Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@12:14:43 GMT

عسکری محمدیان: محمدحسین در ایتالیا روسفیدم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۲۶۹۸

عسکری محمدیان: محمدحسین در ایتالیا روسفیدم کرد

عسکری محمدیان می‌گوید پسرش 4 سال سخت را بدون وقفه تمرین کرده تا توانسته بازگشت خوبی به کشتی داشته باشد. 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قهرمانی محمدحسین محمدیان با نمایشی خیره کننده در تورنمنت ایتالیا، حالا برخی کارشناسان او را مدعی اول پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در المپیک در وزن 97 کیلوگرم می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


محمدحسین که پسر عسکری محمدیان، نایب قهرمان سابق المپیک به شمار می‌رود، بعد از 4 سال محرومیت به تشک برگشته و انگیزه‌های فراوانی دارد.


در ادامه گفت‌وگوی ایران ورزشی با عسکری محمدیان را درباره اتفاقاتی که برای پسرش رخ داده، می‌خوانید. 

 

 

* تبریک به خاطر قهرمانی محمدحسین در ایتالیا که با شکست دادن کایل اسنایدر آمریکایی و دیگر کشتی‌گیران سرشناس وزن 97 کیلوگرم دنیا به دست آمد.


خدا را شاکرم که حرف‌های من در این چند سال درباره پسرم درست از آب درآمد. در واقع محمدحسین با قهرمانی در ایتالیا، من و خانواده‌ام را رو سفید کرد. خدا خیلی به ما کمک کرد تا پسرم پس از پشت سر گذاشتن آن دوران محرومیت بسیار طولانی و سنگین که حقش نبود، سربلند شود. من همیشه سر نماز پسرم را دعا می‌کردم و حالا احساس می‌کنم دعاهای من برای پسرم مستجاب شده است.

 


*‌ شاید هر کس دیگری جای محمدحسین بود، این محرومیت سنگین روی روحیه او اثر می‌گذاشت و او را برای همیشه از کشتی دور می‌کرد اما پسر شما در ایتالیا با شکست کایل اسنایدر آمریکایی و قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو و قهرمان مسابقه‌های جهانی 2015 لاس‌وگاس و 2017 پاریس کار فوق‌العاده‌ای صورت داد.


قبلاً بارها و حتی به خود شما هم گفته بودم محمدحسین برای اینکه حقانیت خود را به همه ثابت کند، در این چهار سال حتی یک روز را هم به بطالت نگذراند و روحیه خود را از دست نداد و مداوم به تمرینات خود ادامه می‌داد. چهار سال محرومیت واقعاً کم نیست، حتی محرومیت سه ماهه می‌تواند برای یک ورزشکار، گران تمام شود اما محمدحسین، من و خانواده‌ام همگی در این چهار سال واقعاً خون دل خوردیم.

 


* محمدحسین محمدیان چهار سال از بهترین سال‌های جوانی خود را از دست داد و این اتفاق شاید غیر قابل جبران باشد.


 پسرم محمدحسین اکنون 27 سال دارد اما از آنجایی که جزو کشتی‌گیران سنگین وزن است، حداقل تا دو دوره بازی‌های المپیک جا دارد کشتی بگیرد. من شنیده‌ام «حاجی مراد گاتسالوف» روس قهرمان المپیک 2004 آتن و دارنده پنج مدال طلای جهان و دو مدال نقره و برنز جهان در 37 سالگی خود قرار است در المپیک 2020 توکیو برای یک کشور خارجی کشتی بگیرد، فاصله دو المپیک آتن و توکیو دقیقاً 16 سال است، وقتی گاتسالوف روس هنوز توانایی کشتی گرفتن را دارد، پس محمدحسین من هم می‌تواند حداقل تا دو المپیک دیگر کشتی بگیرد. او در این چهار سال در واقع سه مدال جهانی و یک مدال المپیک را از دست داد. پسرم خیلی صبوری کرد و خیلی سختی کشید اما محمدحسین همچون پدرش «عسگری محمدیان»، صبور و مرد روزهای سخت است. صبور بودن پسرم بسیار ستودنی است.

 


*‌ کشتی‌های پسرت را در سه ماه اخیر چطور ارزیابی می‌کنی؟


 او در اولین میدان بین‌المللی خود در بازی‌های نظامیان جهان در شهر ووهان چین توانست «الکساندر هوشتین» کشتی‌گیر سرشناس بلاروس که شنیده‌ام قبلاً با دو، سه اختلاف امتیاز مغلوب عبدالرشید سعدالله‌یف روس شده است را 3 بر 2 شکست دهد و به مدال طلا برسد اما محمدحسین این بار در تورنمنت بین‌المللی ایتالیا الکساندر هوشتین بلاروس را 9 بر صفر مغلوب کرد و این یعنی حرکت و کشتی رو به جلو. او در جایزه بزرگ مسکو در حالی ‌که 5 بر 2 شریف شریف‌اف آذربایجانی و قهرمان المپیک 2012 لندن و جهان را برده بود، داوران با نتیجه 4 بر 3 شریف‌اف را برنده اعلام کردند و محمدحسین محمدیان به مدال برنز رسید. در تورنمنت بین‌المللی ایتالیا هم او کشتی‌گیرانی چون علی شیر یرگالی‌یف قزاق، بو نیکال و کایل اسنایدر هر دو از آمریکا، آبراهام کونیدو از ایتالیا و الکساندر هوشتین بلاروسی را بسیار مقتدرانه شکست داد و به مدال طلا دست یافت، نکته جالب اینجاست که محمدحسین حتی یک امتیاز هم به کسی نداد و همه را با امتیاز بالا و ضربه فنی شکست داد.

 


* و صحبت آخر؟


 دلم می‌خواهد در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، عدالت رعایت و قانون به درستی اعمال شود و حق به حق‌دار برسد. یعنی هر کشتی‌گیری که بهتر است و بیشتر از همه زحمت کشیده است برای المپیک 2020 توکیو انتخاب شود. همه رقبای داخلی محمدحسین، فرزندان من هستند اما کادر فنی وظیفه دارد بهترین و آماده‌ترین فرد را برای وزن 97 کیلوگرم انتخاب کند. خداوند در آن بالا بالاها نظاره‌گر اعمال همه ما آدم‌هاست. دلم می‌خواهد که در همه وزن‌ها عدالت و قانون برای انتخاب کشتی‌گیران تیم ملی ایران رعایت شود.

کشتی آزاد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!

همت مسلمی مربی مازندرانی کشتی ایران، با بیان اینکه دلیل مقاومت برابر خواسته حسن یزدانی برای حضور خود در تیم ملی را نمی‌داند، گفت: احسان لشگری و مهدی تقوی با کدام رزومه مربیگری، مربی تیم ملی شده اند؟

همت مسلمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه حسن یزدانی پس از جام تختی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بازمی‌گردد، اظهار کرد: خواسته خود حسن این است که همت مسلمی به اردوی تیم ملی دعوت شود. اگر آن‌ها احترام گذاشتند که چه بهتر، اگر نه خودشان باید پاسخگوی هر مشکلی باشند. ما حسن یزدانی را مثل یک تخم مرغ سالم تحویل آن‌ها می‌دهیم، اگر خدایی ناکرده این تحم مرغ از دستشان افتاد و در تمرینات مشکلی برایش پیش آمد چه جوابی می‌خواهند بدهند؟ هر بلایی سر او بیاید خودشان باید پاسخگو باشند. من می‌دانم چطور باید از او تا المپیک محافظت کنم.

وی تصریح کرد: هیچوقت حسن یزدانی را تا این حد آماده ندیده بودم. من او را کاملا آماده و سلامت تحویل تیم ملی می‌دهم، بعدا دوستان نگویند او در اردو حرف گوش نمی‌کند یا اینکه حرف ما را قبول ندارد. کاری انجام ندهند که بعدا پشیمانی به بار بیاورد.

مربی سازنده حسن یزدانی، افزود: اگر می‌گویید حسن با شما هماهنگ نیست و آنالیز شما را گوش نمی‌کند، خب او را به دست من بسپارید ببینید در المپیک چه نتیجه‌ای می‌گیرد. این همه می‌گویند تیلور گربه سیاه حسن است، اما باید بگویم حسن یزدانی به آنالیز بد باخته است. چرا قبلا یزدانی مقابل تیلور با اختلاف کم می‌باخت، اما الان با این فاصله می‌بازد؟

وی با تاکید بر اینکه قول می‌دهد در صورت حضور در اردو‌های تیم ملی، یزدانی به طلای المپیک برسد، گفت: من سال‌ها با حسن یزدانی کار کرده‌ام و شناخت کاملی بر روی او دارم و می‌دانم چه زمانی باید حمله کند و چه زمانی هم دفاع کند، اما این‌ها مدام وقتی در کوچ حسن می‌نشستند می‌گفتند حمله کن، بزن، بزن.

مسلمی در ادامه گفتگو با ایسنا، با اشاره به حضور احسان لشگری و مهدی تقوی دو کشتی گیر سابق تیم ملی به عنوان مربیان تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک پاریس، گفت: آقایانی که به تیم ملی آمده اند بر اساس کدام رزومه مربیگری بوده است؟ این خوب نیست هر کشتی گیری که مدال دارد را مربی تیم ملی کنند. هر کسی که مدال دارد، لزوما مربی خوبی نشده است. من برای این دوستان احترام قائلم، اما آیا احسان لشگری و مهدی تقوی در باشگاه مربیگری کرده‌اند؟ آیا توانسته اند یک کشتی گیر تربیت کنند؟

مربی سازنده حسن یزدانی، ادامه داد: احسان لشگری کشتی‌گیر خوبی بوده و مدال هم گرفته، اما آیا یک کشتی‌گیر توانسته تحویل بدهد؟ اگر کشتی گیری داشته معرفی کند تا همه بدانند. حالا او برای المپیک می‌خواهد حسن یزدانی را کوچ کند؟ یا مهدی تقوی که برایش احترام قائلم و خدایی ناکرده قصد بی‌احترامی به او را ندارم، اما او در کدام سالن تمرین داده و چه کشتی گیری را ساخته است؟ تقوی می‌خواهد حسن را آنالیز کند، آن هم در شرایطی که حسن در اوج جوانی‌اش او را شکست داده است. آیا حسن با او راحت‌تر است یا با من که سال‌ها با او کار کرده‌ام و مربی‌اش هستم. یزدانی از تقوی بیشتر حرف شنوی دارد یا همت مسلمی؟

او در پایان گفت: حسن یزدانی بار‌ها گفته می‌خواهد من کنارش باشم، اما نمی‌دانم به چه دلیلی این کار را نمی‌کنند. مدال طلای او در المپیک برای همه از فدراسیون گرفته تا بقیه باعث افتخار است. چه دلیلی دارد که مقاومت می‌کنند؟ محسن کاوه باید از خدایش باشد وقتی حسن یزدانی خواسته‌ای دارد اجابت کند که باعث موفقیت شود. اصلا توجهی به مربیان سازنده نمی‌شود و همه چیز در حد شعار و حرف است.

tags # حسن یزدانی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!
  • لائوتارو: آماده بازی در المپیک هستم
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!
  • جنجال در وزن حسن یزدانی
  • رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • حسن رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • ۴ طلای المپیک را می‌خواهم