Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: از تولیدکنندگان و کشاورزان خواست برای کاهش بروز بیماری‌ها و جلوگیری از زیان‌های اقتصادی با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای و اخذ مجوزهای لازم، با دامپزشکی همکاری کنند.

رضا محمودی‌زاوه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سه داروخانه دامپزشکی، سه کلینیک، دو مرکز مایه‌کوبی، دو کشتارگاه و سه کارخانه خوراک در سطح شهرستان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالیت چهار پست دامپزشکی در این شهرستان خبر داد و افزود: بیشترین تعداد پست را در این شهرستان به نسبت استان داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با اشاره به فعالیت 17 نیروی انسانی در این شبکه، ادامه داد: از ابتدای امسال حدود 1406 آزمایش در مورد دام در این شهرستان انجام شده است.

محمودی‌زاوه با اشاره به دریافت 800 هزار و 364 دز واکسیناسیون دامی در شهرستان از ابتدای سال، تصریح کرد: بیش از 721 هزار راس دام در سطح شهرستان علیه بیماری‌ها واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی جامعه، افزود: با توجه به انتشار سریع بیماری‌های طیور از یک منطقه به منطقه دیگر، سهل‌انگاری در رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای سبب بروز خسارات سنگین و جبران‌ناپذیری در صنعت پرورش طیور شهرستان و استان می‌شود.

محمودی‌زاوه یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت جامعه و تضمین گوشت قرمز سالم، با کیفیت و بهداشتی به صورت روزانه از تمامی مراحل کشتار، حمل و نقل، نگهداری و عرضه گوشت قرمز استحصالی دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه دام  شهرستان بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج

اصلانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آوج از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک باب قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز دام پلمب شد.

وی افزود: ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود تا مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات لیبل روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان