Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در حالی وزیر امور خارجه کانادا خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه یا اوکراین شده که بر اساس قوانین ایکائو، ایران مرجع تصمیم‌گیری درباره محل بازخوانی جعبه سیاه‌ است.

 فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر خارجه کانادا خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه یا اوکراین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کانادا گفته "جعبه سیاه باید به جایی فرستاده شود که تجربه برای بازخوانی آن وجود دارد و به صورت شفاف این امر را انجام دهند".

پیش از این نیز نخست وزیر کانادا گفته بود: فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که توانایی خواندن اطلاعات جعبه های سیاه را دارد و افزود که این جعبه ها به شدت آسیب دیده است.

در روزی که هواپیمای اوکراینی سقوط کرد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  با بیان اینکه دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص نیست، گفت: خلبان قبل از وقوع سانحه هیچ تماسی با برج مراقبت نداشته است.

علی عابدزاده در حاشیه مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در پاسخ به سوال تسنیم اظهار کرد: رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بر اساس قوانین ایکائو، توسط ایران انجام می‌شود و اوکراینی‌ها نیز می‌توانند در این بررسی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه علت وقوع سانحه هنوز مشخص نیست افزود: جعبه‌های سیاه هواپیما پیدا شده که آنها را تجزیه تحلیل کرده و دلایل را اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از تاخیر پرواز صبح تهران - کیف اطلاعی نداریم یادآور شد: خلبان قبل از سانحه هیچ تماسی با برج مراقبت نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خواندن جعبه سیاه در ایران صورت می‌گیرد گفت: برای پاسخ به این سوال باید ببینیم که نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل جعبه سیاه چیست پس از آن مشخص می‌شود که این جعبه سیاه در کجا بررسی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس قوانین ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) کشوری که سانحه هوایی در آنجا اتفاق افتاده، مسئول رسیدگی است. در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز ایران است که تصمیم می‌گیرد جعبه سیاه در داخل کشور یا هر کشور دیگری که تشخیص دهد،‌بازخوانی شود.

از سوی دیگر نباید این نکته را فراموش کرد ایران افراد دو تابعیتی‌ را به رسمیت نمی شناسد، از این روز اساسا اظهار نظر کانادا و مقامات این کشور از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه در رابطه با هواپیمای اوکراینی و جعبه‌های سیاه آن وجه حقوقی ندارد.

 تسنیم

برچسب ها: هواپیما ، اوکراین ، کانادا ، جعبه سیاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواپیما اوکراین کانادا جعبه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا

ایران و سفر خودروهای دیجی کالا در سراسر کشور، موضوع واقعیت افزوده استفاده شده برای جعبه‌های جدید دیجی‌کالا است. این موضوع با طرح نقشه‌ روی جعبه که با استفاده از نشانه‌های مطرح شهرهای ایران ترسیم شده، همخوانی دارد. این طرح سال گذشته و در مسابقه دیجی‌کالا پرایز که با موضوع بهبود تجربه مشتریان با بسته‌های دیجی‌کالا برگزار شد، رتبه اول و عنوان برگزیده را کسب کرد.

در جریان این شگفتانه،‌ کاربران دیجی‌کالا برای اسکن کد QR روی بسته‌بندی‌های جدید نیاز به نصب نرم‌افزار ندارند و تنها از طریق دوربین گوشی موبایل و استفاده از مرورگر گوشی هوشمند می‌توانند جایزه دریافت کنند. بعد از اسکن کد و نگه داشتن دوربین روی تصویر، خودروی دیجی‌کالا از انبار به سمت خانه مشتری حرکت می‌کند و با رسیدن به خانه، یک بنر با شعار جدید دیجی‌کالا یعنی «لبخند به خانه می‌رسد» روی صفحه قرار می‌گیرد. با کلیک روی بنر، کاربران به صفحه جوایز دیجی‌کالا منتقل می‌شوند.

سه کد تخفیف خرید از دیجی‌کالا، اشتراک دیجی‌پلاس و اشتراک فیدیبو، جوایز در نظر گرفته شده برای کاربران است که هر کاربر می‌تواند یک بار از هر کدام از این تخفیف‌ها استفاده کند.

اولین دوره مسابقه دیجی‌کالا پرایز سال 1402 برگزار شد و قرار است از این به بعد هر سال به یکی از موضوعات حوزه بسته‌بندی در صنعت خرده‌فروشی آنلاین، بپردازد. امسال طرح برنده بر ۲ میلیون جعبه در ۱۸ سایز نقش بست و کاربران دیجی‌کالا در سراسر ایران از ابتدای فروردین خریدهای‌شان را با این بسته‌بندی و طرح جدید دریافت می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897795

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان (فیلم)
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند