Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور و تمدید 41 پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی از ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علی عابدی روز  اظهار کرد: «این مجوزها در راستای برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های تولیدی، آموزشی و بازرگانی در حوزه صنایع‌دستی صادر شده است.»

عابدی افزود: «همچنین 42 کارت شناسایی صنعتگری در سال جاری برای هنرمندان صنایع‌دستی استان تمدید و صادر شد و یک کارگاه نیز مجوز تأسیس گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به تعداد ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی در استان، گفت: «آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به‌منظور فرصت‌یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف، ۳ راهکار مهم برای حفظ و توسعه هنرهای سنتی است.»

او با بیان اینکه صنایع‌دستی ریشه‌های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و باورهای ملی مذهبی مردم مناطق مختلف استان دارد، عنوان کرد: «فرش دوروی ترکمن، گلیم و جاجیم، چاروق و... ازجمله صنایع‌دستی استان است که شهرت ملی و جهانی دارد.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی صنایع دستی فرش برنا تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری