Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@10:34:49 GMT

عقب نشینی دربازار بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۹۸۲

بازار سرمایه که هفته جاری را با رکوردشکنی آغاز کرده بود، امروز درحالی به کار خود پایان داد که شاخص کل این بازار ۸۸۶ واحد کاهش یافت. ناطقان: روند حرکت بازار سرمایه امروز بر خلاف روزها و هفته گذشته صعودی نبود و شاخص کل این بازار با ۸۸۶ واحد کاهش در رقم ۴۰۹ هزار و ۸۰۷ واحد ایستاد.

این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن همچنان روند صعودی خود را ادامه داد و با ۱۳۰۳ واحد رشد به رقم ۱۲۸ هزار و ۰۹۱ واحد رسید؛ بنابراین می‌توان گفت امروز برخلاف روند کاهشی سهام شرکت‌های بزرگ، سهام شرکت‌های کوچک افزایشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طوریکه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و بانک ملت و پتروشیمی جم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس گذاشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۶۹۳ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال به ثبت رساندند که نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بود.

همچنین بانک‌های تجارت، ملت و بانک پارسیان، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس بر خلاف شاخص کل بورس روند صعودی خود را، هرچند نامحسوس، ادامه داد و با چهار واحد رشد رقم ۵۳۰۱ را ثبت کرد. امروز ۲۹۷ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به روز گذشته کاهشی بود.

پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب نمادهایی بودند که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر فرابورس دشتند و در مقابل سنگ آهن گهرزمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران، بیمه کوثر و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، صنایع ماشین‌های اداری ایران، قاسم ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نمادهای پربیننده فرابورس بودند.
منبع: ایسنا برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان معاملات امروز (۲ اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۲۷ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار واحد رسید.

همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی ۸۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۵۳ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات خُرد در بازار امروز (۲ اردیبهشت)، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۲۰ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۲۸۸ نماد در محدوده مثبت و ۱۷۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۴۲ نماد در محدوده مثبت و ۱۱۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

براساس معاملات امروز، سه نماد «فولاد»، «فملی» و «نوری» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فصبا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌، همچنین سه نماد «فولاد»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «کرمان» و «فن افزار» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

کد خبر 6084346 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • صعود بورس | افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی شاخص کل
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • بورس با رشد ۷۷ هزار واحدی شاخص، جهش کرد
  • پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس