Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامیان آمریکایی در اقدامی تنش‌زا، مانع حرکت نظامیان روس به سمت یک میدان نفتی در شمال استان حسکه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش خبرنگار آناتولی منابع محلی روز یکشنبه از وقوع تقابل بین نظامیان آمریکایی و روسی حاضر در شمال سوریه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» نظامیان آمریکایی حاضر در شمال سوریه، که به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اشغال میادین و تأسیسات نفتی این کشور در منطقه حضور دارند، با توسل به ابزار نظامی مانع پیشروی نیروهای روس به سمت یک منطقه نفتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، نزاع بین نظامیان آمریکایی و روسیه در میدان نفتی «رمیلان» شمال شرقی استان «حسکه» تا پایان روز یکشنبه ادامه داشت.

خبرنگار آناتولی بر اساس اطلاعاتی که از منابع میدانی به دست آورده گزارش داد کاروان گشت نظامی روسیه در حال حرکت به سمت میدان نفتی رمیلان بود که با اقدام نظامیان آمریکایی متوقف شدند.

بر این اساس، بعد از اینکه نظامیان آمریکایی از نیروهای روس خواستند به محله «عامودا» بازگردند، تنش بین دو گروه آغاز شد زیرا آنها مجبور بودند برای بازگشت از مسیری استفاده کنند که از میدان رمیلان و نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها می‌گذشت و آنها این اجازه را نمی‌دادند.

به نوشته آناتولی، روز پنجشنبه نیز شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق از حرکت نظامیان روس از شهر قامیشلی برای ایجاد منطقه نظامی در میدان نفتی رمیلان جلوگیری کرده‌ بودند.

این در حالی است که پیشتر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی شمال سوریه، گفت این اقدام منجر به افزایش تنش‌ در این کشور می‌شود. 

چند هفته پیش نیز خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد نظامیان آمریکایی ده‌ها خودرو و تجهیزات را از مناطق شمالی استان رقه و جنوب اس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • خوش‌تیپ، جذاب، جسور؛ تقابل رم ده روسی و لورکوزن آلونسو در نیمه نهایی لیگ اروپا
  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • گزارش زنده: منچسترسیتی 0 - 0 رئال مادرید
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران