Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:29:29 GMT

تهران، مقصد جدید نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۷۹۷

تهران، مقصد جدید نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت

نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان تهران رسید. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا راضی زاده، معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: با آغاز اجرای 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان تهران، نهضت اشتغال‌زایی این بنیاد به قلب ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا راضی زاده تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، استان تهران تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در قالب مدل اقتصادی «سحاب» (طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت)، ایجاد 2400 فرصت شغلی را در مناطق کم‌تر توسعه یافته استان تهران به دنبال خواهد داشت.

به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این تعداد فرصت‌های کسب و کار در رسته‌های شغلی‌ای همچون مشاغل دانش بنیان، صنایع دستی، فنی- خدماتی، تولید پوشاک، فرش دستباف، فرآوری مواد غذایی، پرورش بوقلمون و دام سبک و سنگین راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: اغلب مشاغل پیش‌بینی شده در استان تهران در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف است.

راضی زاده گفت: کل اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد و بهره‌برداری از این 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان تهران بالغ بر 720 میلیارد ریال است.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت شهرهای ورامین، قرچک، پیشوا، شهر قدس و ری را 5 شهر هدف اشتغال‌زایی این بنیاد در استان تهران ذکر کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی 800 طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیش از 2400 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق ایجاد خواهد شد.

راضی زاده پایان سال جاری را زمان بهره‌برداری کامل از طرح‌های اشتغال‌زایی مذکور اعلام و خاطرنشان کرد: با همکاری 5 تسهیل‌گر بنیاد برکت فرآیند شناسایی، آموزش، معرفی به بانک عامل و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط آغاز شده است.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت اجرایی فرمان امام درباره ورود این بنیاد به بحث اشتغا‌ل‌زایی در مناطق محروم استان تهران نیز توضیح داد: این ورود و فعالیت، مبتنی بر نیازها، اطلس مناطق محروم و مستعد و پیگیری و مراجعات ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولین این شهرستان‌ها بوده است.

لازم به ذکر است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال و کسب و کار را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است. این بنیاد در حال حاضر با حضور و فعالیت در 175 شهرستان و 8 هزار روستا، ایجاد یک‌صد هزار فرصت شغلی را تا پایان سال 98 در دستور کار دارد.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس

ساخت نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در فارس آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یکی از پیام‌های انقلاب توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است که در نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به محرومیت زدایی از جامعه اسلامی در تمام ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر در تاریخ کشور است، 21 فروردین ماه سال روز صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب مبنی بر افتتاح حساب 100 و به تبع آن تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نمونه‌های بارز و مهم دیدگاه والای ایشان به شمار می‌رود.

بر اساس تأکید مقام معظم رهبری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برکات مستمر و صدقات جاری امام راحل است و تاکنون منشأ خدمات فراوانی در راستای تحقق فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به ویژه در تأمین مسکن محرومان و محرومیت زدایی در روستا‌ها و بازسازی مناطق آسیب دیده بوده است.

به مناسبت آغاز دهه حساب 100 حضرت امام (ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تور خبری در راستای بازدید از پروژه‌های شهرک نشاط سلطان آباد، پروژه روستای گیاه زار و پروژه شهرک اکباتان صدرا با حضور اصحاب رسانه در محل پروژه‌ها برگزار شد و مدیرکل بنیاد مسکن در حاشیه این بازدید به ارائه عملکرد سالانه و وضعیت پروژه‌های ملی و استانی در دست اجرا پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در جمع خبرنگاران گفت: در دولت سیزدهم 40 درصد از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عهده بنیاد مسکن کشور گذاشته شده است.

سید علیرضا حمیدی با بیان اینکه نزدیک به 29 هزار متقاضی در فارس واریز بالای 40 میلیون تومان داشته‌اند، گفت: برای 22 هزار متقاضی پروانه ساخت گرفته شده و برای 4 هزار واحد هم تا پیش از ایام نوروز پول پروانه به حساب واریز شده است.

وی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه آینده برای متقاضیانی که بالای 40 میلیون واریزی داشته و در سبد بنیاد مسکن قرار دارند، پروانه ساخت واحد خواهیم گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین با اشاره به این نکته که ساخت نزدیک به 17 هزار واحد را در استان آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: هم در تامین و هم کسری زمین مقام نخست کشور را داریم.

حمیدی به طرح نهضت ملی روستایی هم اشاره و در این خصوص بیان کرد: قرار است بنیاد مسکن کشور یک میلیون قطعه زمین برای مسکن روستایی آماده و به متقاضیان واگذار کند تا از این طریق سهم خود را برای کمک به کمبود زمین ادا کند.

تامین 120 هزار قطعه زمین 250 متری برای نهضت ملی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه سهمیه فارس برای نهضت ملی روستایی 30 هزار قطعه زمین تعیین شده است، گفت: بنیاد مسکن فارس در حال تلاش برای تامین 120 هزار قطعه زمین 250 متری بیش از سهمیه اعلامی است و احتمالا تا پایان امسال زمین را تامین و آماده واگذاری به متقاضیان خواهد کرد.

وی با تصریح بر این نکته که به اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسکن روستایی نیاز داریم، گفت: مقاوم سازی واحد‌های روستایی بخشی از نگرانی‌های ما را کم می‌کند.

به گفته حمیدی، حدود 350 هزار واحد فرسوده در فارس وجود دارد که از این تعداد بالغ بر 250 هزار واحد مقاوم سازی شده‌ است.

وی اضافه کرد: تسهیلات اختصاصی برای مقاوم سازی واحد‌های روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت با افزایش بیش از 75 درصدی به 350 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در سال گذشته اعطای 26 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت که 20 هزار پرونده به بانک‌های عامل ارسال شد.

حمیدی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری طرح هادی روستایی در فارس هم عنوان کرد: 2338 روستای بالای 20 خانوار در استان داریم که دارای طرح هادی هستند. از آنجا که هر 10 سال یک‌بار این طرح بازنگری می‌شود، یکهزار و 100 روستا مشمول بازنگری شده‌اند که بازنگری 500 طرح هادی روستایی انجام شده و تا پایان امسال مابقی روستا‌های مشمول، بازنگری خواهند شد.

وی به وضعیت صدور اسناد روستایی هم گریزی زد و عنوان کرد: سالانه نزدیک به 12 هزار سند روستایی در فارس صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تصریح بر این نکته که ساخت و ساز غیرمجاز از نگاه ما یا خارج از محدوده روستا ساخته شده یا در محدوده کاربری غیرمصوب روستا ساخته شده و در این صورت سندی به افراد تعلق نمی‌گیرد، گفت: اجازه الحاق ساخت و ساز‌های غیرمجاز به محدوده روستا نداریم مگر با رای شورای حفظ حقوق بیت‌المال.

حمیدی همچنین با بیان اینکه طی دو سال گذشته اعتبار قیر به بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: آسفالت معابر روستایی حاصل کاری مشترک بین دهیاری‌ها، شورا‌های روستاها، بخشداران و فرمانداران است و در این راستا طی دو سال گذشته بیش از شش میلیون مترمربع از معابر روستایی فارس آسفالت شده است.

سرعت عملکرد بانک‌های عامل ضعیف است

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در ادامه این بازدید اظهار داشت: در دو حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس و اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای 32 هزار و 226 واحد زمین تامین شده که یا به صورت مجتمع و یا پلاک‌های تک واحدی، دو طبقه دو واحدی و یا دو طبقه 4 واحدی، ساخت انجام خواهد شد.

محمد رسول پروری با بیان اینکه برای 27 هزار و 505 نفر واحد تخصیص داده شده، دلیل اختلاف میزان زمین تامین شده و واحد اختصاصی را واریزی موثر متقاضیان ذکر کرد و گفت: برای 22 هزار و 588 واحد پروانه ساخت گرفته شده و اکنون نزدیک به 17 هزار واحد هم در حال ساخت است.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با تاکید بر اینکه فقط برای 10 هزار و 900 واحد، انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی داشته‌ایم، گفت: سرعت عملکرد بانک‌های عامل به جز بانک مسکن در این باره چشمگیر نیست. 

پروری از دستگاه‌های خدمات رسان خدمات روبنایی و زیربنایی خواست تا برحسب وظیفه ذاتی، به تعهدات خود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند.

وی همچنین از خیرین مدرسه ساز و عرصه سلامت برای احداث درمانگاه، مدرسه و مجموعه‌های فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن دعوت کرد.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تاثیرگذار است و در صورت پرداخت‌ها در موعد مقرر، سرعت کار ساخت بالا می‌رود، تصریح کرد: تمام محصولات مورد نیاز در پروژه‌های حوزه مسکن و عمران شهری به جز میلگرد که در فارس تولید کننده نداریم، از خود استان تامین می‌شود. 

پروری اضافه کرد: در حوزه لارستان نیز 9 شهرستان داریم که راه و شهرسازی برای 6475 واحد، زمین تامین کرده و 4917 واحد هم تخصیص داده شده است. برای 4788 واحد نیز پروانه ساخت گرفته شده و اکنون ساخت 3 هزار و 626 واحد آغاز شده است.

مجتمع بزرگ نشاط تاسیس می‌شود

وی به طرح مسکونی نشاط سلطان آباد شیراز به عنوان یکی از طرح‌های با زیرساخت قوی و‌ مستحکم که با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده است، هم اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 18 طراحی پیشنهاد شد که یکی از این طرح‌ها پذیرفته شد.

معاون عمران و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خاطرنشان کرد: این مجتمع مسکونی یک هزار و 620 واحد مسکونی ظرفیت دارد و بین پنج تا شش هزار نفر در این مجتمع سکونت خواهند داشت.

به گفته پروری، پنج ناحیه مسکونی در شهرک نشاط سلطان آباد شیراز در نظر گرفته شده که همه خدمات روبنایی و زیر بنایی آب، برق و گاز برای آن پیش‌بینی شده است.

پرداخت وام به متقاضیان 144 روستای شهرستان شیراز

مدیر بنیاد مسکن شیراز نیز در حاشیه این بازدید به عملکرد این شهرستان در بحث نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در شیراز یک پروژه 848 واحدی داریم که کار توسط بنیاد مسکن آغاز شده و در مرحله اسکلت قرار دارد. یک پروژه 496 واحدی نیز تعریف شده که خوشبختانه در حال تحویل به متقاضیان است.

محسن ابراهیمی اضافه کرد: اجرای پروژه 336 واحدی زیتون نیز به بنیاد مسکن شهرستان شیراز واگذار شده که زمین آن تحویل داده شده و کار آماده سازی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: 144 روستا در شهرستان شیراز داریم که می‌توانند از تسهیلات 350 میلیون تومانی که نهضت روستایی هم محسوب می‌شود، استفاده کنند.

پیشرفت 21.5 درصدی پروژه اکباتان 

علی‌اکبر مسعودی، مدیر پروژه اکباتان صدرا هم در حاشیه بازدید خصوص روند پیشرفت این پروژه گفت: 3152 واحد مسکونی در 38 هکتار زمین و 141 با اسلکت بتنی در حال ساخت است. مجموع این پروژه 21.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسعودی با بیان اینکه بتن مورد نیاز در محل پروژه ساخته می‌شود تا کمترین بار مالی به مردم وارد شود، افزود: با آزادسازی تسهیلات، پیشرفت کار سرعت خواهد گرفت و پیش بینی می‌شود تا پایان 1404 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

گیاه‌زار در مسیر اجرای پروژه نهضت روستایی 

مدیر امور اجرایی بنیاد مسکن فارس نیز در خصوص پروژه نهضت مسکن روستایی در روستای سجادیه گیاهزار بیان کرد: کلنگ ساخت واحد مسکونی نهضت روستایی در روستای گیاه‌زار در دور دوم سفر ریاست جمهوری به فارس به زمین زده شد. اکنون زمین اجرای طرح تملک و به روستا الحاق شده است.

کریمی عنوان کرد: 360 قطعه مسکونی در این سایت پیش‌بینی شده که به زودی ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده است.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • تحویل ۲۴۰ واحد از پروژه برکت بجنورد به پیمانکار جدید/احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد
  • پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان لنجانی