Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست با مسوولان شهرستان سبزوار گفت: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ حدود ۵۱۶ هزار خانوار روستایی وجود دارد که مشمول عضویت این صندوق  هستند.

محمود کاظمی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۵۹ هزار خانوار روستایی و عشایر خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و ضریب پوشش این بیمه در استان ۳۱ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس پایش صورت گرفته ۱۸۷ هزار خانوار روستایی این استان فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی گفت: دولت تدبیر وامید برای حمایت از کشاورزانی که ساکن روستاها نیستند طرح بیمه کشاورزان غیرساکن روستا را از سال ۱۳۹۳ اجرا کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی افزود: طی ۱۴ سال فعالیت این صندوق تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ خانوار مشمول مستمری سه گانه  از کارافتادگی، بازنشستگی پیش از موعد و مستمری فوت شده‌اند که  حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: ضریب پوشش بیمه در این شهرستان ۵۶ درصد است و سبزوار رتبه دوم خراسان رضوی را در بیمه اجتماعی کشاورزان دارد.

احمد برادران افزود: هم اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی در بخش روداب، ۵۸ درصد در بخش مرکزی و ۳۶ درصد در بخش ششتمد سبزوار زیرپوشش این ییمه قرار دارند.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه پایدار روستایی اظهار داشت: بیمه روستاییان و عشایر با کمترین پرداختی حق بیمه و برخورداری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی یکی از این موارد است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال ۱۳۸۴ زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و به روستاییان کشاورز ساکن و غیرساکن در روستا و عشایر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است و ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها صندوق روستایی- عشایری سبزوار کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق روستایی عشایری سبزوار کشاورزی صندوق روستایی عشایری سبزوار کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فصد و حجامت بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند