Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:44:41 GMT

ضوابط بخشش اضافه خدمت سربازان حین خدمت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۲۵۳۳

ساعت24-رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ضوابط و مقررات بخشش اضافه خدمت کارکنان وظیفه حین خدمت را تشریح کرد.

به نقل از سایت پلیس، سردار تقی مهری در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی، تنها شامل مشمولانی می‌شود که به خدمت سربازی اعزام شوند.

وی در مورد ضوابط بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی عنوان کرد: در صورتی که در سوابق خدمتی کارکنان وظیفه، حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری و … از سوی فرماندهان تأیید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آنان برابر ضوابط مورد بخشش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه ابلاغیه ضوابط و مصادیق بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه یگان‌های خدمتی ابلاغ شده است، افزود: اضافه خدمت سربازان حین خدمت در مواردی مانند سرباز نمونه و موفقیت در ثبت ابتکار منجر به تولید محصول و یا مقاله علمی معتبر، حفظ حداقل یک جز قرآن کریم، گذراندن دوره‌های تخصصی مورد نیاز یگان نیروهای مسلح و … در صورت تأیید فرماندهان بخشیده می‌شود.

سردار مهری خاطرنشان کرد: سربازان برای بهره مندی از این تسهیلات می‌بایست به نیروی انسانی یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد

اوکراین به منظور ترغیب مردان در سن نظامی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند اعلام کرد که صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، صدها هزار اوکراینی به دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند - اما این کشور نیاز فوری به نیروهای جدید دارد، بنابراین، کی یف در حال حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می کند.

کی یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. حالا مرحله بعدی دنبال می شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان 18 تا 60 ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می کند.

این در آیین نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آنلاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به طور خاص، این قانون بیان می کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی شود". این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه شنبه، وزارت امور خارجه در کی یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین 18 تا 60 سال - به استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین- خبر داد.

روز چهارشنبه صدها نفر از اوکراینی ها در مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به دلیل عدم تحویل مدارکشان به آنها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از 23 آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

دولت اوکراین بارها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم. اما حالا لحن او خشن تر شدهاست. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشورهای میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آنها بتوانند به خانه خود بازگردند. به گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به عنوان مالیات دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین 18 تا 60 سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند - برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می برند.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود.

تا به حال صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراینبایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم