Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که در جدول فیلم‌های آن حتی یک انیمیشن سینمایی هم دیده نمی‌شود. گفته شده نبود آثار خوب و استاندارد در میان داوطلبان حاضر در جشنواره، باعث شده که هیئت انتخاب تصمیم بگیرند، هیچ اثری در این زمینه به جشنواره فجر راه پیدا نکند.

اخبار فرهنگ و هنر - علی نوری اسکویی کارگردان انیمیشن که سابقه حضور در جشنواره فیلم فجر را هم دارد، به تحلیل این موضوع پرداخت و گفت: دلیل حضور نداشتن انیمیشن سینمایی در جشنواره این است که چند انیمیشن به شکل همزمان تولید و آماده اکران می‌شوند که این همزمانی در تولید موجب ایجاد وقفه‌ در اکران‌ها شده است؛در حال حاضر ما چند انیمیشن در حال تولید داریم که سال آینده همزمان با هم آماده حضور در جشنواره فیلم فجر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکویی با بیان اینکه در حال حاضر انیمیشن‌های بسیار با کیفیتی در حال تولید هستند که سال آینده، کارشان به پایان می رسد، گفت: مثلا من انیمیشنی را به همراه کشور کره تولید کردم که سال آینده تمام می شود. حوزه هنری هم کار بسیار حرفه‌ای تولید کرده که قرار بود به جشنواره امسال برسد، اما این اتفاق نیفتاد. برخی از آثار هم به دلیل مشکلات مالی روند تولیدشان خیلی آهسته شده است.

این کارگردان انیمیشن در ادامه به روند تولید انیمیشن در دنیا اشاره کرد و گفت:روند تولید یک انیمیشن سینمایی از پیش تولید تا انتها در آمریکا که پیشرفته‌ترین کشور در زمینه تولید فیلم سینمایی و انیمیشن است،حدود ۳ تا ۴ سال زمان می‌برد. ما هم تلاش می‌کنیم در ایران این زمان را به همان استاندارد جهانی برسانیم.

اسکویی در پایان درباره یکی از بزرگترین مشکلات صنعت انیمیشن در ایران گفت: متاسفانه گروه‌های بسیار کمی به شکل حرفه‌ای در ایران به تولید انیمیشن می‌پردازند. همین موضوع باعث شده تولیدات کمی در حوزه انیمیشن داشته باشیم. متاسفانه بسیاری از انیماتورها، مسئولان و دیگر حرفه ای‌های انیمیشن در ایران، به خارج از کشور مهاجرت کنند. از گروه ما هم چند نفر به خارج از کشور مهاجرت کردند و برخی از این افراد، از راه دور با ما کار می‌کنند. این موضوع سبب شده که روند پیشرفت و تولیدات خوب در کشور خیلی آهسته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر انیمیشن سینمایی صنعت انیمیشن انیمیشن جشنواره فیلم فجر ساخت انیمیشن پویانمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صادقی شامگاه چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای شهرستان محلات با اشاره به برگزاری جشنواره از ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: فراخوان جشنواره به ۸ استان همدان، اصفهان، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان و مرکزی ارسال شده که ۱۰ گروه در بخش مسابقه، ۲ گروه ویژه در بخش ایثار و شهادت و ۲ گروه در بخش جنبی حضور خواهند داشت.

وی افزود: هنرمندان در ۲ روز در سه نقطه شهرستان از جمله بوستان سرچشمه، بوستان سلامت محلات و در یک نقطه از نیم‌ور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات با اشاره به اجرای حدود ۸۰ نمایش در این جشنواره گفت: در این جشنواره میزبان حدود ۱۲۰ هنرمند هستیم و باید اذعان داشت که جشنواره تئاتر خیابانی محلات، نخستین جشنواره هنری است که به صورت منطقه‌ای و به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی گفت: امید است با برگزاری دومین جشنواره، این جشنواره سال آینده به شکل ملی برگزار شود.

صادقی با اشاره به حضور ۴ گروه نمایشی از محلات در اولین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی این شهرستان، افزود: تا کنون ۴ گروه نمایشی از محلات برای مشارکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم افزایش پیدا کند.

وی افزود: هدف از برگزاری ایجاد شور و نشاط و پویایی هنر تئاتر است و موجب ایجاد انگیزه برای هنرمندان شهرستان محلات خواهد شد تا وارد این عرصه شوند.

صادقی تصریح کرد: رساندن پیام در زمینه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی به مردم در قالب تئاتر، گسترش حقوق شهروندی و فرهنگ‌سازی از دیگر اهداف این جشنواره است.

کد خبر 6081511

دیگر خبرها

  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت