Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم گفت: ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم در دستو قرار دارد و امیدواریم با ساخت این مجموعه کار‌های تحقیقاتی با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رونق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو سجاد درویشی، قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت گفت: در حال حاضر ۷۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند وتکنولوژی که به دنبال آن هستیم طراحی به کمک کامپیوتر و تحلیل‌های مهندسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشتری‌های ما صنعت خودرو و انرژی هستند، تصریح کرد: در شرکت بدر سیستم پره‌های توربین‌های گازی به عنوان یک محصول اصلی در صنعت نفت، گاز و هواپیمایی تولید می‌شوند.
درویشی با بیان اینکه ما در شرکت بدر سیستم ۱۵۰ نوع قطعه متفاوت را تبدیل به دانش فنی کرده ایم و در حال حاضر بیش از ۵۰ قطعه مثل توربین‌های ۱.۳ دهم مگابات تا ۱۷۰ مگابات را در حال تولید داریم افزود: تاکنون ما در شرکت بدر سیستم هیچ شرکت ایرانی را محدود نکرده ایم، چون هر محصولی را که ساخته ایم تا آن لحظه وارداتی بوده و در واقع ما با تولید آن در کشور توانسته ایم جلوی خروج ارز را بگیریم.
قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با بیان اینکه به صنعت نیروگاهی، نفت، راه آهن، هوایی و دیگر صنایع سرویس می‌دهیم گفت: ساخت انستیتو توربین در شرکت بدر سیستم در دستو قرار دارد و امیدواریم با ساخت این مجموعه کار‌های تحقیقاتی با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رونق پیدا کند.
وی با بیان اینکه شرکت بدر سیستم دارای ظرفیت شغلی ۲۵۰ نفراست، ولی در حال حاضر با ۷۰ نفر به فعالیت خود ادامه می‌دهد افزود: هم چنین ما در این شرکت تنها از ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت تولید خود استفاده می‌کنیم و متاسفانه مابقی این ظرفیت خالی است.
درویشی با اشاره به اینکه فروش قطعات توربین در ایران ۵۰۰ میلیارد دلار است، افزود: در سال ۹۸ که یک سال بد اقتصادی محسوب می‌شود فروش قطعات توربین به ۲۵۰ میلیون دلار کاهش یافته و این در حالی است که باید ۵۰ هزار مگاوات برق در کشور تولید و مصرف کنیم.
قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با اشاره به اینکه ۵۰ درصد توربین مورد نیاز در کشور ساخته می‌شود و ۵۰ درصد دیگر وارداتی است، افزود: پیش بینی فروش ما در شرکت بدر سیستم ۱۲ میلیون دلار است، اما سال گذشته فروش ما ۳ میلیون دلار بوده به هر حال برای تحقق رقم پیش بینی شده نیازمند توجه به ظرفیت تولید و توسعه تکنولوژی هستیم.
وی افزود: برنامه ما این است که بتوانیم ده درصد از سهم فروش قطعات توربین را در کشور اخذ کنیم البته برای تحقق این هدف نیاز به شرکایی در جهت توسعه بازار و تامین مالی هستیم به هر حال در حاضر سهم ما از بازار فقط یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۸۵ درصد بازار توربین در اختیار دولت است از طرفی ما فقط در شرکت بدر سیستم پره‌های توربین را تولید می‌کنیم، افزود: بعد از بازیگران دولتی در صنعت توربین که شامل وزارت نفت و وزارت نیرو هستند شرکت بدر سیستم بزرگترین مجموعه خصوصی در صنعت توربین است.
درویشی با بیان اینکه پوشش پره‌های توربین تولید شده در شرکت بدر سیستم یک پوشش نانویی است که با کمک ستاد نانو و شرکت‌های دانش بنیان به این دانش دست یافته ایم، تصریح کرد: با استفاده از این تکنولوژی پوشش توربین‌های تولید شده به ۵ میکرون با قابلیت تحمل دمای ۵۰۰ درجه تولید شده است.
قائم مقام مدیر عامل شرکت بدر سیستم با بیان اینکه ما پتانسیل صادرات محصولات خود را به عراق، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و پاکستان را داریم، گفت: حدود سه هزار قطعه در سال نیاز پره‌های توربین در کشور است که ما ظرفیت تولید این قطعات را در شرکت بدر سیستم داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درویشی شرکت های دانش بنیان بازدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد