Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هر زمان مسلمانان در تاریخ متفق و متحد بوده اند داراى قدرت و عظمت و شوکت بوده اند و هر زمان که تفرقه و نفاق در ميان آنها افتاد شکست خورده اند .جدا شدن از توده هاى جمعيّت مسلمين، و به تعبير ديگر انزواى اجتماعى، يکى از انحرافات فکرى و اعتقادى و عقيدتى است، افراد منزوى به زودى گرفتار تخيلات خود برتر بينى مى شوند و چنين مى پندارند که موجودى برترند و مردم بايد در برابر آنها تعظيم کنند و چون چنين عکس العملى از مردم نمى بينند آتش بدبينى و سوء ظن وکينه و عداوت در دل آنها روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نگاه امام علی(ع) به موضوع وحدت، نگاهی راهبردی و اسـاسی اسـت که از عمق عشق و علاقه ایشان به پیـامبر(ص) و تـداوم حـیات دین و امتش برمی خیزد. ایشان تداوم خط اسـلام و مـسلمانی را به عنوان یک اصل اساسی و مهم، سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده بود و با تـمام وجـود و تا آخرین لحظه عمر خـویش بـه هر آنـچه ایـن مـهم را تحقق می بخشد، اهتمام ویژه داشت و حـتی لحـظه ای از این مهم غفلت نورزید.

لذا خبرگزاری تقریب تلاش دارد، فرمایشات امام علی(ع) در خصوص وحدت و اهمیت آن را منتشر کند.
در بینش امام(ع) عدالت اسلامی جایگاه والایی دارد و از نظر حضرت، میان وحدت و عدالت رابطه تنگاتنگی ا‌ست و فقط با وحدت می‌توان به عدالت رسید. چنان که حضرت در خطبه 216 می‌فرماید: «آن­گاه که مردم حق رهبری را ادا کنند و زمامدار حق مردم را بپردازد، حق در آن جامعه عزت یابد و راههای دین پدیدار و نشانه‌های عدالت برقرار، و سنت پیامبر(ص) پایدار گردد.

پس روزگار اصلاح شود و مردم در تداوم حکومت امیدوار و دشمن در آرزوهایش مأیوس گردد، اما اگر مردم بر حکومت چیره شوند، یا زمامدار بر رعیت ستم کند، وحدت کلمه از بین می‌رود، نشانه‌های ستم آشکار و نیرنگ بازی در دین فراوان می‌گردد و راه گسترده سنت پیامبر(ص) متروک، هواپرستی فراوان، احکام دین تعطیل و بیماریهای دل فراوان شود» (نهج البلاغه، ص442).

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید امروز آخرین حضور سرمربی اسپانیایی در تمرین باشد/ خمز در آستانه فسخ قرارداد با تراکتور

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پاکو خمز سرمربی تراکتور که چند روز قبل با مسئولان این باشگاه نشستی را برگزار کرده بود به احتمال فراوان امروز از این تیم جدا خواهد شد. 

به احتمال فراوان این مربی آخرین جلسه تمرینی خود را با تراکتور پشت سر بگذارد و سپس به همکاری اش با تیم تبریزی پایان دهد. این مربی که با این باشگاه قرارداد دارد در آخرین صحبت هایی که با مسئولان باشگاه داشته تلویحا اعلام کرده نمی خواهد در تراکتور بماند.

البته باشگاه تراکتور با توجه به غرامت فسخ قرارداد پیشنهادی برای قطع همکاری به این مربی ارائه نکرده اما طبق پیگیری خبرنگار آنا این مربی خودش تصمیم گرفته تا از تراکتور جدا شود و به نظر می رسد آنقدر مصمم است که شاید همین امروز به همکاری اش با این باشگاه پرطرفدار خاتمه بدهد.

طی یکی دو روز اخیر شایعاتی در مورد مذاکره باشگاه تراکتور با گل محمدی مطرح شده اما خبرنگار آنا کسب اطلاع کرد این خبر صحت ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق
  • حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود
  • عملیات «وعده صادق» غرور ملی و وحدت اجتماعی را تقویت کرد
  • شاید امروز آخرین حضور سرمربی اسپانیایی در تمرین باشد/ خمز در آستانه فسخ قرارداد با تراکتور
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • وحدت کلمه و حمایت تمام مردم رمز موفقت عملیات وعده صادق
  • اقدام تنبیهی ایران بیانگر توجه به عدالت بین‌المللی است
  •  «خالد قدومی» از تاثیرات روحیه بخش اقدام نظامی ایران بر جریان های ضد صهیونیستی منطقه می گوید / روایت عینی وحدت میدان ها
  • حملات ضد صهیونیستی ایران، برای دشمنان بی سابقه بود