Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@18:32:47 GMT

رئیس‌جمهور اوکراین به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۹۸۸

رئیس‌جمهور اوکراین به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

رئیس‌جمهور اوکراین با قبول دعوت رژیم صهیونیستی برای سفر به قدس اشغالی گفت احترام زیادی برای آن‌ها قائل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» این هفته برای شرکت در مراسمی مرتبط با وقایع «هولوکاست» به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

به نوشته روزنامه «تایمز اف اسرائیل»، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین سفر زلنسکی برای شرکت در مراسمی مرتبط با آنچه کشتار گسترده یهودیان در طول جنگ جهانی دوم نامیده می‌شود به «قدس اشغالی» سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمان می‌رفت زلنسکی نیز همانند «آندرج دودا» همتای لهستانی خود از شرکت در این مراسم امتناع کند اما او به تایمز اف اسرائیل گفت، علت بروز تأخیر در تأیید قبول این دعوت، اطمینان از ورود اجساد جان باختگان اوکراینی از ایران بود.

با این حال زلنسکی عدم قرار گرفتنش در لیست سخنرانان این مراسم را مورد انتقاد قرار داد.

زلنسکی به تایمز اف اسرائیل گفت: «من به طور ویژه‌ای برای اسرائیل احترام قائل هستم، به‌خصوص با توجه به حساسیت‌هایی که پیرامون آن وجود دارد. یهودیان توانستند برای خود کشوری بسازند و آن را تنها با مردم و مغزها، بالا ببرند. اسرائیل، کشوری به این کوچکی نه تنها می‌تواند از خود محافظت می‌کند بلکه به تهدیدات خارجی نیز پاسخ دهد. با وجود تهدیدات جنگی علیه این کشور آن‌ها از هر روزشان لذت می‌برند. من این را دیده‌ام».

زلنسکی که خود یک یهودی است، پس از سال‌ها اجرای برنامه‌های طنز تلویزیونی، سال گذشته شانس خود را برای ریاست جمهوری اوکراین امتحان کرد و برخلاف انتظارات توانست این مقام را تصاحب کند.

اوکراین به عنوان یکی از کشورهای شرق اروپا، همواره از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کند. وزارت امور خارجه لهستان چندی پیش با صدور بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفت، خواستار تنبیه معترضانی شد که در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مقر نیروهای «الحشد الشعبی»، مقابل سفارت واشنگتن در «بغداد»، تظاهرات کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین سرزمین های اشغالی رئیس جمهور زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه

سازمان اطلاعات لهستان از دستگیری مردی به اتهام حمایت از طرح های روسیه برای ترور ولادیمیز زلنسکی، رئیس جمهور روسیه و جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی مسکو در تحقق این هدف خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات لهستان مردی را به اتهام حمایت از طرح های روسیه برای ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دستگیر کرد. دفتر دادستان عمومی ورشو اعلام کرد که این شهروند لهستانی روز چهارشنبه در لهستان دستگیر شد.

وی به دلیل تمایل به همکاری برای یک سرویس مخفی خارجی به ضرر کشورش تحت بازجویی قرار دارد. اگر این مرد مجرم شناخته شود، تا ۸ سال زندان در انتظارش خواهد بود. به گفته بازرسان، گفته می‌شود که این مرد اطلاعاتی در مورد اقدامات احتیاطی امنیتی در فرودگاه رززوو برای اطلاعات نظامی روسیه جمع‌آوری کرده و آن را ارسال کرده است. این فرودگاه از زمان آغاز جنگ اوکراین، توقفگاه مهمی برای سفرهای دیپلماتیک بوده است.

در بیانیه مقامات لهستان آمده است که این اطلاعات جاسوسی "از جمله کمک به سرویس های مخفی و اطلاعاتی روسیه در برنامه ریزی برای سوء قصد احتمالی علیه یک رئیس دولت خارجی – ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بوده است. بر این اساس مرد دستگیر شده با چندین شهروند روسی که مستقیماً در مخاصمات اوکراین شرکت داشتند، تماس گرفته و تمایل خود را برای جاسوسی اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات لهستانی، پیش از این دستگیری اطلاعاتی از سوی دادستانی عمومی اوکراین ارائه شده است. آنها همچنین شواهد جامع و قاطعی برای حمایت از ادعاها ارائه کردند. این دستگیری نتیجه همکاری نزدیک بازرسان و سرویس های مخفی در هر دو کشور است.

فرودگاه رززوو در جنوب شرقی لهستان در حدود ۹۰ کیلومتری مرز این کشور با اوکراین قرار دارد. این فرودگاه تحت کنترل نیروهای آمریکایی است و محل ورود و خروج همه سیاستمداران غربی است که به اوکراین سفر می کنند. حریم هوایی اوکراین به دلیل حملات هوایی مداوم بسته است، بنابراین سفر به بعد از این فرودگاه معمولاً با قطار است. زلنسکی و دیگر سیاستمداران ارشد اوکراینی نیز در گذشته چندین بار این مسیر را طی کرده‌اند.

این فرودگاه همچنین برای تحویل تسلیحات مهم است. لهستان، عضو اتحادیه اروپا و ناتو، متحد نظامی نزدیک اوکراین است و زیرساخت‌های لجستیکی مهمی را برای کمک‌های نظامی به این کشور فراهم می‌کند.

بازرسان لهستانی می‌گویند ممکن است فردی را دستگیر کرده باشند که مظنون به دست داشتن در یک سوء قصد برنامه ریزی شده علیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بوده است. به گزارش سایت خبری لهستانی «tvn۲۴» به نقل از دادستانی لهستان، گفته می‌شود که مظنون به نیروهای ویژه روسیه در طراحی حمله به زلنسکی کمک کرده است.

بر این اساس، گفته می‌شود که فرد مظنون موسوم به پاول ک. از فرودگاه Rzeszów-Jasionka جاسوسی کرده است. این فرودگاه به عنوان مرکزی برای تحویل تسلیحات غربی به اوکراین عمل می‌کند. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هنگام سفر به خارج از کشور، مرتباً با هواپیمای دولتی خود در آنجا فرود می آید و بلند می‌شود.

بر اساس این گزارش، بازرسان لهستانی در این پرونده با دادستانی کل اوکراین و سرویس مخفی اوکراین همکاری کردند.

اگر این سوءظن تایید شود، این دومین مورد جاسوسی مهم روسیه در مدت کوتاهی خواهد بود. درست صبح چهارشنبه، بازرسان آلمانی دو مرد را در بایروث بایرن، دستگیر کردند که مظنون به جاسوسی و خرابکاری برای روسیه هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • دیمیتری مدودف: غرب می‌خواهد زلنسکی را ترور کند
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد