Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در دی‌ماه امسال مقداری افزایش یافته که بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام 240میلیونی مسکن و جعاله باید 22میلیون و 80هزار تومان بپردازند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا 140میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن 12میلیون و 880هزار تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در سال جاری با افزایش مواجه بوده است؛ به طوریکه تسه (اوراق) تیر و آذرماه سال 1398به ترتیب45هزار و 600تومان و 47هزار و 300تومان قیمت دارد. این درحالی است که این قیمت در دی‌ماه نسبت به آذرماه کمی کاهش داشته و با نرخ 46هزار تومان داد و ستد می‌شود.
بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس قیمت اوراق دی‌ماه سال جاری (46هزار تومان) محاسبه شده است.
بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا 140میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل 100میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 40میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای 100میلیون تومان تسهیلات باید 200برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه 46هزار تومانی 9میلیون و 200هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن 40میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید 80ورق به مبلغ سه میلیون و 680 هزار تومان خریداری کنند، 12میلیون و 880هزار تومان می‌شود.
زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف 240میلیون تومان شامل 100میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و 40میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید 400برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن 18میلیون و 400هزار تومان است که همراه با 40میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید 80برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، سه میلیون و 680هزار تومان و در مجموع باید 22میلیون و 80هزار تومان پرداخت کنند.
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200هزار نفر به 80میلیون تومان رسیده که برای آن باید 160برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و 360هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری 60میلیون تومان درنظر گرفته شده است که باید برای آن 120برگه خریداری شود که هزینه آن پنج میلیون و 520هزار تومان می‌شود.
به گزارش ایسنا، لازم به ذکر است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در ماههای فروردین، بهمن و اسفند سال 1396کمی بیش از 43هزار تومان بوده است؛ درحالی که این قیمت برای اردیبهشت و شهریور همان سال به ترتیب 34هزار و 900و 39هزار و 700تومان بوده است. امتیاز تسهیلات مسکن در سال 1397نیز به بیش از 44هزار تومان رسیده بود و هر برگ در خرداد، مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب 44هزار و 700،44هزار و 200و 45هزار و 100تومان داد و ستد می‌شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان