Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین مجمع سلامت شهرستان میاندوآب بر لزوم نقش آموزش و فرهنگ‌سازی برای ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در دومین مجمع سلامت شهرستان میاندوآب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سلامت و توجه به سلامت یکی از مقوله های مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر لزوم خدمت صادقانه به مردم، افزود: خدمت به مردم جبران‌کننده هر عمل ضعیف است و مسئولان باید خدمت به مردم را در اولویت خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ملت ایران باید قوی شود و این قوی شدن باید در زمینه های مختلف باشد.

حسن زاده تصریح کرد: قوی شدن تنها مربوط به مقوله نظامی نیست بلکه باید در بخش های مختلف بوده و در هر بخش باید قوی شد و به مردم خدمت کرد.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید با تکریم ارباب رجوع و خدمت صادقانه به مردم، رضایت آنها را جلب کرد و این را در نظر داشت که اگر نیت خدمت به مردم باشد، قطعا نصرت الهی نیز با ما خواهد بود.ِ

وی هم چنین با تقدیر از نقش خیرین در زمینه های مختلف، افزود: خیرین به حوزه سلامت توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه نیز به قوت دست یابیم.

اهمیت نقش فرهنگ سازی و آموزش در زمینه سلامتی و بهداشت 

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به ارتقا شاخص های سلامت استان در سال های گذشته، گفت: شاخص های سلامت استان در دوره جدید ارتقا خوبی یافته و از رتبه 29 کشوری به رتبه های بالاتر رسیده ایم.

مهدی قهرمانی اظهار کرد: در برخی شاخص ها از متوسط کشوری نیز بالاتر رفته ایم که نشان دهنده تلاش و کوشش در بخش سلامت است.

وی با بیان اینکه قدم های خوبی در بخش سلامت برداشته شده است، افزود: خیرین نقش مهمی در ارتقا شاخص های سلامت داشته اند و قطعا بدون نقش آنها به این شاخص ها دست نمی یافتیم.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی و آموزش در زمینه سلامتی و بهداشت در جامعه؛ تصریح کرد:  رسالت و وظیفه ما این است که در امر سلامت جامعه به نقش خود ایفا کنیم.

قهرمانی هم چنین با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان عباسی، اظهار کرد: بیمارستان عباسی میاندوآب عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و از مسئولان مربوطه استانی خواهانیم تا بیمارستان 260 تختخوابی جایگزین هر چه سریعتر وارد مرحله اجرایی شود.

ارتقا چشمگیر شاخص های سلامت در شهرستان میاندوآب

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در بخش بهداشت؛ سلامت و درمان شهرستان، اظهار کرد: بررسی آمار نشان از ارتقا و رشد شاخص های سلامت در سطح شهرستان دارد.

سهراب حیدری افزود: تعداد پایگاههای سلامت از سه مورد به هفت مورد افزایش یافته و با احداث 10 مرکز جامع سلامت به 22 مرکز جامع سلامت و 27 خانه بهداشت در سطح شهرستان رسیده ایم.

وی با اشاره به ارتقا شاخص های سلامت، گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر پنج سال در شهرستان میاندوآب از شاخص استانی پایین تر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و بیماری های تنفسی عمده دلایل مرگ و میر در میاندوآب است.

حیدری به اجرای طرح ملی سنجش فشارخون اشاره کرد و افزود: در زمینه فشار خون در شهرستان میاندوآب 10هزار نفر بالای 30 سال مبتلا به فشار خون داریم که متاسفانه به دلایلی مانند عدم تغذیه صحیح رو به افزایش نیز است.

وی به اقدامات عمرانی انجام گرفته در زمینه سلامت اشاره کرد و گفت: احداث بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س)،  کلینیک تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س)، کلینیک غربالگری سرطان، افزایش تعداد تخت های آی سی یو از 11 به 18 تخت، افزایش تعداد تخت های دیالیز از 13 به 22 تخت از جمله دیگر اقدامات در زمینه عمرانی و درمانی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه خواستار تسریع در احداث بیمارستان جایگزین عباسی؛ ارتقا دانشکده پرستاری میاندوآب و ایجاد رشته های جدید در این دانشکده شد.

حیدری هم چنین به برخی مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و نقش ادارات و نهادهای ذیربط در حل این مشکلات اشاره کرد.

شاخص های سلامت در سطح استان و شهرستان میاندوآب ارتقا یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به روند شکل گیری مجامع سلامت در سطح کشور، استان و شهرستان، اظهار کرد: مجامع سلامت محلی برای جمع بندی مشکلات و استفاده از ظرفیت های موجود برای حل مشکلات بوده که در این راستا هر سازمان و نهادی، وظیفه خاص در راستای ارتقای شاخص های سلامت بر عهده دارد.

جواد آقازاده افزود: اگر اتفاق خوب و رشدی در زمینه سلامت انجام بگیرد؛ قطعا نقش ادارات مختلف نیز تاثیر گذار است و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت مجامع سلامت است.

وی با اشاره به ارتقا شاخص های سلامت در سطح استان و شهرستان، گفت:  با ارتقا شاخص ها، جزو 9 دانشگاه برتر در سطح کشور بوده و شهرستان میاندوآب نیز جزو شهرستان های برتر و موفق در سطح استان است که این موضوع را در بخش های مختلف می بینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه با تدوین نقشه راه می توان به توسعه رسید، تصریح کرد: باید نقشه راهی تدوین شده و در قالب این نقشه راه، مشکلات احصا و راهکار اندیشیده شود.

آقازاده به نقش مهم آموزش و پرورش در بخش سلامت اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه است و در مقوله سلامت نیز آموزش از نقش مهمی برخوردار است.ِ

وی با بیان اینکه خیرین نقش مهمی در بخش سلامت استان نیز داشته اند، افزود: باید کار گروههای تشکیل شده و مخاطرات بررسی شود و در این زمینه نیز می توان از نقش و ظرفیت خیرین استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است، گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی می توان با برنامه ریزی مناسب، اقدامات اساسی برداشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • تعویض الکترو پمپ در چاه شماره ۵ دشت تقی آباد شهرستان میاندوآب
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ضرورت اعلام نیازهای واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب