Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران را راهبردی خواند و اظهار کرد: حضور مردم در این اجتماع عظیم، نماد وحدت امت و امام و پیوند همیشگی مردم و نظام جمهوری اسلامی بود. دشمن تصور می‌کرد بتواند با القای شبهه و شایعات، وانمود کند که مشکلات، نارضایتی‌ها و نگرانی‌ها، در رابطه میان مردم و نظام خلل وارد می‌کند، اما حرکت میلیونی مردم عزیز در تشییع پیکر شهید سلیمانی، نماد پیوند مردم با نظام و رأی به مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن بود و حضور در نماز جمعه تهران نیز از روزهای به یادماندنی انقلاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری، نقشه راه برای همه مردم و به ویژه مسئولان بود که تلاش کنند کشور قوی شود. اینجا فقط بحث قوت نظامی مطرح نیست، زیرا قدرت دفاعی، تنها یکی از جلوه‌های اقتدار است. آنچه در فرمایش رهبر معظم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد این است که قوت مورد تاکید ایشان در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تعاملات بین المللی و ... است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به موضوع قوت در عرصه قضایی پرداخت و با بیان اینکه اجرای عدالت، مبارزه با فساد و اجرای قانون به صورت پیگیرانه، هماهنگ و مستمر، از جلوه‌های قوت نظام قضایی کشور است، بر لزوم رسیدگی قوی به دعاوی و پیگیری و دفاع جانانه از حقوق مردم تاکید کرد و افزود: همه همکاران ما در دستگاه قضایی، مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و این فرمایشات باید با حضور خالصانه مدیران و انجام وظایف قانونی، به صورت کامل تحقق یابد. این موضوع هم تنها با سخنرانی اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید همانند شهید سلیمانی در صحنه حضور داشت. مکتب سردار سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه)، مکتب حضور و خدمت خالصانه به مردم است و ایشان نماد خدمت خالصانه به مردم شدند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در سخنان مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه راه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که به هیچ عنوان نباید به دشمن اعتماد کرد. مردم ما از دوران گذشته تا کنون این تجربه را دارند که اعتماد به غرب، دستاوردی جز خسارت ندارد. در این راستا آنچه برای همه ما به عنوان یک وظیفه وجود دارد، خدمت خالصانه به مردم و ناامیدکردن دشمنان است و امیدواریم آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، آویزه گوش همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین با اشاره به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان، صبوری مردم بلوچ و سیستانی را زبانزد دانست و با قدردانی از تلاش‌های مردم، دولت، نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و دستگاه‌های امدادی برای کمک رسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: در بخش امدادرسانی، گام خوبی برداشته شده است، اما گام بعدی که بسیار مهم است، جبران خسارت‌های مادی است که باید با توجه به برودت هوا، هر چه زودتر برداشته شود و خانه‌های آسیب دیده به سرعت مورد بازسازی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به مردم مناطق سیل زده اطمینان داد که با تلاش‌های دستگاه قضایی، هیچ گونه نگرانی راجع به تثبیت مالکیت مردم بویژه اراضی کشاورزی نداشته باشند و ابراز امیدواری کرد که آلام مردم گرفتار سیل با حضور مردم و نهادهای انقلاب و همچنین پیام دلنشین و آرامش بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولان و مدیران، هر چه زودتر کاهش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین در بخشی از جلسه امروز، از دلجویی و تماس نمایندگان رئیس قوه قضاییه با تمامی خانواده‌های ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و بر ضرورت پرداخت فوری غرامت به بازماندگان قربانیان تاکید کرد.

براساس این گزارش، پس از اظهارات برخی از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه در این جلسه، موضوع نهاد وکالت و قوانین مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قوه قضاییه سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سفر‌های استانی ریاست جمهور به خراسان جنوبی مجموعاً تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و برای رسیدگی و اقدام به دستگاه¬های اجرایی استان ارجاع شد.

ملکی افزود: عمده درخواست ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده که در راستای رسیدگی به آنها ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض¬الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی و استحقاق سنجی، پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی مجموع درخواست‌های واصله در سفر اول رئیس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ را چهار هزار و ۷۲۰ درخواست اعلام کرد و گفت: در این رابطه ۵۴ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات قرض¬الحسنه به استان تخصیص یافت.

وی گفت: هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک های عامل استان و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی و به تعداد ۶۳۵ نفر تسهیلات قرض¬الحسنه پرداخت شد.

ملکی افزود: در این دور از سفر‌ها دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۴۳۶ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این سفر مجموع درخواست‌های واصله ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ درخواست دریافت شد.

ملکی گفت: در این رابطه برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله تخصیص یافت.

به گفته وی متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک¬های عامل استان معرفی و ۹ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

ملکی افزود: تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین به سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور در شهریورماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ بوده است.

ملکی افزود: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۴۰۲) تخصیص یافته که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده که در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی ثبت که برای بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

دیگر خبرها

  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • دستور از اتاق رئیس: پاداش تاریخی برای بلیت پاریس