Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در دی‌ماه امسال مقداری افزایش یافته که بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۲میلیون و ۸۰هزار تومان بپردازند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۲میلیون و ۸۸۰هزار تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری امتداد، آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در سال جاری با افزایش مواجه بوده است؛ به طوریکه تسه (اوراق) تیر و آذرماه سال ۱۳۹۸به ترتیب۴۵هزار و ۶۰۰تومان و ۴۷هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارد. این درحالی است که این قیمت در دی‌ماه نسبت به آذرماه کمی کاهش داشته و با نرخ ۴۶هزار تومان داد و ستد می‌شود.

بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس قیمت اوراق دی‌ماه سال جاری (۴۶هزار تومان) محاسبه شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۴۶هزار تومانی ۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ورق به مبلغ سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان خریداری کنند، ۱۲میلیون و ۸۸۰هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰میلیون تومان شامل ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان است که همراه با ۴۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، سه میلیون و ۶۸۰هزار تومان و در مجموع باید ۲۲میلیون و ۸۰هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر به ۸۰میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۳۶۰هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰میلیون تومان درنظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰برگه خریداری شود که هزینه آن پنج میلیون و ۵۲۰هزار تومان می‌شود.

به گزارش ایسنا، لازم به ذکر است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در ماههای فروردین، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۶کمی بیش از ۴۳هزار تومان بوده است؛ درحالی که این قیمت برای اردیبهشت و شهریور همان سال به ترتیب ۳۴هزار و ۹۰۰و ۳۹هزار و ۷۰۰تومان بوده است. امتیاز تسهیلات مسکن در سال ۱۳۹۷نیز به بیش از ۴۴هزار تومان رسیده بود و هر برگ در خرداد، مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب ۴۴هزار و ۷۰۰،۴۴هزار و ۲۰۰و ۴۵هزار و ۱۰۰تومان داد و ستد می‌شد. 

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به هفت هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تسهیلات خود مالکی نهضت ملی مسکن شامل وام ۳۰۰،۴۰۰ و ۵۵۰ میلیون تومانی با مجموع ۱۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: بانک‌های ملی و مسکن هر کدام به ترتیب با یک هزار و ۲۷۱ و چهار هزار و ۷۱۶ فقره جزو بهترین بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات هستند، این در حالی است که بسیاری از بانک‌های عامل عملکرد نامطلوبی در پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی دارند.

بیات منش خواستار خواستار تسریع جدی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات شد و تاکید کرد: اگر روند پرداخت‌ها تسریع پیدا کند، شاهد جهش بسیار خوبی در پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خودمالکی در استان خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، تسهیلات مورد نیاز یا مبلغ درخواست شده خودمالکان را در حال حاضر ۷.۶ همت عنوان کرد.

کد خبر 6079993

دیگر خبرها

  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است