Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:11:34 GMT

پلاسکوهای فراموش شده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۸۲۹

پلاسکوهای فراموش شده کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه آتش سوزی ساختمان "پلاسکو" باعث شد همه شهرهای بزرگ و کوچک کشور به فکر ساختمان‌ها و مراکز تجاری ناامن خود باشند و با مشخص کردن مراکز پرخطر، ایمن سازی را آغاز کنند، اما حالا با گذشت چند سال این ماجرا تا حدودی فراموش شده است.

 ساختمان‌ها و مراکز تجاری قدیمی و فرسوده کشور که تجهیزات ایمنی ندارند و در معرض خطر آتش‌سوزی و فرریختن هستند بعد از فاجعه پلاسکو به شدت مورد توجه قرار گرفتند و همه مسئولین نیز بر لزوم رسیدگی به وضعیت این ساختمان‌ها تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چند ماه بعد هم خبرهایی از پیگیری وضعیت این ساختمان‌ها و مراکز تجاری ناایمن منتشر می‌شد، اما اکنون با گذشته سه سال از این موضوع همه چیز به فراموشی سپرده شده و ساختمان‌های قدیمی و پرخطر همچنان با روند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در کرمانشاه نیز در بازار اصلی و قدیمی شهر مراکز تجاری و پاساژهای ناایمنی وجود دارد که در آن زمان قرار شد به مالکان آنها هشدارهای لازم داده شود، اما در این سال‌ها هیچ کار اجرایی برای ارتقای امنیت این ساختمان‌ها انجام نشده است.

پاساژهایی که بسیاری از آنها محل فروش انواع پرده و لباس و یا محل تولیدی‌ پوشاک است و یک جرقه تمام این پارچه‌ها را می‌سوزاند و هم مغازه‌داران ضرر میلیاردی می‌کنند و هم جان عده‌ای به خطر می‌افتد. برخی از این پاساژها ورودی بسیار تنگ و باریکی هم دارند که در زمان بحران امکان فرار هم برای مردم وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، ماجرای ایمن سازی مراکز تجاری و پاساژها تا حدودی فراموش شده و بعید است کاری در این زمینه انجام شده باشد.

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی که یک فاجعه در کشور رخ می‌دهد تا چند وقت به آن پرداخته می‌شود و متاسفانه بعد فراموش می‌شود تا دوباره یک اتفاق جدید رخ دهد.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز تجاری و پاساژهای کرمانشاه شرایط ایمنی ندارند، خاطرنشان کرد: اکثر پاساژهای قدیمی محدوده خیابان مدرس به این شکل هستند و چون در گذشته ساخته شده‌اند، ایمنی لازم در آنها رعایت نشده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه ادامه داد: عمده این مراکز محل عرضه پارچه و پوشاک هستند و وقوع حریق در آنها با سرعت به سایر نقاط سرایت خواهد کرد.

به گفته بیات، راسته بازارهای قدیمی کرمانشاه نیز شرایط بدتری دارند و اگر آتش سوزی در آنجا رخ دهد، حتی به دلیل شرایط خاص این بازارها امکان ورود خودروهای امدادی هم نیست.

وی درباره دلایل عدم ایمن سازی مراکز تجاری و بازارهای کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه وضعیت بازار آنقدر خراب است که صاحبان واحدهای صنفی استقبال برای ایمن سازی واحدهای خود ندارند و تسهیلات خاصی هم در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

بیات معتقد است، حدود 80 تا 90 درصد واحدهای صنفی و مراکز تجاری امکان و بودجه اینکه بخواهند ایمن سازی را انجام دهند، ندارند.

وی یادآور شد: مجموع این موارد باعث شده بسیاری از پاساژها و مراکز خرید قدیمی کرمانشاه در معرض خطر جدی آتش باشند و جان کسانی که در آن کار می‌کنند نیز در خطر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریزش ساختمان پلاسکو استانی اقتصادی مراکز تجاری كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، حامد جزجلالیان گفت: اولین مرحله طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه نیشابور از ۲ لغایت ۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح از فروردین‌ماه سال ۱۳۷۳ در کشور آغاز شده است و هرساله طی دو مرحله در مناطق هدف اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور بیان کرد: منطبق با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، لازم است عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی طی ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام شود.

وی در خصوص عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی، صرف نظر از سابقه واکسیناسیون قبلی گفت: نوبت اول واکسیناسیون از ۲ اردیبهشت تا ۴ اردیبهشت و نوبت دوم نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه انجام می‌شود.

جلالیان با بیان اینکه نحوه اجرا در سطح دانشگاه به دو شکل انجام می‌گیرد، گفت: این طرح در مجموع در ۵۴ منطقه عملیاتی شامل ۱۴ منطقه تیم سیار همچنین ۴۰ منطقه عملیاتی جهت اتباع تحت پوشش دارای کودک زیر ۵ سال انجام می شود که در ۱۴ منطقه عملیات سیار با ۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر جمعیت و ۷۲۵ خانوار و ۱۷۵ کودک زیر ۵ سال به ‌صورت خانه به خانه اجرا و ۴۰ منطقه عملیاتی جهت اتباع تحت پوشش دارای کودک زیر ۵ سال با جمعیت گروه هدف ۱۳۲ نفر به ‌صورت غیرفعال و مراجعه حضوری والدین به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونتشان اجرا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری همشهریان در اجرای این طرح و تلاش تمامی همکاران، گامی مؤثر در حفظ وضعیت عاری از فلج اطفال برداشته شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ادامه داد: تداوم وضعیت عاری از پولیو طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳ میلادی مبین تلاش همه همکاران در سطوح مختلف بهداشتی در راستای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالیانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تلاش‌ها برای کامل کردن برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در دو کشور بومی فلج اطفال یعنی افغانستان و پاکستان همچنان تداوم دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن