Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی درباره توطئه آمریکا برای ایجاد یک کودتای نظامی در عراق با سوءاستفاده از اعتراضات در برخی مناطق هشدار داد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از براثا «کریم بدر» نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی دیروز گزارش داد که فشار مهم‌ترین راه برای تغییر واقعیت سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که یک سیستم برای حذف و مورد هدف قرار دادن نمادها و چهره‌های عراقی راه‌اندازی شده که توسط یک دفتر مرتبط با واشنگتن اداره می‌شود.

بدر در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت که تظاهرات مردم عراق به خودی خود مقدس است؛ چرا که آنها حقوق قانونی خود را می‌خواهند.

این نویسنده عراقی خاطرنشان کرد که نیروهای سیاسی شانس خود را در قدرت امتحان کرده و موفق نشدند که همین امر دلیل وخامت شدید اوضاع سیاسی و خدمات این کشور و اوج گیری فساد شد و باید صحنه سیاسی کشور تغییر کند.

وی ادامه داد که فشار مهم‌ترین راه برای تغییر واقعیت سیاسی عراق است. بدر خاطر نشان کرد که در این میان عده‌ای از تظاهرات‌ سوءاستفاده کرده و آن را به سمت خشونت می برند که واجب است نیروهای امنیتی با آنها برخورد کنند.

عراق| بارزانی به دیدار ترامپ می‌رود/ از داعشی‌های جدید تا ناآرامی‌ها در برخی مناطق+تصاویرنشنال اینترست: حضور آمریکا در عراق به معنای تغذیه تروریسم استگزارش الجزیره از تحولات مرکز بغداد

کریم بدر اضافه کرد که کسانی که قصد دارد تظاهرات‌ را در جهت دستورکار خارجی‌ها تحریف کنند٬ مصلحت معترضان و کشور را نمی‌خواهند و آنها با پشتیبانی بازوهای رسانه‌ای می‌خواهند همه چیز را بسوزانند. وی ادامه داد که یک جنگ واقعی در عراق اتفاق افتاده و آمریکا برای راه‌اندازی یک کودتای نظامی از طریق معترضان در عراق توطئه کرده است.

نویسنده عراقی تاکید کرد که آمریکا از خرابکاران حمایت می‌کند؛ درحالی که معترض خواندن این افراد خیانت است.

اعتراضات خشونت بار در استان‌های بغداد، ذی قار، بابل، الدیوانیه و واسط از روز جمعه گذشته شدت گرفته است، استانداری این استان‌ها غیر از بغداد روز دوشنبه را برای این استان‌ها تعطیل اعلام کردند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به اسرائیل دائم هشدار می‌دهد تا اقدامی علیه ایران نکند

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام نیروهای دفاعی ایران مبنی بر اقدام نظامیِ کاملا مشروع در راستای دفاع از تمامیت ارضی خود که تحقق یک عملیات پهپادی و موشکی در داخل خاک فلسطین اشغالی را در پی داشت، موجب شد ورق معادلات منطقه بهم بریزد و وجه جدیدی از بازی قدرت در خاورمیانه پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشته شود. نیروی نظامی جمهوری اسلامی در عملیاتی با نام «وعده صادق» و با رمز «یا رسول ‌الله» برای ساعاتی توجهات را به اراضی اشغالی در فلسطین جلب کردند و بخش‌هایی از خاک اسرائیل از جمله آشیانه نیروی هوایی«نواتیم»، پایگاه اطلاعاتی «جولان» و پایگاه «رامون» مورد هدف قرار دادند. در این عملیات، تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهونیستی ساعاتی را در پناهگاه‌ها به سر بردند و آژیر خطر در 700 نقطه اسرائیل به صدا در آمد. برای بررسی بهتر این اقدام مشروع و حساب‌شده ایران با سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بیان یک دروغ

سیدافقهی در ابتدا گفت: چندی پیش شایعه شده بود که ایران از آمریکا خواسته است تا به اسرائیل پیغام دهد که جنگ در غزه را تمام کرده و دست به مبادله اسرا بزند و همچنین خاک نوار غزه را ترک گوید. این یک کذب و دروغ محض بود و پس از گذشت چند روز، غیرمستند بودن آن برهمگان مشخص شد.

رهبری، فرمانده عملیات علیه اسرائیل بودند

وی افزود: در حقیقت قصد ایران بنا به فرمایش مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله خامنه‌ای برخورد نظامی با اسرائیل بود و حضرت آقا هم به عنوان فرمانده کل قوا دستور این نوع برخورد و مواجهه را صادر کرده بودند و ما شاهد بودیم که حمله ایران، از خاک ایران و توسط فرزندان همین آب و خاک صورت گرفت و هنوز اسرائیلی‌ها در سرگیجه حاصل از این اتفاق قرار دارند.

هشدارهای آمریکا به اسرائیل

او اشاره کرد: آمریکا دائماً در حال هشدار به اسرائیل است که دیگر اقدامی علیه ایران انجام ندهد، چرا که مشخص است هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران و مواضع جمهوری اسلامی با برخورد سنگین‌تر و محکم‌تر مواجه خواهد شد. این حق قانونی و بین‌المللی ایران بود تا با اسرائیل برخورد کند و از آن سو این رژیم صهیونیستی است که به هیچ قانونی پایبند نبوده و پشتش به خائنین حاشیه خلیج فارس گرم است.

ایران به هدف خود رسید

سیدافقهی در انتها گفت: برخورد ایران علیه اسرائیل باید انجام می‌شد و ما شاهد آن بودیم که ایران به هدف خود رسید. پایگاه هوایی نواتیم و فرودگاه رامون اهداف اصلی ایران در این بمباران بودند. ایران در این عملیات قصد مورد هدف قرار دادن ادارات و ساختمان‌های سیاسی اسرائیل را نداشت، بلکه می‌خواست مناطق حساس نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

کد خبر 844441 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • آمریکا به اسرائیل دائم هشدار می‌دهد تا اقدامی علیه ایران نکند
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • پاسخ قریشی در مواجهه با جانبداری مجری بی‌بی‌سی از اسرائیل!
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • تیم سایبری عراقی سیستم هشدار موبایل‌های صهیونیست‌ها را هک کرد
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی