Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@22:50:58 GMT

افزایش 30 درصدی جمعیت شیراز

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۷۸۴

افزایش 30 درصدی جمعیت شیراز

گروه اجتماعی ـ فرماندار شیراز از افزایش 30 درصدی جمعیت این كلان‌شهر خبر داد و گفت: شیراز جذابیت‌ها و البته زرق و برق‌هایی دارد که باعث شده نه ‌تنها از روستاها و شهرستان‌های فارس بلکه از استان‌های هم‌جوار نیز مهاجران زیادی بپذیرد و در نتیجه این مهاجرت‌ها جمعیت شهر شیراز در دهه‌ مختلف جهش‌های ناگهانی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 30 دی‌ماه در دیدار با یاوران شورای این کلان‌شهر با بیان اینکه افزایش بی‌رویه جمعیت، شیراز را با چالش مواجه کرده است، از افزایش 30 درصدی جمعیت این كلان‌شهر طی سال‌های اخیر خبر داد.
وی از یاوران شورای این کلان‌شهر خواست تا با ارائه‌ راهکارهای اجرایی مدیران شهری شیراز را یاری کنند و ادامه داد: مشکل نبود تناسب بین رشد جمعیت و توسعه خدمات و امکانات و بروز اختلال در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است.
امیری همچنین شوراها را بارزترین جلوه‌ی مردم‌سالاری توصیف كرد و گفت: اصول مربوط به شوراها در قانون اساسی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و یکی از آرمان‌های ملت و انقلاب محسوب می‌شود که از بستر آن اداره‌ امور سطوح مختلف کشور با اتکای آرای مردمی محقق می‌شود.
فرماندار شیراز نقش یاوران شورا را در بیان و پیگیری مشکلات شهروندان بسیار کلیدی ارزیابی كرد و گفت: البته طرح مشکلات لازم است اما کافی نیست بلکه انتظار می‌رود یاوران شورا راهکارهای حل این مسائل را با در نظر گرفتن امکانات و منابع موجود نیز در حد توان ارائه کنند.
امیری، استخراج راهکارهای مردمی برای اداره یک کلان‌شهر را ازجمله وظایف یاوران شورا و یکی از مصادیق جلب مشارکت مردم دانست.
وی همچنین موجودیت یاوران شورا را به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد وابسته به شورای شهر یادآور شد و افزود: توقع این است که با نقش‌آفرینی در مناطق مختلف شهر با تمام توان، نمایندگان خود در شورای شهر را یاری کنند.
فرماندار شیراز در ادامه جلسه و در پاسخ به مشکلات مطرح شده از زبان نمایندگان یاوران شورا، از شیراز به عنوان یکی از پنج کلان‌شهر ایران یاد کرد که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه اما دچار معضلاتی جدی نیز شده است و گفت: یکی از زمینه‌های جدی بروز معضلات شیراز را افزایش مهاجرت و جمعیت این شهر می‌دانم که باعث بروز دغدغه‌های امروز یاوران شورا شده است.
امیری افزود: شیراز جذابیت‌ها و البته زرق و برق‌هایی دارد که باعث شده نه ‌تنها از روستاها و شهرستان‌های فارس بلکه از استان‌های هم‌جوار نیز مهاجران زیادی بپذیرد و در نتیجه این مهاجرت‌ها جمعیت شهر شیراز در دهه‌ مختلف جهش‌های ناگهانی پیدا کند.
وی، گسترش حاشیه‌نشینی و مشکلات متعاقب آن را از دیگر عوارض افزایش ناهمگون جمعیت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشینی حتی از حریم شهر فراتر رفته و تا روستاهای اطراف شیراز گسترده شده است.
امیری با اشاره به شرح وظایف نهاد فرمانداری از قبیل نظارت، هماهنگی و گزارش‌گیری در خصوص عملکرد ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان نیز عنوان کرد: فرمانداری وظیفه‌ مستقیم اجرایی ندارد اما در چارچوب همین وظایف ذاتی، خود را مکلف به پیگیری مشکلات و خواسته‌های به‌حق یاوران شورا از طریق دستگاه‌ها و ادارات زیرمجموعه و رفع این مشکلات می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جمعيت شيراز افزايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هرمز در این باره بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پول ثبت دبیرخانه‌های شورای زکات شد.

وی افزود: در مجموع درمورد زکات واجب و مستحب و کفارات و فطریه بیش از ۲۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشتیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات
  • ببینید| توصیه یک جامعه‌شناس به مشوقان افزایش جمعیت در کشور
  • کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس