Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید احمد مومنی گفت: بازگویی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) جامعه را به سمت عدالت محوری سوق می دهد.

حجت‌الاسلام «سید احمد مومنی» درباره برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع) در شهر اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: تشکیل چنین کنگره‌هایی برای شناخت هر چه بیشتر شخصیت امیرالمومنین (ع) بسیار ضرورت دارد  و ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) برای بسیاری از مردم جهان حتی برای شیعیان و پیروان آن حضرت شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در اصفهان بیان کرد: حضرت علی (ع) پس از پیامبر اکرم (ص) جایگاهی دست نیافتنی دارد و در ابعاد فراوانی شخصیت امام نخست شیعیان که در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) مطرح شد قابل بحث و بررسی است.

 

مومنی با بیان این‌که برگزاری چنین کنگره‌هایی برای طیف عوام و خواص جامعه بسیار مفید است، بیان کرد: بیان کرامات، فضائل و علم، ولایت تکوینی و تشریعی حضرت علی (ع) باید برای همگان روشن شود که مردم علی (ع) را بشناسند.

 

وی ادامه داد: اگر مردم حضرت علی (ع) را از همان صدر اسلام شناخته بودند، از آن حضرت جدا نمی‌شدند. اگر فردی شخصیت والای حضرت علی (ع) را درک کند آن‌گاه عاشق آن حضرت می‌شود و گم شده خود را در وجود او می‌بیند و سعی می‌کند از حضرت پیروی و تبعیت کند و جامعه ما جامعه‌ای عدالت محوری و عادلانه‌ای خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مومنی تاکید کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی باید در طول سال تشکیل شود و مردم  با شخصیت ائمه اطهار(ع) بیشتر آشنا شوند.

 

مراسم اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (ع) پس از نزدیک به ۶ ماه فعالیت مداوم، با هدف شناخت فضائل و ویژگی های آن امام همام با پیام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی پنجشنبه 26 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی اصفهان به میزبانی اصفهان برگزار شد.

 

۶۹ پایان نامه، ۴۷۵ مقاله، ۳۰۵ شعر و ادبیات، ۱۳۱ کتاب و ۱۰۲ هنرهای تجسمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و تاکنون ۱۴ جلد از این مقالات به چاپ رسیده و قرار است سایر مقالات برگزیده نیز به چاپ برسد.

 

قرار است مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری این کنگره امروز دوشنبه در نگارخانه امام خمینی(ره) برگزار شود.

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی مسجد رویداد ملی فهما سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما آذربایجان غربی موزه امام علی ع امام علی ع امام علی ع امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم عمرانی از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت الله درچه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرزمین تخت فولاد را وجود مشاهیر و علمای برجسته است و در این راستا بیش ۱۲۰۰ شخصیت شاخص شامل علما و بزرگان دینی، عرفا و فلاسفه، وعاظ، روزنامه نگاران و هنرمندان در این سرزمین آرمیده‌اند.

وی افزود: هرکدام دارای یک مکتب هستند و می‌توانند برای جامعه امروزی الگویی مؤثر باشند و بر همین اساس هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای برای معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اعلام کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در محضر ویژه شخصیت گرانمایه آیت الله درچه‌ای خواهد بود که با توجه به ابعاد شخصیتی، سیاسی، کلامی و اجتماعی وی در قالب دو میز گفت‌وگو با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: نشست اول بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت الله درچه‌ای است که در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین نشست دوم با رویکرد بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سید محمد باقر درچه ای در تاریخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه نیم آورد برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل فرمایند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیّد محمّدباقر دُرچه‌ای (۱۲۶۴-۱۳۴۲ ق)، فقیه شیعه و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است؛ او در نجف نزد میرزای شیرازی و میرزا حبیب‌الله رشتی و در اصفهان نزد سید محمدباقر خوانساری شاگردی کرد. سید ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، میرزا علی آقا شیرازی و حاج آقا رحیم ارباب نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.

کد خبر 747082

دیگر خبرها

  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید
  • ابعاد عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده است
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن