Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:33:01 GMT

املاک موقوفه متروکه زنجان تعیین تکلیف می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۹۹۱

املاک موقوفه متروکه زنجان تعیین تکلیف می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اوقاف و امور خیریه استان زنجان و البته سازمان اوقاف کشور با آن مواجه بوده، عدم آشنایی مردم و حتی مسئولان با قوانین و مقررات سازمان اوقاف است به همین دلیل همکاران ما در این سازمان بسیار مورد قضاوت بی‌مطالعه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به گسترش ارتباط میان مسئولان اوقاف و امور خیریه با بدنه جامعه و گروه‌های مرجع تأکید کرد و افزود: باید فعالیت‌های اوقاف برای مردم تبیین شود، چراکه بدون همکاری و مشارکت آن‌ها هرگز به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: به همین سبب یکی از چالش‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان، تعیین تکلیف املاک بسیار زیادی است که به دلایل مختلف متروکه مانده و نیاز دارد که به سرعت ساماندهی شود، اما برخی از املاک به دلیل تصرف افراد حقیقی و حقوقی وقت زیادی را از همکاران برای طرح دعاوی حقوقی و اجرای حکم که فرایند بسیار طولانی دارد، را می‌گیرد.

کرمی یادآور شد: برخی از املاک به دلیل اینکه به لحاظ شرعی نمی‌توانیم تصمیم قطعی و درستی در رابطه با آنها بگیریم بلاتکلیف مانده است و برخی دیگر به دلیل عدم جذب سرمایه مناسب متروکه مانده که البته برای حل همه موارد راه قانونی باز است و تلاش خواهیم کرد که مشکلات آنها را حل کنیم که اگر این اتفاق بیافتد به نوعی اعتماد مردم برای همکاری بیشتر نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، نظارت قانونی و شرعی بر موقوفات در کشور بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که یا از طریق متولیان یا به صورت مستقیم انجام می‌گیرد، گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه واحدهای مختلفی برای این نظارت از جمله اداره تحقیق، بازرسی و حراست تشکیل شده است که با دقت و حساسیت بر امورات وقف نظارت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: اگر موقوفه‌ای برای یک نیت خاص و برای افراد خاص و حتی مکان خاص وقف شده باشد دقیقاً بر اساس آن عمل خواهد شد. البته در مدیریت جدید سازمان اوقاف تلاش بر آن است که از اجرای نیت به صورت متفرقه اجتناب شود و نیت‌ها را در قالب طرح و خدمات اجتماعی انجام گیرد.

کرمی ادامه داد: به عنوان مثال طرح آزادی زندانیان که با همت همکاران در اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در یک ماه گذشته با همکاری ستاد دیه استان انجام شد، تعداد ۱۳ نفر زندانی جرایم مالی غیرعمد به آغوش گرم خانواده برگشته‌اند.

کد خبر 4830777

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان وقف قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود