Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@08:35:50 GMT

چرا ظریف به نشست داووس نمی‌رود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۴۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییری، علت عدم حضور وزیر امور خارجه در فروم اقتصادی داووس را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس موسوی در پیامی توییتری درباره عدم حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در  فروم اقتصادی داووس نوشت: وزیر امور خارجه ظریف کاملا قصد داشت که با دعوت رسمی و شخصی از سوی فروم اقتصادی داووس، در آن شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه، متاسفانه، تغییرات یک‌جانبه از سوی فروم اقتصادی داووس در هماهنگی‌هایی که موافقت دوجانبه بر سر آن به عمل آمده بود- شاید تنها یک نتیجه به بار آورد- از آن جلوگیری کرد. این فرصتی برای مذاکره بود که از دست رفت.

کد خبر 406689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بلژیک بر نقش مهم ایران در منطقه تصریح کرد

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در تماس تلفنی امروز خانم حاجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به تجارب موفق دو کشور در کمک به حل مشکلات از جمله در حوزه کنسولی، ادامه رایزنی‌ها در سطوح مختلف در راستای توسعه مناسبات را مهم برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ریاست دوره‌ای بلژیک بر اتحادیه اروپا، انتظار از این اتحادیه برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به مواضع بلژیک در حمایت از فلسطین، اظهار داشت: برقراری آتش بس پایدار در فلسطین با هدف توقف کامل نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری تنها راه موثر و مطمئن برای استقرار صلح در غرب آسیا از جمله در حوزه دریانوردی است.

خانم لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این گفتگو با اشاره به ریاست کشورش بر اتحادیه اروپا خاطر نشان ساخت: بلژیک برای ایجاد اجماع نظر در میان کشور‌های اتحادیه اروپا در جهت پایان دادن خصومت ها، دسترسی مردم غزه به مواد غذایی و آزادی اسرا تلاش زیادی را بعمل آورده و به آن ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین ضمن محکومیت حمله به مکان دیپلماتیک متعلق به کشورمان در دمشق و نیز تصریح بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار ادامه تلاش برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی
  • وزیر خارجه بلژیک بر نقش مهم ایران در منطقه تصریح کرد
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران