Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا با قانونی دانستن تظاهرات عراقی‌ها علیه دولت این کشور، تهران را به داشتن نقشی منفی در عراق متهم کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، در مصاحبه با شبکه «کردستان ۲۴»، ضمن متهم کردن ایران به دخالت در امور عراق، از اعتراضات در این کشور حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شنکر - در این مصاحبه که روز نهم ژانویه و حین سفرش به اربیل انجام گرفته و امروز منتشر شد - با بیان اینکه منطقه کردستان عراق شریک بسیار خوبی برای آمریکا در مبارزه با تروریسم است، گفت: «ما انواع حمایت‌ها از اقتصادی گرفته تا نظامی را به [نیروهای]پیشمرگه ارائه می‌دهیم. شما شرکای بسیار خوبی برای ایالات متحده هستید».

بر این اساس، وی تقدیر از موضع اربیل در قبال حوادث اخیری که برای سفارتخانه آمریکا در بغداد پیش آمد، مدعی شد «نیرو‌های تحت حمایت ایران» به این مکان حمله کرده بودند و اینکه «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق آن را محکوم کرد مایه خرسندی واشنگتن است.

این مقام آمریکایی سپس با حمایت از اعتراضات اخیری که در عراق رخ داده، آن‌ها را «قانونی» خوانده و اظهار داشت که واشنگتن از همان روز اول حامی آن‌ها بود.

شنکر با ادعای اینکه معترضان عراقی مسالمت‌آمیز بوده و فقط به دنبال پایان فساد و دولتی بهتر هستند، مدعی شد: «نیرو‌های وفادار به ایران، اما آن‌ها را با خشونت سرکوب می‌کنند».

وی در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود در تلاش برای ربط دادن تلفات اعتراضات عراق به گروه‌های مقاومت در عراق، مدعی شد ایران «نقشی غیرسازنده و بسیار منفی» در این کشور دارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال کاهش تنش‌ها با ایران و دیگر طرف‌ها در منطقه است، با لحنی تهدیدآمیز گفت: «توپ در زمین ایران است. ما به دنبال جنگ نیستیم. اما تحمل نمی‌کنیم که در اینجا یا هیچ مکان دیگری، مورد حمله ایران یا نوابش قرار بگیریم».

شنکر انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه «عین‌الاسد» را ناقض حاکمیت عراق توصیف کرد، اما حمله تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق شد، را نه تنها ناقض حاکمیت بغداد ندانست بلکه آن را اقدامی در دفاع از منافع امنیت ملی واشنگتن دانست.

وی با اتهام‌زنی به ایران و گروه‌های مقاومت عراقی به حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق، دولت بغداد را متهم کرد که عامدانه و برخلاف الزامات بین‌المللی که داشت نیرو‌های امنیتی را برای دفاع و حفاظت از نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به کار نگرفته است.

این مقام آمریکایی طرح پارلمان عراق برای اخراج نظامیان خارجی از این کشور را «قطعنامه غیرالزام‌آور» توصیف کرده و گفت که برای برگرداندن نظر بغداد با آن در تماس هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان آيين اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه شاهد کرمان برگزار شد و حاضران ضمن برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی با سر دادن شعارهایی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم  گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بدون مردم و جدا از مردم نمیدانست و به همین  علت همه پرسی( رفراندوم) برگزار شد و نظرشان برای تشکیل جمهوری اسلامی ایران گرفته شد. 

 سردار معروفی دوازدهم فروردین  راه نقطه عطف و بزرگترین جشن و شادی  دانست که برای همیشه در تاریخ ثبت شد ه و مایه افتخار است . 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: :اوج بزرگی انقلاب اسلامی اکنون است که بزرگی و عظمت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بیشتر مشاهده می‌شودکه تفکرش در جبهه مقاومت اکنون ریشه دوانده و عمیق شده است. 

وی همچنین تلاش برای رفع مشکلات مردم،تلاش برای پیشروندگی کارها و عملیاتی کردن کارهای جامعه  را از ویژگیهای انقلابی بودن برشمرد و تاکید کرد: مسئول انقلابی برای پیشرفت کار مردم کمر همت می‌بندد و تلاش می‌کند که کاری برزمین نماند و تابع رهنمودها و دستورات امام خویش است . 

 شعارهای «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مگر امت بمیرد علی تنها بماند»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنم»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «اسرائیل اسرائیل، کودک‌کش و جلاد است»، «فلسطین فلسطین، عامل اتحاد است»، «رهایی فلسطین همیشه در فکر ماست نابودی اسرائیل زیبایی ذکر ماست»، «جنایت منطقه زیر سر آمریکاست کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست»، «مرگ بر آمریکا»، «مثلث شوم ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «نماد شیطان لعین آمریکاست محور هر جنایتی آمریکاست» و... از جمله شعارهایی بود که در این مراسم سر داده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است