Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد سلطانی شیرازی از برگزاری یازدهمین کنگره تصویربرداری زنان در اهواز خبر داد و گفت: در این کنگره سه روزه بیماری های زنان و ضایعات جنین مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «احمد سلطانی شیرازی» امروز (دوشنبه 30 دی) در نشست خبری یازدهمین کنگره تصویربرداری زنان که در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، با بیان اینکه این کنگره هر ساله به طور مستمر برگزار می شود اظهار کرد :این کنگره از روز دوم تا چهارم بهمن در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس انجمن رادیولوژی خوزستان با بیان اینکه این کنگره در ۶ محور برگزار می شود افزود: مطالب روز اول این کنگره شامل نقش تصویربرداری و مراقبت های متخصصان زنان در سه ماهه اول بارداری و ارزیابی برای سلامت جنین جهت درمان به موقع و پیشگیری های آن است که به صورت سخنرانی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در هر روز از برگزاری این کنگره ۲ پانل در خصوص بیماری های مختلف زنان برگزار خواهد شد عنوان کرد :آنومالی های جنین، تشخیص به موقع ضایعه اندام و پیش بینی هایی که برای سلامت جامعه در آینده دارند از جمله این موضوعات هستند.

 

دبیر علمی این کنگره ادامه داد :یکی از بیماری های زنان که دیر تشخیص داده می شوند، تومور تخمدان است که راه های تشخیص زودرس این بیماری توسط MRI و سونوگرافی است که نحوه درمان آن در این پانل ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی تاکید کرد: با این کنگره در نظر داریم بیماری هایی که در اثر منشا ژنتیکی یا علل محیطی دچار اختلالات جنینی یا رشد می شود را جهت تشخیص به موقع و یا پیشگیری مورد بررسی قرار دهیم.

 

سلطانی شیرازی یکی از مباحث حال حاضر را همزمان با اختلالات ضایعات مادرزادی، اختلال قلب جنین عنوان کرد و اذعان داشت :به همین منظور در این کنگره اکوکاردیوگرافی جنین هم بررسی می شود.

 

وی یکی از مسائلی که به تازگی در استان ما وارده شده رادیولوژی مداخله ای است ابراز کرد: در رادیولوژی مداخله ای، رادیولوژیست ها علاوه بر تشخیص بیماری به درمان های قطعی آن کمک می کنند.

 

رئیس انجمن رادیولوژی خوزستان از درمان فیبروم های جراحی بدون عمل جراحی خبر داد و بیان کرد: بررسی درمان این بیماری برای اولین بار در کنگره مطرح و بررسی می شود که امکان اجرای این درمان در خوزستان وجود دارد و این درمان برای افرادی که محدودیت عمل جراحی دارند آسان می شود.

 

وی در این خصوص این درمان خاطر نشان کرد: این بیماری با استفاده از امواج سونوگرافی به صورت نقطه ای و متمرکز با کنترل MRI   با فرستادن دارو در عروق رحم کنترل می شود.

 

سلطانی شیرازی یادآور شد :در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای محصولات پزشکی خارجی از کشورهای اروپایی، ژاپن و آمریکایی برپا می شود که نمایندگان آنها در کشور محصولاتشان را در این نمایشگاه در معرض دید قرار می دهند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما طرح ملی فهما شهادت سردار سلیمانی مسجد طرح ملی فهما کنگره تصویربرداری زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت