Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی خرداد: این روزها در رسانه های مختلف اعم از اصلاح طلب و اصولگرا بحث رقابت درون گروهی اصولگرایان آنهم با محوریت جبهه پایداری در یک قطب ماجرا و اصولگرایان سنتی ائتلاف در قطب دیگر انعکاس فراوانی دارد و یکطرف منکر این رقابت است و طرف دیگر بر جدی بودن ماجرا تاکید دارد و طیفی میانه این دو را می گیرند و هم از رقابت می گویند و هم از رفاقت اصولگرایان!
به گزارش خرداد، حال سئوال اینجاست که اساسا چنین رقابتی وجود دارد یا این یک تاکتیک انتخاباتی و به قول عامیانه یک جنگ زرگری است؟ اساسا موضوعیت و تاثیر گذاری چنین خبری در صحنه سیاسی و فرآیند نهایی انتخاباتی چیست؟ چرا چنین خبری تا این حد در رسانه های دو طرف انعکاس یافته و بدان پرداخته می شود؟ دغدغه انتخاباتی اصولگرایان آیا یک چنین رقابتی است و انان در فضای فعلی سیاسی به چه چیزی بیش از همه می اندیشند؟

مدل فضای پیشا انتخاباتی مجلس یازدهم قرابت نزدیک و سنخیتی همسان با فضای انتخاباتی مجلس نهم در زمستان هشت سال پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که اصولگرایان در غیاب رقیب همیشگی با فراغ بال بهارستان را در آستانه قبضه تمام عیار می دیدند و برای رسیدن به کرسی های سبز مثل همین دوران ائتلاف براه انداخته و از وحدت سخن می گفتند اما مانند همه ادوار قبلی موفق به این مهم نشده و در نهایت رقابت میان طیف یاران لاریجانی و جبهه پایداری تا انتها ادامه یافته و دو فراکسیون مستقل از هم را در مجلس نهم رقم زد.

حالا هم همان وضعیت حکمفرماست البته با کمی تغییر، این بار هم اصولگرایان رقیب جدی در برابر خود نمی بینند تنها تفاوت آنست که این بار با توجه به ائتلاف ناکام یاران لاریجانی با دولت مردان روحانی و نارضایتی بدنه میدانی حامیان طیف میانه رو اصولگرایان این بار کفه ترازو پیشاپیش در عدم مشارکت چشمگیر حامیان اصلاح و اعتدال به سمت تندروها با بدنه رای ثابت و همیشگی چرخش و چربش دارد
رقابت میان جبهه پایداری که آن زمان و در موضع ضعف تن به ائتلاف نداد و اکنون که خود را در آستانه پیروزی می بیند و قطعا به ائتلاف آری نخواهد گفت و کرسی های متصوره فراوان خود را بذل و بخشش نخواهد کرد! و طیفی از اصولگرایان که شاید بتوان آنان را نئو اصولگرایان با خوانش قالیباف خواند، جدی است و قطعا صوری و زرگری نیست اما در نهایت چه فرقی می کند چرا که در نتیجه همان حالت رقابت زرگری را دارد که فقط و شاید تنوره انتخابات را برای خود اصولگرایان گرم کند و الا بعید است که بتواند نظر حامیان دو آتشه اصلاح طلبان که از بی عملی اصلاح طلبان خسته شده اند، به سمت آرا و فکر جریانی چون اصولگرا سوق دهد.
پس اینکه فرض کنیم این یک تاکتیک انتخاباتی و برآمده از هوشمندی جریان اصولگرا برای تهییج افکار عمومی است یک خیال باطل و بدور از واقعیات ملموس جاری در اضلاع و اجزای جریان اصولگراست.

حال سئوال اینجاست که چرا رسانه های مختلف و به خصوص اصلاح طلب به این موضوع پرداخته و روی آن مانور می دهند؟ نکته البته به یک حقیقت تلخ باز می گردد، فضای سیاسی آنچنان در رخوت و رکود است و فضای رسانه های رسمی بسته و محدود و فاقد خلاقیت که سوژه و خبری جز پرداختن به این دعوای مسبوق به سابقه و البته فاقد اثر گذاری محسوس بیرونی در فضای سیاسی و عمومی جامعه، برای پرداختن باقی نمانده و رسانه ها مجبور به اکتفا به پردازش چنین سوژه هایی هستند

این دعوا البته دغدغه جدی بخشی از اصولگرایان است چرا که پیروزی یا شکست در آن و چینش نهایی لیست های اصلی انتخاباتی جریان اصولگرا می تواند آینده سیاسی شمار زیادی از اصولگرایان را دچار تغییر و تحول اساسی کند و آنان طبیعی است که برای نیل به قدرت و حضور در ساختار پارلمانی آینده و بهره گیری از امتیازات آن به طور جدی و با همه توان پای به این کارزار بگذارند

وقتی رقیبی برای رقابت وجود ندارد و پیروزی لیست طیف مقابل با هر مشارکت و حضوری قطعی به نظر می رسد، برای حضور در لیست باید هم که چانه زنی کرد و جسورانه به جلو رفت و رقابت را مقدم بر شعار وحدت و فانتزی های همیشگی و قدیمی اصولگرایان دید به خصوص که جوانان این طیف مشی بی تعارف و البته تندروانه تری نسبت به اسلاف پیشین خود دارند.


برچسب ها: اصولگرایان ، وحدت ، جنگ زرگری ، جبهه پایداری ، انتخابات ، انتخابات مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصولگرایان وحدت جنگ زرگری جبهه پایداری انتخابات انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر ستاد کانون فرهنگی مساجد استان اظهار کرد: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که امروز مسؤولان باید برنامه‌ریزی‌های محوری خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.

وی با بیان اینکه هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نقش مهم در فرآیندهای مختلف داشته است و توانست اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد نکند، افزود: باید امروز نیز مراقب باشیم که نوجوانان و جوانان در سنگر مسجد پرورش یابند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: البته اقدامات پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است و باید مسئله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان مدنظر قرار گیرد.

باقلاچی با اشاره به اینکه امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند، گفت: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد است

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان اردبیل فعال است، افزود: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور با حضور نوجوانان و جوانان در محلات کمتر برخوردار است.

وی با بیان اینکه اجرای ویژه برنامه جشن طلایه داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های وسیع در سطح شهرستان‌های است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان رقم خواهیم زد، گفت: این ویژه برنامه همزمان با بزرگداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ده روز در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی و جشن تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری هست زیرا نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان این فعالیت‌ها است.

کد خبر 6081031

دیگر خبرها

  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است