Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@09:48:25 GMT

جانشین جدید نیروی قدس سپاه را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۹۶۹

جانشین جدید نیروی قدس سپاه را بیشتر بشناسید

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی با حکم فرمانده کل سپاه بعنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، صبح امروز و در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه، با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی نیز بعنوان جانشین این نیرو منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار حجازی با نام کامل «سید محمد حسین زاده حجازی»، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در خانواده‌ای مذهبی رشد و تربیت یافته است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی درآمد.

او در اوایل انقلاب برای مبارزه با جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب به غرب کشور رفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز در امر اعزام نیروهای مردمی و ساماندهی نیروهای بسیجی اعزامی به جبهه فعالیت می‌کرد.

ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرماندهی سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان و قرارگاه قدس از جمله دیگر سوابق سردار حجازی در دوران دفاع مقدس است.

وی پس از پایان جنگ بعنوان معاون نیروی انسانی و معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج فعالیت داشت تا آنکه در اسفندماه سال ۱۳۷۶ با حکم فرمانده معظم کل قوا بعنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب شد و به مدت ۱۰ سال فرماندهی این نیرو را بر عهده داشت.

سردار حجازی همچنین در سال ۱۳۸۶ بعنوان رئیس ستاد فرماندهی کل سپاه(معاون هماهنگ کننده) منصوب شد و در از خرداد ۱۳۸۷ تا مهر ۱۳۸۸ نیز جانشینی فرمانده کل سپاه را بر عهده داشت.

او همچنین در کارنامه کاری خود، معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح با حکم فرمانده معظم کل قوا را نیز بر عهده داشته است و در سال‌های اخیر نیز مسئولیت میدانی در یکی از محورهای جبهه مقاومت را بر عهده داشت.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه پاسداران سپاه انقلاب اسلامی نیروی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اشیای عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از کشف اشیای عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.   به گزارش ایسنا؛ سردار حسین حسن‌پور امروز ۷ فروردین در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.   وی گفت: ماموران کلانتری ۱۶ رودبار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به یک بسته پلاستیکی که در زیر یک درخت بود، مشکوک شده و پس از بررسی، ۴ عدد ظرف سفالی عتیقه از داخل آن کشف کردند.   جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این ظروف را مربوط به دوره هزار اول قبل از میلاد اعلام کردند، افزود: ارزش ریالی این اشیاء ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.   این مقام انتظامی با اعلام اینکه قاچاق عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کار نیروی انتظامی نمونه‌ای از جهاد است
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • کشف اشیای عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در گیلان
  • کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی
  • تأکید بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال
  • همه مسئولان باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند