Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش در توسعه فعالیت‌های تربیتی مدارس، گفت: تجازی‌سازی تعلیم و تربیت آفت امروز آموزش و پرورش کشور است. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، حسین حسن نژاد امروز در آئین گرامی‌داشت شورهای آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله اظهار داشت: آموزش و پرورش در شرایط موجود با مشکلاتی مواجه بوده که یکی از آن کمبود فضای آموزشی است ولی متاسفانه این امر را  آنقدر برجسته کردیم که برخی مشکلات در این حوزه را کمتر مشاهده کردیم در زمینه بهره‌برداری درست و منطبق بر فعالیت‌های آموزشی باید با حداقل هزینه بهره برداری از یک مکان را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید فاصله میان جامعه، خانواده و مدرسه را کاهش دهیم، افزود:  در زمینه نقش و اهمیت مشارکت اگر می‌خواهیم مدیریت مشارکتی  در جامعه داشته باشیم و معلم و  دانش آموز مشارکت پذیر تربیت کنیم. مشارکت باید روح سازنده تصمیمات ما در حوزه آموزش و پرورش لباس عمل بپوشاند و برای رسیدن به این نقطه باید ذهنیت ما نسبت به مشارکت تغییر کند.

حسن نژاد گفت: در مشارکت قرار است همگان در تصمیم‌سازی نقش داشته باشند و نظارت و مراقبت کنند و این امر با تغییرنگرش رخ می‌دهد و  اگر در هر صنفی ضعف داریم ممکن است ضرر آن کم باشد اما در آموزش و پرورش که یک فرصت و ظرفیت در کشور  و تربیت کننده منابع انسانی در کشور بوده اگر با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مشارکت آشتی نکنیم قطعا در مسیر و جهت اهداف وظایف خود حرکت نکرده است.

قم| انتقاد معاون وزیر آموزش‌ و پرورش از وجود تعارض درونی اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت کشوراردبیل| حفظ هویت اسلامی و انقلابی جز با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نیستاردبیل| حوزه تعلیم و تربیت به سمت ارتقای نگرش و توانایی دانش‌آموزان تغییر می‌‌کند

وی گفت: اگر در بخشی از جامعه برای جلب مشارکت مشکل داریم این موضوع به درون خانواده و مدرسه  برمی‌گردد. آموزش و پرورش نقش مهمی دارد اما بخشی از این مسئولیت به عهده خانواده است. در زمینه مشارکت، نگرش افراد را نسبت به وضع موجود تغییر دهیم و به بهترین مدل مدیریت یک جامعه است و اراده‌ها را نسبت به اجرای دقیق برنامه‌ها پررنگ کنیم.

معاون استاندار مازندران گفت: اگر می‌خواهیم در درون جامعه بردباری و شکیبایی نهادینه شود و آستانه تحمل افراد افزایش یابد و برخی اندیشه‌ها به قوانین تعلیم و تربیت عمل شود باید در جهت هدف‌گذاری بزرگ و تحقق آرمان‌های آموزش وپرورش حرکت کنیم.

وی ادامه داد: برای داشتن نیروی انسانی توانمند حتما منابع مالی تا نظام آموزش مبتنی برآرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های یک کشور محقق شود و انجام این امر تنها از دولت نبوده و به کمک همگان نیازمندیم و در کنار مشارکت و افزایش توانمندی نهادهای مردمی وشورای آموزش و پرورش محقق می‌شود.

حسن نژاد بیان کرد: کمک کنیم در ذهن و  ارتقا نگاه جامعه مشارکت پذیری را افزایش و تقویت کنیم تا برخی مشارکت‌ها در حوزه مردمی نهادینه شود و مشوق‌ها نیز ایجاد شود.

معاون استاندار مازندران گفت: متاسفانه آفت  جدی جامعه ما تجاری شدن آموزش است. خانواده‌ها هزینه می‌کنند تا دانش آموزان خوب تست بزنند و با این عمل بین خود و نظام آموزش وپرورش دیوار ایجاد می‌کنند این امر ناشی از نگرش اشتباه و غلط است که هزینه کنیم تا فرزندم فقط تست بزند بدانیم اگر آموزش به معنای واقعی اتفاق نیفتد طبیعتا آثار مفیدی نخواهد داشت.

در پایان این مراسم از اعضای برتر شورای دانش آموزی شهرهای استان با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/ 682/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا