Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:59:51 GMT

حمله به اموال و دارایی های عمومی در جنوب لبنان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۳۴۳۲

حمله به اموال و دارایی های عمومی در جنوب لبنان

روزنامه «الجمهوریه» چاپ بیروت با اعلام این خبر، نوشت: افراد ناشناس هم چنین درهای ورودی شعبه شرکت مخابراتی و اینترنتی «اوجیرو» و شرکت برق صیدا را آتش زدند.

این روزنامه افزود: معترضان به تعدادی از شعبه های بانک ها و شرکت های آب و برق در شهرهای جنوبی، شرقی و شمالی لبنان حمله و خسارت وارد کردند.

به نوشته الجمهوریه، دانشجویان امروز در برابر شعبه های بانک ها در شهر «بِرالیاس» در شرق لبنان تجمع کردند و علیه سیاست های مالی و بانکی دولت این کشور شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه اضافه کرد: بانک مرکزی لبنان بزودی فهرست اشخاص و مقام هایی که ظرف ماه های گذشته سپرده های ارزی خود را از بانک ها خارج و به بانک های کشورهای دیگر حواله کردند، منتشر می کند.

تلویزیون «المنار» وابسته به حزب الله لبنان گزارش کرد: عده ای از معترضان در منطقه «عکار» در شمال این کشور کامیون های سوریه ای حامل سبزی و میوه را توقیف و محموله آن ها را تخلیه کردند.

بر پایه این گزارش، شماری از جوانان معترض با توزیع کاغذ نوشته در میان برخی از مدارس و دانشگاه های شهر طرابلس در شمال لبنان خواستار تعطیلی آنها شدند و تهدید کردند، در غیر این صورت، این مراکز آموزشی را آتش می زنند.

المنار افزود: معترضان هم چنین راه ها و میدان های «النور» و «حلبا» در طرابلس را مسدود کردند.

تعدادی از جوانان و صاحبان مشاغل امروز روبروی کاخ دادگستری لبنان در بیروت تحصن کردند و خواستار جلوگیری از حمله معترضان به دارایی های عمومی و خصوصی در ساحل بیروت شدند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وکیل تحصن کنندگان متن شکواییه تنظیم شده در این خصوص را تقدیم مدعی العموم کرد.

کمیته نظامیان بازنشسته در شهر بندری صور در جنوب لبنان هم با تجمع در این شهر، حمله برخی جوانان معترض به نیروهای نظامی و انتظامی را محکوم کردند.

در این ارتباط شورای امنیتی لبنان امروز به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری با حضور «الیاس بوصعب» وزیر دفاع، «ریا الحسن» وزیر کشور و فرماندهان ارتش و نیروهای نظامی با هدف بررسی تازه ترین وضعیت امنیتی لبنان و ارایه راه حل برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به اموال دولتی و خصوصی و نیز کاهش تنش ها و درگیری‌ها در بیروت تشکیل جلسه داد.

در جریان درگیری یکشنبه شب میان جوانان معترض به وضع موجود و نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز بیروت، ۳۰۹ تن از معترضان از جمله چند بازیگر سینما و تلویزیون، عکاس و خبرنگار زخمی و ۱۱ نفر بازداشت شدند.

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی اعتراضات بیروت مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی اعتراضات بیروت مطالبات مردمی اعتراض های خیابانی اعتراضات بیروت مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان

 به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما ، رسانه‌های لبنانی از هدف قرار گرفتن یک خودرو در جاده عدلون واقع در منطقه ابوالاسود در الزهرانی توسط یک پهپاد رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرنگاران المیادین و النشره، با انتشار این خبر نوشتند که پیکر یک شهید از داخل این خودرو بیرون کشیده شده است. هنوز هویت این شهید اعلام نشده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این نخستین‌بار است که یک خودرو در منطقه الزهرانی در جنوب لبنان هدف قرار می‌گیرد.

نیرو‌های دفاع مدنی بلافاصله خود را به محل این حمله رساندند و تلاش کردند که آتش خودرو را خاموش کنند. رژیم صهیونیستی در تلافی دست برتر حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی اراضی اشغالی، علاوه بر بمباران روستا‌ها و شهر‌های جنوب لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان، با پهپاد خودرو‌هایی را که در جاده‌های جنوبی در حال تردد هستند، هدف قرار می‌دهد و تاکنون چندین شهروند لبنانی را به همین ترتیب شهید و مجروح کرده است.

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران