Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه همچنین کلنگ مدرسه رادو دج با ۹ کلاس درس و مدرسه بلنگی شهرستان چابهار با ۹ کلاس درس را به زمین زد.

 این پروژه آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار متر و زیربنای ۸۵۰ مترمربع ساخته می‌شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان چابهار نیز با قدردانی از حضور وزیر آموزش و پرورش در مناطق سیلزده این شهرستان اظهار داشت: مدرسه ۹ کلاسه روستای بلنگی با سه میلیارد تومان از محل مشارکت اتاق بازرگانی ایران ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمدل بامری افزود: همچنین کلنگ ساخت مدرسه شهید فضل الله نوری با ۹ کلاس درس در روستای رادودج به زمین زده شد و این مدرسه با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: با ساخت این مدرسه بیش‌از ۱۴۶ دانش‌آموز دختر و پسر این روستا در مقطع ابتدایی از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار چابهار گفت: این شهرستان برای رسیدن به سرانه استاندارد کشور یعنی هشت مترمربع به ازای هر دانش‌آموز نیازمند ساخت بیش‌از ۲ هزار کلاس درس جدید است.

چابهار- ایرنا-محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از مناطق سیلزده و بررسی تخریب مدارس و آسیب‌های سیل امروز/دوشنبه/ وارد فرودگاه کنارک شد.

محسن حاجی مییرزایی در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در این سفر ضمن بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان از مدارسی که بر اثر سیلاب تخریب شده‌اند نیز بازدیدخواهد کرد.

بازدید از مدارس و مجتمع های آموزشی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و افتتاح ۲ مدرسه در چابهار و دشتیاری و کلنگ زنی مدرسه در دشتیاری از مهمترین برنامه های سفر حاجی میرزایی در سفر به این استان  است

همچنین تا کنون حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس دفتر رییس جمهوری و وزرای کشور، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی،فرمانده کل سپاه پاسدران، فرمانده نیروی زمینی سپاه، دبیرکل جمعیت هلال احمر، رییس ستاد پیشگیری و بحران کشور، رییس سازمان بسیج مستضعفان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور بازددی از مناطق سیلزده به جنوب سیستان و  بلوچستان سفر کردند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی در حال بازگشایی هست اما هنوز راه دسترسی ۳۳ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان بیشا از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی و منازل مسکونی آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس  دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

مشکل اصلی اینجاست که معبر این روستاها اغلب بستر رودخانه های فصلی است و به همین دلیل تا وقتی که آب فروکش نکرده امکان امدادرسانی به صورت زمینی وجود ندارد. روستاهای باقیمانده اغلب در شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، فنوج و سرباز بویژه مناطق عورکی، تلنگ، کاجو، توتان، محمدان، پیرسهراب، گرگان و سفیدکوه قرار دارند.

هم‌اینک در استان سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای درحال بهره‌برداری است که سدهای پیشین، زیردان، خیرآباد، شی‌کلک، ماشکید و چاه نیمه‌ها از مهم‌ترین آنهاست. می‌توان در مجموع ۲ میلیارد متر مکعب آب را در هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه ای این استان ذخیره سازی کرد؛ در بارش اخیر اکنون حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب آب در این استان ذخیره سازی شده که هم برای کشاورزی و هم برای شرب و صنعت استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها افتتاح چابهار مدرسه آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح چابهار مدرسه آموزش و پرورش حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حسن روحانی افتتاح چابهار مدرسه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان دقایقی قبل از طریق فرودگاه کنارک وارد استان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمد وحیدی وزیر کشور با هدف بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان و بررسی خسارات وارده لحظاتی قبل از طریق فرودگاه کنارک وارد سیستان و بلوچستان شد و بلافاصله به همراه محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی عازم مناطق سیل‌زده شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • افتتاح آموزشگاه مشارکتی شش کلاسه در مهدی‌شهر
  • وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • وزیر کشور وارد سیستان و بلوچستان شد
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار