در جریان است. از طرفی در یک ماه آینده میزبان 7 رویداد بین‌المللی هستیم که تنها در یکی از آنها حدود 30 کشور خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند. در حال حاضر نیز مسابقات جهانی کشتی پهلوانی را با حضور شرکت‌کنندگان خارجی در بجنورد در حال برگزاری داریم. 

* از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور هم استفاده کردیم

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی در این خصوص گفت: از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور نیز استفاده کردیم و جلسات خوبی با مسئولان وزارت امور خارجه داشتیم تا بتوانیم با کمک آنها در این تصمیم ایجاد کنیم و از حیثیت ورزش و فوتبال کشور دفاع کنیم.

* اتفاقات خوبی در این دو سال در کمیته المپیک افتاده است

وزیر ورزش و جوانان درباره ارزیابی اش از عملکرد کمیته ملی المپیک در دو سال اخیر عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این دو سال در کمیته ملی المپیک افتاده است. به خصوص در بخش شفافیت مالی و بودجه‌ای که قدم‌های خوبی برداشته شده است. رئیس کمیته ملی المپیک نیز تعامل خوبی با بخش‌های زیرمجموعه داشته است و تمام کمیته‌ها با حضور افراد دست‌اندرکار فعال شده‌اند. نتایج این اقدامات را نیز در رویدادهای ورزشی مختلف مشاهده می‌کنیم، به طوری که در سال 2018 بیشترین مدال را بعد از انقلاب اسلامی در بازی‌های آسیایی جاکاراتا کسب کردیم و در بازی‌های پارآسیایی نیز به رتبه سوم ارتقا پیدا کردیم. 

* کمک‌ هزینه 6 ماه اول ورزشکارانی را نیز موفق به کسب سهمیه شده‌اند را پرداخت خواهیم کرد

سلطانی‌فر افزود: ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیز از حدود 2 سال قبل نشست‌های مستمری را با مدیران زیرمجموعه داشته است که عملکرد و فعالیت‌های فدراسیون‌های مختلف را مورد رصد قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف و ایجاد انگیزه کنیم. کمک‌ هزینه 6 ماه اول ورزشکارانی را نیز موفق به کسب سهمیه شده‌اند را پرداخت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی وزارتخانه از نتایج کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 چه خواهد بود و در مقایسه با المپیک ریو چه نتایجی کسب خواهد شد، گفت: تنها اطمینان دارم ورزشکاران ما با تمام توان تلاش فوق‌العاده‌ای را در المپیک خواهند داشت. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا فرانسه وزیر ورزش وزارت ورزش مسعود سلطانی فر میزبانی پرواز هواپیما لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره جوان گیتی‌پسند با تیم منتخب هندبال‌ساحلی جهان در المپیک پاریس

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه گیتی پسند ، علی حیدریان بازیکن تیم ملی هندبال‌ساحلی ایران و عضو تیم هندبال گیتی‌پسند اصفهان، در نمایش هندبال‌ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در کنار ستارگان هندبال‌ساحلی جهان در حاشیه باز‌ی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد.

حیدریان به‌دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم‌ملی هندبال‌ساحلی نوجوانان در مسابقات جهانی یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان، بغل‌چپ مستعد تیم هندبال گیتی‌پسند نیز به‌عنوان نماینده این باشگاه و ایران همچنین جوان‌ترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

در این مسابقات مجموعا ۶۴ بازیکن هندبال‌ساحلی (۳۲ مرد و ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال‌ساحلی از ۱۸ کشور جهان، ازجمله بازیکنانی از جمهوری‌اسلامی ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات‌متحده آمریکا و اروگوئه حضور دارند.

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.


فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) نمایش هندبال‌ساحلی IHF را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی  برگزار می‌کند که به‌دنبال آن سه تیم ستاره مرد و سه تیم ستاره زن، به‌علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال‌ساحلی را در روز‌های ۲۷ تا ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ در کرتیل، با فاصله تنها بیست‌کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فرانسه برای حفظ امنیت المپیک دست به دامان نیرو‌های خارجی شد
  • فرانسه برای تامین امنیت دست به دامن متحدان شد
  • ستاره جوان گیتی‌پسند با تیم منتخب هندبال‌ساحلی جهان در المپیک پاریس
  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • هندبالیست ساحلی جوان ایران در تیم منتخب المپیک بازی می کند
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی