Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش مهمی از عصبانیت آمریکا از سپاه، نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی در دور زدن تحریم‌های آمریکاست.

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از خدمات سپهبد شهید قاسم سلیمانی، کمک‌های شایان این شهید عزیز برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکاست، اما تصویب کنوانسیون‌های مرتبط با FATF دست امثال حاج قاسم را برای دور زدن تحریم‌ها خواهد بست!

بخش مهمی از عصبانیت آمریکا از سپاه، نقشآفرینی این نهاد انقلابی در دور زدن تحریم‌های آمریکاست، چنانچه یکی از اقدامات ارزشمندی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مجموعه تحت مدیریت ایشان یعنی سپاه قدس برای خدمت به مردم در سال-های اخیر انجام میدادند، کمک به دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران بوده است، دکتر نمکی، وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید عزیز در اینباره تصریح کرد: در یک سال گذشته آمریکایی‌ها علی‌رغم ادعای خودشان که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نمی‌شود بیشترین فشار را به ما وارد کردند که مردم ما را به زانو درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این یک سال، بسیار ما را همراهی و حمایت کرد تا توانستیم از مسیر‌های مختلف حلقه تحریم‌ها را بشکنیم تا مردم در خصوص بحث دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل زیادی روبه‌رو نشوند.
آمریکا و فشار بر سپاه به خاطر دور زدن تحریم‌ها
با توجه به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حوزه دور زدن تحریم‌ها نقش جدیای ایفا میکند، آمریکا بدنبال آن است که دست سپاه را در این موضوع ببندد، اما چگونه؟
چندی پیش مارشال بیلینگزلی رییس پیشین FATF و دستیار معاون خزانه داری آمریکا در جلسه استماع کنگره حاضر شده بود، راجر ویلیامز، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا درباره دور زدن تحریم توسط سپاه می‌گوید: «چگونه مطمئن شویم سپاه و موسسات مالی مرتبط با آن در تحریم‌ها رخنه ایجاد نکنند و آن را دور نزنند؟» و مارشال بیلینگزلی، پاسخ می‌دهد: «یکی از کار‌هایی که آن‌ها (ایرانی ها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تامین مالی تروریسم پاسخگو باشند... ما آنقدر اصرار می‌کنیم تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند.»
این اظهارات نشان میدهد، از آنجا که دولت تروریستی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است، به دنبال آن است که به بهانه واهی مقابله با تامین مالی تروریسم خدمات اقتصادی و مالی این نهاد را با ابزار استاندارد‌های FATF قطع کند.
خطر تصویب کنوانسیون CFT چیست؟
مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت تروریستی آمریکا نیز خواستار تصویب فوری و بدون شرط کنوانسیون‌های پالرمو و CFT از سوی ایران شده است. کنوانسیون CFT دارای تعریفی گسترده و قابل تفسیر از جرائم تروریستی است و مرجعی را برای مشخص کردن مصادیق تروریسم معرفی نکرده است؛ بنابراین آمریکا بر اساس تفسیری که خودش از تعریف تروریسم دارد و مطابق آن سپاه را به عنوان تروریسم شناسایی کرده است، می‌تواند سایر کشور‌های عضو را ملزم کند تا با او همکاری‌های اطلاعاتی داشته باشند. در صورت عضویت ایران در این کنوانسیون، کشور ما نیز ملزم به همکاری خواهد شد.
این همکاری به معنای پاسخ دادن به درخواست‌های کشور‌های دیگر برای همکاری‌های قضایی و غیرقضایی است. از جمله اشتراک‌گذاری اطلاعات مالی افراد و نهاد‌هایی که کشور‌های دیگر آن‌ها را حامی تروریسم یا سازمان تروریستی می‌دانند. این امکان وجود دارد که با پیوستن به این معاهده، درخواست‌های همکاری از جمله اشتراک‌گذاری اطلاعات این کشور‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم و از طریق کشور ثالث مطرح شود و کشور را با دوراهی و چالش مواجه کند. اگر به درخواست‌ها پاسخ داده شود که ضد منافع و امنیت ملی عمل شده است، اگر پاسخ داده نشود، بهانه دشمن برای اعمال فشار، بیشتر خواهد شد. به بیان ساده تر، از آنجایی که آمریکا عضو کنوانسیون CFT است و از سوی دیگر سپاه را به‌عنوان گروه تروریستی شناخته، بنابراین در صورت پیوستن کشورمان به این کنوانسیون، دولت ایران به دولت آمریکا تعهد حقوقی می‌دهد که با سپاه پاسداران برخورد کرده و جلوی ارائه خدمات مختلف امنیتی و اقتصادی این نهاد انقلابی را بگیرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به واسطه دور زدن تحریم‌ها، جلوی بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم را گرفته و آمریکا قصد دارد با محدود کردن سپاه به دست خودمان، فشار بر معیشت مردم را بیشتر کند.
به نظر میرسد پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان کسی که خار چشم آمریکا هم در عرصه نظامی و هم در عرصه مقابله با تحریم‌ها بوده است، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با برگزاری جلسه فوقالعاده و فوری‌ای رای به عدم تصویب کنوانسیون CFT به عنوان یکی از ابزار‌های فشار آمریکا بر معیشت مردم ایران، بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اف ای تی اف تصویب کنوانسیون ها عصبانیت آمریکا از سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا