Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@22:14:32 GMT

راه آهن سنندج باید تا پایان دولت به اتمام برسد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۳۸۲۷

راه آهن سنندج باید تا پایان دولت به اتمام برسد

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تامین کامل اعتبار ساخت راه آهن همدان به سنندج خبر داد و اذعان کرد: کردستان جزو استان‌های دارای اولویت برای ریل گذاری است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان؛ خیرالله خادمی ظهر دیروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه اهن سنندج، اظهار داشت: قرار شده است تا یکسال و نیم آینده راه آهن همدان سنندج تکمیل و به بهره برداری برسد و این پروژه امسال ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده دارد و در سال آینده نیز ۳۵۰ میلیارد دیگر تخصیص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه کل کشور به خصوص استان کردستان به عنوان یکی از استان های تاریخی را در شرایط تحریم ها یادآوری کرد و افزود: علیرغم تحریم ها زمینه برای اجرای پروزه های عمرانی وجود دارد و بدون هیچ مشکلی کارها در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٣٣٠٠ کیلومتر ریل در کشور در حال احداث است که معادل ۳۰ درصد کل ریل های کشور است گفت: در زمینه آزاد راهی نیز هم اکنون هزار و۲۰۰ کیلومتر آزاد راه وجود دارد و نصف این میزان آزاد راه نیز در دست ساخت است.

وی طول بزرگراه های کشور را ۱٨ هزار کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش بزرگراهی نیز در حال حاضر هفت هزار و ٨۰۰ کیلومتر راه ساخته می شود که قسمتی از آن در کردستان فعال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به وجود تنها سه پروژه فعال راهسازی در سال ۹۱ در استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امروز بزرگراه از مرکز تا سنندج اجرا شده و تنها گردنه صلوات آباد باقیمانده که در سال آینده به اتمام می رسد.

خادمی تصریح کرد: به دنبال این هستیم این بزرگراه تا مرز باشماق برسد و به این منظور در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار به جاده مریوان تزریق شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه آهن سنندج و اتمام آن اولویت دولت است گفت: بعد از اتصال راه آهن همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی کشور استان کردستان نیز در اولویت بهره برداری شبکه ریلی قرار گرفته و ۸۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که طی امسال و سال آینده تزریق می شود تا این پروژه به اتمام برسد.

ولی با ابراز امیدواری به اینکه راه آهن سنندج باید تا پایان دولت به اتمام برسد، عنوان کرد: از مسئولان استانی به ویژه استاندار کردستان درخواست دارم برای اتمام این پروژه به صورت جدی تر وارد عمل شوند و برنامه بازدید دو هفته‌ای داشته باشند، هرچند که این پروژه با تلاش استاندار به این نقطه رسیده است.

خادمی گفت: عملیات اجرایی این پروژه نباید حتی یک روز هم توقف داشته باشد و با توجه به تعهدی که مردم کردستان داده ایم باید کار شبانه روزی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان

بختیار خلیقی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در استان کردستان ۵۰ هزار بافنده فرش وجود دارد که تولید فرش های دستباف را برعهده دارند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف بیجار، گفت: بیشترین آمار بافت فرش به شهرستان های بیجار و سقز تعلق دارد.

وی افزود: از نقوش زیبای فرش‌های دستباف کردستان می توان نقش های کلاه فرنگ، میرزا علی و بته در سنندج و نقش های گل سرخ، اسلیمی دهن اژدری و ماهی درهم را نام برد.

خلیقی خاطر نشان کرد: ۱۸۵ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز تولید فرش دستباف در استان در حال فعالیت است.

استان کردستان در زمینه بافندگی فرش قدمت چندصد ساله دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید
  • محور سنندج _ دیواندره مسدود می‌شود
  • محور سنندج _ دیواندره مسدود می شود
  • آغاز اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان