Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، گفت:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدرضا کلامی امروز در حاشیه جلسه تنظیم بازار، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کارگروه تنظیم برنامه‌های ویژه‌ای تنظیم بازار پایان سال  مصوب شد که براساس به برگزاری نمایشگاه بهاره  با مسئولیت کارگروه تنظیم بازار استان‌ها به  ریاست استاندار  تاکید شد  و تکلیف شده این نمایشگاه‌ها در استان‌ها برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* برگزاری نمایشگاه‌های بهاره الزامی شد/ برای عدم برگزاری باید مجوز دریافت شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت افزود: بنابراین اگر استانی به این نتیجه برسد که برگزاری چنین نمایشگاهی لازم نیست حتما باید عدله لازم را ارائه و از مرکز مجوز دریافت کند زیرا برگزاری نمایشگاه بهاره الزامی است. 

وی اظهار داشت: علاوه بر این بحث فروش فوق‌العاده  با تخفیف ویژه در واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره و میادین میوه و تره‌بار در جلسه مطرح شد و همچنین ابلاغ طرح تشدید بازرسی در ایام سال مطرح و در دستور کار قرار گرفت. 

کلامی با اشاره به خریداری 30 هزار تن پرتقال و حدود 23 هزار تن سیب برای تنظیم بازار شب عید،  بیان داشت: این خریدها  در انبارهای استان‌های تولید کننده قرار دارد و مقرر شد تا قبل از 10 اسفندماه 97 به استان‌های مقصد منتقل شود و با تعیین شبکه‌های توزیع منتخب که کالاهای تنظیم بازار را در ایام پایان سال عرضه می‌کنند عرضه سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید انجام شود. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: علاوه بر این دو کالا،  عرضه شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ را هم در نمایشگاه‌های بهاره با قیمت مصوب خواهیم داشت که تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه آنها با تخفیف نسبت به حاشیه بازار خواهد بود که  تعیین قیمت آن به کمیته تنظیم بازار محول شده است. 

 وی افزود: باتشکل‌های تولیدی و واحدهای تولیدی بزرگ کشور هماهنگی لازم برای حضور در نمایشگاه‌ها و ارائه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه مصوب  انجام شده است و آمادگی آنها را برای معرفی واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاه‌ها و غرف منتخب توسط  کمیته‌های دبیرخانه تنظیم بازار و دبیرخانه‌های کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها انجام  می‌شود. 

کلامی در رابطه با قیمت عرضه سیب و پرتقال شب عید بیان داشت: فعلا تعیین نرخ نشده است زیرا تعیین نرخ آن در زمان کنونی حاشیه‌های متعددی ایجاد می‌کند و در پایان سال تعیین نرخ سیب و پرتقال متناسب با هزینه‌های انجام شده و متناسب با نرخ بازار انجام خواهد شد زیرا دولت بنا ندارد تا بخش خصوصی ذخیره کننده این اقلام متضرر شود و ما در صدد عرضه سیب و پرتقال به گونه‌ای هستیم که مانع گران‌فروشی شده و از قیمت‌های غیرمتعارف جلوگیری کنیم. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و اظهار داشت: مقرر شده مرکز اصناف و بازرگانان دستور عمل برگزاری نمایشگاه‌ها را سریعا تهیه و ابلاغ کند و اتاق‌های اصناف سراسر کشور مکلف شده‌اند با توجه به اینکه مجری برگزاری نمایشگاه هستند در کارگروه تنظیم بازار استان‌ها که با ریاست استاندار برگزار می‌شود و حضور دستگاه‌ها اجرایی مثل شهرداری و نیروی انتظامی و اماکن برگزار می‌شود تکلیف شده که هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها به گونه‌ای مدیریت شود که غرف در اختیار فعالین اقتصادی برای عرضه کالا با نرخ مناسب با کمترین هزینه باشد و بدین ترتیب امکان عرضه کالا به مردم با نرخ مناسب فراهم شود. 

کلامی  در ادامه به کالاها و اقلام اساسی برای رصد و پایش در انتهای سال اشاره کرد و گفت: این اقلام شامل دو دسته کالا و خدمات می‌شوند که اقلام اساسی آن شامل نان، برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کالاهای پرمصرف، کیف و کفش، شیر، کره، پنیر، ماست، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو و روغن موتور، تامین بنزین و گازوئیل و کپسول گاز مایع است و خدمات مشمول شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار مسافر و خدمات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش، امکان تفریحی و سیاحتی، هتل‌داری و گردشگری، خدمات انبار و سردخانه‌ها، خدمات خبازی‌ها، خشک‌شویی و قالشویی می‌شود که این اقلام در دستور طرح نظارتی تشدید نظارت قرار گرفته است. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شب عید تنظیم بازار سیب کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال

مسعود رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر مصوبه دولت به سبب تمدید تخصیص ارز دولتی به واردات، قیمت گوشت های تنظیم بازار تغییری نداشته است.

به گفته او، بنابر آمار به طور متوسط از ابتدای سال ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد و در بازار توزیع شده است.

رسولی با بیان اینکه با توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در استان تهران و البرز، فروشگاه ها مملو می شود، افزود: با رفع مسائل و مشکلات واردکنندگان توسط وزارت جهاد پیش بینی می شود که حجم واردات افزایش یابد.

دبیر انجمن بسته بندی صنعت گوشت ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با برنامه ریزی دولت برای افزایش حجم واردات به دیگر استان ها، فروشگاه ها مملو از گوشت شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد واردات گوشت را بخش خصوصی انجام می دهد، گفت: با افزایش حجم واردات گوشت در کنار عرضه بره داخل، بازار به تعادل می رسد. براین اساس گوشت های تنظیم بازار به ارتقای سرانه مصرف کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات