Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه، فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران مبنی بر لزوم قوی شدن کشور را نقشه راه برای همه مردم و به ویژه مسؤولان دانست و تأکید کرد: اجرای قاطع عدالت و مبارزه با فساد از جلوه‌های قوت نظام قضایی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران را راهبردی خواند و تصریح کرد: حضور مردم در این اجتماع عظیم، نماد وحدت امت و امام و پیوند همیشگی مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن تصور می‌کرد بتواند با القای شبهه و شایعات، وانمود کند که مشکلات، نارضایتی ها و نگرانی‌ها، در رابطه میان مردم و نظام خلل وارد می کند اما حرکت میلیونی مردم عزیز در تشییع پیکر شهید سلیمانی، نماد پیوند مردم با نظام و رأی به مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن بود و حضور در نماز جمعه تهران نیز از روزهای به یادماندنی انقلاب شد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری، نقشه راه برای همه مردم و به ویژه مسؤولان بود که تلاش کنند کشور قوی شود. اینجا فقط بحث قوت نظامی مطرح نیست زیرا قدرت دفاعی، تنها یکی از جلوه های اقتدار است. آنچه در فرمایش رهبر معظم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد این است که قوت مورد تاکید ایشان در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تعاملات بین المللی و ... است.

آیت الله رئیسی به موضوع قوت در عرصه قضایی پرداخت و با بیان اینکه اجرای عدالت، مبارزه با فساد و اجرای قانون به صورت پیگیرانه، هماهنگ و مستمر، از جلوه های قوت نظام قضایی کشور است، بر لزوم رسیدگی قوی به دعاوی و پیگیری و دفاع جانانه از حقوق مردم تأکید کرد و افزود: همه همکاران ما در دستگاه قضایی، مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و این فرمایشات باید با حضور خالصانه مدیران و انجام وظایف قانونی، به صورت کامل تحقق یابد. این موضوع هم تنها با سخنرانی اتفاق نمی افتد بلکه باید همانند شهید سلیمانی در صحنه حضور داشت. مکتب سردار سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه)، مکتب حضور و خدمت خالصانه به مردم است و ایشان نماد خدمت خالصانه به مردم شدند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در سخنان مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه راه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که به هیچ عنوان نباید به دشمن اعتماد کرد. مردم ما از دوران گذشته تا کنون این تجربه را دارند که اعتماد به غرب، دستاوردی جز خسارت ندارد. در این راستا آنچه برای همه ما به عنوان یک وظیفه وجود دارد، خدمت خالصانه به مردم و ناامیدکردن دشمنان است و امیدواریم آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، آویزه گوش همگان قرار گیرد.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان، صبوری مردم بلوچ و سیستانی را زبانزد دانست و با قدردانی از تلاشهای مردم، دولت، نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و دستگاه های امدادی برای کمک رسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: در بخش امدادرسانی، گام خوبی برداشته شده است اما گام بعدی که بسیار مهم است، جبران خسارت‌های مادی است که باید با توجه به برودت هوا، هر چه زودتر برداشته شود و خانه های آسیب دیده به سرعت مورد بازسازی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به مردم مناطق سیل زده اطمینان داد که با تلاش های دستگاه قضایی، هیچگونه نگرانی راجع به تثبیت مالکیت مردم بویژه اراضی کشاورزی نداشته باشند و ابراز امیدواری کرد که آلام مردم گرفتار سیل با حضور مردم و نهادهای انقلاب و همچنین پیام دلنشین و آرامش بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مسؤولان و مدیران، هر چه زودتر کاهش یابد.

آیت الله رئیسی همچنین در بخشی از جلسه امروز، از دلجویی و تماس نمایندگان رئیس قوه قضائیه با تمامی خانواده های ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و بر ضرورت پرداخت فوری غرامت به بازماندگان قربانیان تأکید کرد.

براساس این گزارش، پس از اظهارات برخی از مسؤولان شورای عالی قوه قضائیه در این جلسه، موضوع نهاد وکالت و قوانین مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مازندران با موضوع؛ بررسی تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، ضمن گرامیداشت رور ارتش و یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان در دمشق اظهار کرد: خاک ما ناموس ماست و جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری جنایت بزرگی بود.

وی ضمن اظهار امیدواری از عملیاتی شدن شعار سال، علت نامگذاری شعار سال توسط رهبری، افزود: مسائل فرهنگی از اولویت و مسائل اقتصادی از فوریت بیشتری برخوردار است و رهبر بزرگورمان هر ساله گره‌های اصلی اقتصاد را شناسایی کرده و نامی متناسب با آن انتخاب می‌کنند که کدی برای توجه همه مسئولان است تا ماشین اقتصاد بهتر حرکت کند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اقتصاد در زندگی انسان حرف اول را می‌زند از نگاه دینی هم همینطور است، از نظر جامعه شناختی هم آسیب‌های اجتماعی معلول مسائل اقتصادی است، پس اگر اقتصاد درست شود خیلی از مسائل دیگر حل می‌شود و این حق، حق واقعی مردم است که خودکفا شوند، فقر و احتیاج انسان را ذلیل می‌کند و برخلاف عزت نفس است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال، افزود: مشارکت مردم به این معنا نیست که فقط خصوصی‌سازی شود، در آغاز اصل ۴۴ قانون اساسی توضیح داده شده که اقتصاد جمهوری اسلامی ما در سه بخش دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی است که تعاونی‌ها باید نقش مهمی داشته باشند یعنی ۲۵ درصد اقتصاد در این بخش باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اگر بخش تعاونی‌ها جدی گرفته شود مردمی شدن اقتصاد تحقق پیدا می‌کند ولی اگر فقط بخش خصوصی اقتصاد را در دست بگیرد مردمی شدن نیست، چرا که مقام معظم رهبری از کلمه بسیج مردمی در حوزه اقتصاد استفاده کردند یعنی عامه مردم باید دست اندرکار باشند نه اینکه مردم اجیر چهار بنگاه بزرگ باشند در اصل هر فرد باید کارفرمای خودش باشد.

امام جمعه ساری ادامه داد: در اقتصاد سرمایه‌داری دنیای امروز یا نئولیبراستی چهار سرمایه‌دار بزرگ آمدند اقتصاد را در دست گرفتند و بقیه همه کارگر اینها هستند، اما اگر ما اقتصاد را خرد کرده و به سراغ بنگاه‌های کوچک اقتصادی که زیر ۵۰ نفر نیرو داشته باشند برویم خود به خود بدنه اجتماع را وارد کار می‌کنیم و همه خودشان صاحب کار می‌شوند و دلسوزی و انگیزه کاری آنها بیشتر می‌شود.

این مسئول همچنین گفت: تصدی‌گری دولت در موارد خاص در قانون مشخص شده است، واگذاری کار به مردم در قالب تعاونی باید صورت بگیرد و منجر به تولید شود، در اصل ۴۳ آمده که دولت باید ابزار لازم کار را فراهم کند، الان در یک کشور پیشرفته بیش از ۱۳ میلیون نفر در بنگاه‌های کوچک زیر ۵۰نفر کار می‌کنند مسئله دیگر اینکه با انحصار باید برخورد شود.

وی اضافه کرد: اینکه یک حوزه اقتصاد و تولید را دست افراد محدود بدهیم آسیب می‌رساند پس برای مشارکت اقتصادی راهکار تشویق و توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی و ایجاد تولید آزاد را می‌توان درنظر گرفت.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: می‌گویند طبق آمار نرخ مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد مازندران زیر ۵درصد محقق شد و تعاونی‌ها مشکل دارند و فقط اسمشان است، برنامه هفتم توسعه بناست اجرایی شود و شعار سال را در قالب این برنامه باید پیگیری کرد، اما مقام معظم رهبری معدل اجرا شدن ۶ برنامه قبلی را ۳۵ درصد اعلام کردند که زیبنده نیست امسال باید شعار بیش از ۵۰ درصد محقق شود.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری تصریح کرد: نگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که اگر مردم در هر زمینه ورود پیدا کنند موفق هستیم، تاکنون شعارش بوده، اما میدان برای آنان باز نبود، بنگاه‌داری بانک‌ها و تصدی‌گری دولت موانع کار است که مقام رهبری در سال گذشته مطرح و تاکید کردند.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: بنده امسال و سال‌های گذشته هم به آقای استاندار و هم به همه مسئولین گفتم که شما گزارشی بدهید ببینید چقدر از شعار سال گذشته عملی شده و همینطور اینکه سفر قبلی ریاست جمهوری به مازندران مصوباتی داشت بگوئید چند مصوبه عملی شده که نیاز با ارائه گزارش است.

وی گفت: البته در استان در بحث تورم و نرخ بیکاری توفیقاتی داشتیم، در رشد اقتصادی هم سال‌ها صفر بودیم و سال گذشته بیش از ۴ درصد رشد داشتیم و بیش از ۶۰هزار تن صادرات اقلام کشاورزی داشتیم، اما فاصله‌ها تا نقطه مطلوب که واقعا آرمانی هم نیست زیاد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به مسئولان خواستار شد: موانع را برطرف و با دیوان‌سالاری اداری برخورد کنید، نیاز به انقلاب اداری داریم، یکی از بهترین حوزه‌هایی که می‌توانیم نمونه‌هایی از بنگاه‌های کوچک اقتصادی و مشارکت مردمی را نشان بدهیم حوزه کشاورزی است که تولیدات و مشارکت مردمی در آن بالاست، اما مشکل داریم موانع در مسیر صادرات است، کشاورزی و صنایع تبدیلی باید با هم باشند، نمی‌شود که نزدیک سه میلیون تن تولید داشته باشیم، اما صنایع تبدیلی خیر.

این مسئول ادامه داد: صادقانه حرف‌ها را بگوئیم، مشکلات را بگوئیم، تعویض روزانه مدیران کار دست مردم می‌دهد، ثبات مسئولیتی بحث دیگری است، میز خدمت چرا برگزار می‌شود اگر اداره شما کارآمد است؟
ادارات ما چابک نیستند، حرف مردم را بیشتر گوش کنیم، موانع را برطرف کنیم، سال گذشته و امسال در حوزه برنج و مرکبات مشکل و افت قیمت داشتیم حالا در بحث برنج تصمیماتی گرفته شد که دیرهنگام بود، بار‌ها با مسئولان از مشکلات گفتیم.

گفتنی است در این گفتگو با فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران مصاحبه تلفنی برقرار شد و درباره تحقق نقش ۲۵درصدی تعاونی‌ها در حوزه تولید سوال شد که آمار تحقق را زیر ۵ درصد اعلام و درباره پیشرفت‌های محقق شده در حوزه اقتصادی استان مطالبی بیان کرد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل