Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@07:58:18 GMT

مرگ با مزه ترین شوخی زندگی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۳۳۴۲

مرگ با مزه ترین شوخی زندگی

جهان با من برقص اولین اثر سینمایی سروش صحت در قامت کارگردانی است، صحت علاوه بر کارگردانی، نگارنده فیلمنامه اثر نیز هست که با کمدی و فانتزی قصه خود را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جهان با من برقص اثری معنا گرا است که با نگاهی طنازانه مرگ را به چالش می‌کشد، از این حیث به شدت به آثار وودی آلن نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحت با این فیلم فاصله‌ای تأمل برانگیز با دیگر آثار خود مخصوصاً مجموعه‌های تلویزیونی‌ای که کارگردانی کرده، گرفته است. هر چند آثار قبلی نیز محترم و محبوب بودند اما از نظر فنی و جنس شوخی‌ها در رده پایین‌تری قرار داشتند.

جهان با من برقص از نظر فنی فیلمی خوش ساخت و قاعده مند محسوب می‌شود، شخصیت‌ها کامل و درست پرداخته شده، بازی‌ها روان و لبریز از احساس است، لوکیشن فیلم خاص و تماشایی است.

همچنین فیلمبرداری اثر به شدت فکر شده و دوربین همواره در بهترین مکان قرار دارد، موسیقی متن اثر که با حضور بصری ارکستر همراه شده سکانس‌های کم نظیری را خلق کرده است.

سکانس‌هایی از فیلم ترکیب بی نظیری از تصویر و موسیقی است، گویی مخاطب در حال تماشای یک تابلو نقاشی است و همراه آن موسیقی‌ای را می‌شنود که برای آن ساخته شده است.

گروه بازیگران این فیلم ترکیبی موفق و گیشه پسند است، احتمالاً یکی از دلایلی که با وجود معناگرا بودن اثر، منجر به فروش خوب و عامه پسند بودن آن شده حضور بازیگرانی چون: علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و.. است.

علی مصفا به طور خلاصه درخشان است، لبریز از احساس با همان صورت بی تفاوت همیشگی، مصفا در این اثر به شدت غافلگیر کننده ظاهر شده، لحظه غرق در غم و لحظه‌ای آرام و شاد، مخاطب رو تا مرز اشک ریختن می‌برد و ناگهان خنده می‌گیرد.

جواد عزتی هر چند به اندازه آثار چند سال اخیرش درخشان نیست اما بازی قابل قبول و بی ایرادی را ارائه می‌دهد.

پژمان جمشیدی که نقش یک دکتر مجرد را ایفا می‌کند که همواره در حال شیطنت و طنازی است، در بخش‌های از فیلم طنازی جمشیدی حتی از سریال پژمان هم فراتر می‌رود.

هانیه توسلی نیز در ارائه نقش یک دختر پول پرست، لوس و عمدتاً بی مزه واقعاً موفق بوده، هر چند فیلم نامه در قضاوت‌ها دائماً با شوک همراه است و در آخر هیچ شخصیتی سیاه نیست، حتی در بدترین حالت یک دید خاکستری مایل به سفید به آدمهای قصه دارد.

داستان فیلم پیرامون شخصی به نام جهان با بازی علی مصفا است، جهان سرطان دارد و برادرش دوستان جهان را دعوت می‌کند تا آخرین تولد اورا جشن بگیرند، میان دوستان جهان عشق و تنفر بسیاری جاری است و به بهانه همین احساسات هر یک از شخصیت‌ها معرفی می‌شوند و داستان ارتباطشان برای مخاطب روایت می‌شود.

جهان که چند سالی است از همسر خود جدا شده و با تنها دخترش به روستایی در شمال مهاجرت کرده، وی در اثر بیماری و نزدیکی به مرگ، یک دید فلسفی و درست به زندگی پیدا می‌کند، همراهی بیننده با شکل گیری این نگرش در جهان از اتفاقات خاص و مهم فیلم است، چرا که مخاطب در آخرین مونولوگ، جهان و حرفهایش را با تمام وجود می‌پذیرد.

صحت در عین ساخت یک فیلم معناگرا که گاهی تراژیک هم می‌شود، روحیه شاد و شوخ طبع خود را حفظ کرده و همین باعث شده شوخی‌ها و طنزها ناب‌تر و خاص‌تر از همیشه شوند.

جهان با من برقص آینه فیلم‌های مورد علاقه صحت و لبریز از المان‌های نوستالژی و معنا دار است، از مون لایت گرفته تا گاو مهرجویی، و مینی بوس در حال گذر که به شدت به کشتی آخرت وودی آلن شباهت معنایی دارد.

کد خبر 406675

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جهان با من برقص سروش صحت فیلم نقد فیلم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع شش متر برای آرماند شوخی است!

آرماندو دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی پرش با نیزه، در مسابقات لیگ الماس به میزبانی شیامن بدون اینکه به نوار برخورد کند، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

او از ارتفاع 6.24 متری به راحتی عبور کرد و موفق شد رکورد خودش را ارتقا بدهد؛ رکوردی که برای کارشناسان باورکردنی نیست. الحاجی جِنگ، کارشناس SVT، درمورد این رکورد گفت: "باور نکردنی است. واقعاً فکر نمی‌کردم که او در اولین مسابقه فصل این کار را انجام دهد."

البته این رکورد برتب برای خود دوپلانتیس غیرقابل تصور نبود: "خیلی اتفاق نمی‌افتد، اما همیشه اطمینان دارم که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد. امروز حس خوبی داشتم، نمی‌توانم ناراضی باشم‌."

این ورزشکار 24 ساله در اولین تلاش‌ها در ارتفاع‌های 5.62 و 5.82 و 6.00 متر به خوبی پرید‌. الحاجی جِنگ گفت: "او بالای 6 متر بازی می‌کند و سپس در 6.24 همین کار را انجام می‌دهد.

هیچ اثری از لرزش روی میله و یا برخورد نبود. طبق بررسی‌های انجام شده روی ویدیوی لحظه عبور او از نوار مشخص شد که دوپلانتیس 5 سانتی متر بالای نوار قرار دارد یعنی تا ارتفاع 6.29 متر!

آرماند دوپلانتیس در سال 2020 رکورد جهانی را از آن خود کرد. از آن زمان تاکنون او 7 بار این رکورد را ارتقا داده است. او این لحظات را خیلی دوست دارد: "هر بار احساس می‌کنم که غیرواقعی است. مثل بیهوشی است، دیوانه می‌شوی و جیغ می‌کشی!"

دیگر خبرها

  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • شوخی عجیب تونی رودیگر با مأمور امنیتی ورزشگاه سوژه شد + ویدئو
  • شوخی رودیگر با مامور امنیتی ورزشگاه پیش از بازی با بارسلونا / فیلم
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!
  • انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵
  • وظیفه فراموش‌شده سینمای کمدی
  • ارتفاع شش متر برای آرماند شوخی است!