Web Analytics Made Easy - Statcounter

با استفاده از چند راهکار ساده و کاربردی می‌توان خواب راحت شبانه را تجربه کرد. به گزار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خواب بد می‌تواند روی تمام روز تاثیر منفی بگذارد و در بلند مدت باعث بروز برخی بیماری‌ها شود. شما می‌توانید با استفاده از چند ترفند ساده و کاربردی خوابه شبانه راحت را تجربه کنید.

تعیین ساعت خواب
افراد باید زمان مشخصی را برای خواب خود تعیین کنند تا بتوانند بدن خود را آماده کرده و به راحتی بخوابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن خواب راحت شبانه موجب می‌شود آرامش خاصی در طول روز داشته باشند. به همین دلیل هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی خود را تنظیم کنید. در این صورت عملکرد داخلی بدن تنظیم می‌شود. برخی از دارو‌ها مثل استفاده از اسپری‌های مربوط به آسم می‌توانند باعث بی‌خوابی افراد شوند. اگرنسبت به تداخل اثرات دارو با خواب شک دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تمام افراد باید پیش از خواب شبانه خود به مدت ۱۰ دقیقه تمام کار‌های که در طول روز انجام داده اند را بررسی کنند. استرس، فشار و مشکلات خود را بررسی کرده و به راه حل آن‌ها فکر کنند. با انجام این کار می‌توانید با ذهنی آماده تصورات و افکار خود را طرح ریزی کنید و در همین حال بخوابید.

حداقل ۳۰ دقیقه پیش از خواب، لپ‌تاپ و گوشی را کنار بگذارید
اغلب افراد به تکنولوژی اعتیاد دارند، اما نباید فراموش کرد که دوری از برخی تکنولوژی‌ها تاثیر فوق العاده‌ای بر کیفیت خواب خواهد داشت. نور آبی ساطع شده از صفحه‌نمایش ابزار‌های هوشمند، برای مغز تداعی‌کننده‌ی نور خورشید است و موجب می‌شود مغز، ترشح هورمون ملاتونین را متوقف کند. ملاتونین هورمون بسیار مهمی است که ریتم خواب شبانه‌روزی شما را تنظیم کرده و مغز با ترشح آن، به بدن پیام آماده باش برای خواب را می‌دهد. ایجاد اختلال در چرخه‌ی طبیعی شبانه روزی بدن، نه تنها می‌تواند موجب کاهش کیفیت خواب شود، بلکه می‌تواند در دراز مدت آثار سویی همچون مشکلات بینایی، افسردگی و حتی سرطان را در پی داشته باشد.

ورزش کردن
ورزش صبح‌گاهی موجب بیدار شدن کامل بدن از خواب شده و تابش نور خورشید بر صورت نیز موجب توقف ترشح ملاتونین و رهایی از خواب‌آلودگی شده و به بدن کمک می‌کند که روند تولید ملاتونین را بهبود بخشیده و این هورمون را برای شب بعد، هنگامی که به رختخواب وارد می‌شوید ذخیره کند. یک چرت عصرگاهی هم می‌تواند برای سرحال شدنتان مفید باشد، اما نباید آن را خیلی طولانی کنید.

تمرین تنفس عمیق داشته باشید
تنفس عمیق این پیام را به بدن می‌دهد که وقت استراحت است. در "دم "، هوای تازه‌ای که به ریه‌ها وارد می‌شود، به سراسر بدن شما سفر کرده و تمام سلول‌ها را پاکسازی می‌کند؛ و در "بازدم”، تمام سموم خارج می‌شوند. تمرکز بر دم و بازدم ثابت و آرام، احساس راحتی و آرامش را تضمین می‌کند. اما این آرامش با اولین باری که آن را امتحان کنید اتفاق نخواهد افتاد. این یک تمرین مداوم است، بنابراین شما نیاز به تمرین آن برای داشتن بهترین اثر دارید. تا وقتی که احساس کنید که بدن شما بهتر شده است آن را ادامه دهید.

بالش بهتری انتخاب کنید
پژوهش‌ها نشان داده است که یک بالش متوسط ​​بهترین تاثیر را در تجربه خواب خوب ایفا می‌کند. زیرا بالش‌ها باید سر و گردن شما را پوشش دهند. همچنین، اگر نگران حساسیت هستید، یک بالش غیر آلرژی زا را انتخاب کنید.

اگرخوابتان نبرد از رختخواب جدا شوید
این راهکار بسیار ساده است. اگر نمی‌توانید بخوابید، سعی نکنید که در رختخواب مانده و برای خوابیدن بیهوده تلاش کنید. بهتر است در این گونه مواقع از رختخواب خارج شوید. اگر بیش از ۲۰ دقیقه است که در رختخواب دراز کشیده‌اید و هنوز خوابتان نبرده است، بلند شوید و به دنبال انجام کاری دیگر بروید. از لپ‌تاپ و گوشی خود استفاده نکنید و به تماشای تلویزیون ننشینید، چرا که همه‌ی این دستگاه‌ها می‌توانند مشکلات خواب شما را تشدید کنند. کارشناسان معتقدند که بیرون ماندن از رختخواب در شرایطی که خوابتان نمی‌برد، چرخه‌ی اتصال رختخوابتان با افکار منفی را در ذهنتان متوقف می‌کند و موجب می‌شود شب‌های دیگر، حس بدی نسبت به خوابیدن نداشته باشید. محرومیت شما از خواب به دلیل بیرون ماندن از رختخواب، موجب تجربه‌ی خوابی راحت‌تر در شب‌های بعد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رختخواب خواب خواب سالم بالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فال شمع روزانه از جمله فال‌های پرطرفداری است که افراد مختلف در زمینه پیش‌بینی امور و انجام کار‌های روزانه به آن رجوع می‌کنند. این نوع فال از طریق اشکالی که اشک‌های شمع در آب ایجاد می‌کند، تعبیر می‌شود. 

به گزارش «زی‌سان»، در ارتباط با فلسفه (چیستی) فال شمع باید توجه داشت که سوختن شمع به عنوان رخدادی در نظر گرفته می‌شود که در آن چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک را با خود دارد. موم شمع عنصر خاک، شعله شمع عنصر آتش، دود عنصر باد و مومی که ذوب می‌شود عنصر آب است.

گفته می‌شود که شمع نماد یک خلقت کامل است که چهار عنصر اصلی را در کنار یکدیگر دارد و زمانی که این عناصر در کنار یکدیگر باشند، دعا برآورده و حاجت روا می‌شود. شاید همین باور موجب شده در مراسم عرفانی، مکان‌های مقدس، مراسم تولد و حتی عزاداری‌ها شمع را روشن کنند. غالبان در لحظه برافروختن شمع باید فرد حاجت، دعا یا آرزویی داشته باشد و بعد آن را خاموش کند. گفته می‌شود زمانی که شمع در حال سوختن است، دعا کردن شما به پرودگار متصل‌تر شده و استجابت دعا را بالا می‌برد. 

در فال شمع رنگ نور شمع، نحوه سوختن شمع و ذوب شدن آن اهمیت دارد. با این مقدمات آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال شمع امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف است.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین 

شما شهرت و معروفیت بزرگی در آینده کسب خواهید کرد / دیدار و روبوسی با یک یا چند نفر از بستگان یا دوستان نزدیک خواهید داشت.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

دور همی یا مهمانی و شادی‌های خانوادگی، فامیلی یا دوستانه در پیش خواهیدداشت. جایی می‌خواهید بروید. شک و تردید نداشته باشید، با روی باز و گشاده از شما استقبال خواهد شد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

خبری که مدت‌های طولانی در انتظار رسیدن به آن بوده اید به شما خواهد رسی. اگر در تصمیمی تردید و دو دلی داید، در انجام آن کمی درنگ و تاخیر نمایید و در زمانی مناسب‌تر و در شرایطی آرام‌تر تصمیم خود را بگیرید.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

شخصی برای شما قدم خیری خواهد برداشت که در زندگی فردی و اجتماعی شما بسیار موثر است و شما را به آرامش لازم خواهد رساند و باید قدر دان لطف و محبت او باشید.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

به یک مسافرت داخلی خواهید رفت. انتظار روشن شدن مساله یا مشکلی خانوادگی یا شغلی و یا مالی را دارید که با نتیجه‌ای مثبت به پایان خواهد رسید و آنچه را که در این باره انتظارش را داشتید، برای شما به خوبی تمام خواهد شد. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت. ممکن است آ منطقه خوش آب و هوا باشد / به یک تولد، عروسی یا مهمانی با شکوه دعوت خواهید شد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مهر 

شخصی نسبت به پیمان دوستی خود با شما وفادار است و صمیمیت خود را حفظ خواهد کرد و برای ادامه این صمیمیت تلاش می‌کند. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

کاری را انجام خواهید داد که با نتیجه روشن، مثبت و عالی همراه است. این کار از دیده خودتان سرچشمه می‌گیرد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

در مورد نیت قلبی تان شادی زیادی به شما روی خواهد آورد. آرامشی را که در انتظار دارید در زندگیتان حاکم شود، این آرامش را بزودی در اوضاع و شرایط زندگی خود شاهد خواهید بود.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

به آموختن حرفه‌ای جدید خواهید پرداخت. توکل به خداوند را در دشواری‌ها و سختی‌ها هرگز از دست ندهید. مطمین باشید گره بسته شما گشوده خواهد شد. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

یک پیشنهاد عشقی به شما خواهد شد، پاسخ بدان به رای و نظر خودتان بستگی دارد / دیدار و روبوسی با یک یا چند نفر از بستگان یا دوستان نزدیک خواهید داشت.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

از نظر شرایط فیزیکی و جسمی کمی به بیماری و شرایط نا مساعد مبتلا خواهید شد که خیلی زود رفع خواهد شد؛ و جای آن را سلامتی و تندرستی کامل خواهد گرفت. 

tags # فال شمع ، فال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد | با این حکم قهرمانی سرخ ها راحت تر شد
  • فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • طرح/ وعده صادق
  • تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم | توصیه ژاپنی‌ها را بخوانید
  • اگر زیر دنده چپ شما درد می‌کند، بخوانید
  • فال شمع روزانه امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید