Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت شفاف سازی و پیشگیری از بروز برخی تخلفات و توجه به آموزش پاسخگو را دو مسیر مهم برنامه‌های این معاونت در آینده برشمرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در در اولین نشست مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاکید بر اینکه سیاست های معاونت آموزشی تغییری نخواهد داشت و افزود: مسیر کاری هیچ تغییری نداشته و طبیعی است که با توجه به شرایط، برخی تغییرات در تاکتیک و عملیات حاصل شود اما استراتژی معاونت آموزشی به همان شکل سابق و با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ استانداردهای آموزشی در شرایط ویژه ی روحی حاکم بر دانشگاه ها  و با توجه به کمبودها و محدودیت های اقتصادی کار آسانی نیست، گفت: با توجه به فرصت اندکی که داریم باید از اتفاقات ناگوار درس بگیریم و با نشاط و امید به خدای تعالی برای تعالی کشور عزیزمان گام برداریم.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، پیشرفت و حرکت روبه جلو، همدلی و هماهنگی در همه ی سطوح اعم از ستادی و دانشگاهی را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تا حد امکان تلاش می کنیم تا استقلال دانشگاه ها در تصمیمات حفظ شود. لذا  به همه مسئولین دانشگاهی توصیه می کنم از اختیارات سطح بندی شده ای که به دانشگاه محل خدمتشان تخصیص یافته حداکثر استفاده را داشته باشند.

دکتر حق دوست گفت: لازم است اقدامات از لایه های نرم و فرهنگی سازمانی شروع بشوند و اگر در این راستا به انسجام و همدلی برسیم، زمینه ی انجام کارها و برنامه های سنگین تر مهیا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: پایبندی به مسائل اخلاق و کرامت انسانی یک مسیر بی نهایت است که باید سعی کنیم بیشتر در رفتارهایمان متبلور شود تا زمینه ی کارهای مشارکتی تقویت شود.

به گزارش وبدا، وی با بیان اینکه افزایش تعاملات و ارتباط ها نیز باعث افزایش نگاه مشارکتی و اخلاق مدار می شود خاطرنشان کرد: علی‌رغم تحلیل های بسیار عمیقی که درمعاونت آموزش وزارت بهداشت انجام می شود اما گاهی به دلیل ضعف برخی از پارامترهای مشترک با برخی نهادها در مدل سازی، ضعیف عمل شده است که این مشکل جز با همکاری و هم فکری معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها که در بطن امور هستند برطرف نخواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: صدای دانشجویان و اساتید را متبلور خواهیم ساخت تا با کمک ایشان راهکارهای مناسبی برای انتقادهای سازنده شان بیابیم.

دکتر حق دوست با اشاره به تفاهم نامه ای که روسای کلان مناطق آمایشی با معاونت آموزشی در زمینه برآورد نیروی انسانی داشته اند، گفت: هدفمند کردن توسعه  کمی دانشگاه ها نیز مسئله ی مهمی است. از طرفی ظرفیت ها افزایش یافته  و از سوی دیگر روزبه روز روند پذیرش داوطلبین برای پر کردن صندلی ها روبه کاهش است لذا باید مسئولین حوزه ی معاونت آموزشی هر دانشگاه با تفکر و تدبر عمیق، نقشه ی راه توسعه ی دانشگاه خود را رقم بزند تا به طور کامل و هدفمند، ماموریت محوری اشاعه یابد و این مهم در سایه ی روابط دوستانه و صمیمانه بین دانشگاه های کلان منطقه رخ می دهد.

وی یادآور شد: دست یابی به توسعه و حرکت روبه جلو تنها با فعالیت گروهی محقق خواهد شد و معاونین آموزشی دانشگاه ها هسته ی مرکزی استحکام بخشی به کلان مناطق آمایشی هستند که نقش کلیدی را در تفاهم، گفتگو، برنامه ریزی، توسعه ی کلان منطقه و همدلی خواهند داشت؛ لذا این همدلی و همراهی و احترام در لایه ی فرهنگی و حفظ صیانت و شان انسانی در لایه ی ساختاری، نقشه ی راه حرکت به جلو و همگرایی علوم خواهد بود که باید تلاش کنیم گروه ها با این ترمینولوژی و ادبیات آشنا بشوند.

 دکتر حق دوست به بررسی اهمیت رشته های کارشناسی پرداخت و افزود: باید تلاش شود آموزش در این سطح و حتی ریزترین سطوح آموزش به بالندگی برسد و توجه به فلوشیپ ها و فوق تخصص ها ما را از توجه به آنها غافل نکند؛ لذا عناصر تاثیرگذار در این حوزه مدیران گروه، بخش ها و اساتید گروه ها هستند که دغدغه مندی آنها مکمل نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغ ها خواهد بود.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: دو مسیر شفاف سازی، پیشگیری از بروز برخی تخلفات، فسادها و اشکالات که زمینه ساز افزایش عدالت و سرمایه ی اجتماعی دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مسئولین خواهد بود و  تکمیل بسته سوم از مجموعه بسته های تحول آموزش یا همان آموزش پاسخگو را در  معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال خواهد خواهم کرد.

به گزارش وبدا، دکتر حق دوست گفت: در بعد اول بسته ی آموزش پاسخگو که تطابق کوریکولوم های آموزشی با نیازهای جامعه است کارهای بسیار خوبی انجام شده و البته هنوز امکان گسترش آن وجود دارد اما لازم است در بعد دوم که دغدغه مندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی می باشد بیشتر فعالیت کنیم چون تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه، درگیر شدن این عزیزان با معضلات جامعه و ارائه ی راهکار توسط آنها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت آموزش پاسخگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های مؤثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

کد خبر 6081388

دیگر خبرها

  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن