Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقویم اتفاقات ایران در «دی ماه» حوادث گوناگونی به خود دیده است، از شهادت بزرگانی چون حاج قاسم سلیمانی و امیرکبیر تا اتفاقات تلخی مثل غرق شدن کشتی سانچی، وقوع زلزله بم ،فروریختن ساختمان پلاسکو و سقوط چندین هواپیما.

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تاریخ معاصر ایران در سال‌های گذشته حوادث متعدد و گوناگونی را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شهادت سردار سلیمانی در روزهای اخیر تا درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در چند سال قبل، از فروریختن ساختمان پلاسکو در دهه نود تا وقوع زلزله بم در دهه هشتاد.

تاریخ معاصر ایران متاثر از رویدادهای انقلاب اسلامی ، هفت یوم الله به خود دیده و جالب توجه است که سه مورد آن مربوط به روزهایی از دهمین ماه تقویم یعنی دی است، یعنی نهم دی 88، 16 دی 1398 مصادف با تشییع هفت میلیون نفری شهید حاج قاسم سلیمانی و 18 دی ماه 1398 یعنی روز انتقام سخت سپاه پاسداران و حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد.

البته در طی دهه‌های پیشین و حتی قرون ماضی ماجراهای دیگری نیز در ایران رخ داده که وقوع برخی از آنها در دی ماه، جالب توجه است.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا همزمان با آخرین روز نخستین ماه زمستان سعی دارد نگاهی اجمالی به اتفاقات رخ داده در این ماه پر ماجرا داشته باشیم. جدول پیش رو سعی دارد به مرور کوتاه و تیتروار 49 رویداد اتفاق افتاده در دی ماه بپردازد.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: زلزله بم انتقام سخت شهید حاج قاسم سلیمانی حوادث دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب چهره‌های برتر و شاخص سال۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی در فارس

دریافت 34 MB کد خبر 6083961

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک وقوع رعد و برق های وحشتناک در چین (فیلم)
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • ۴+۵: معادله صعود و سقوط لیگ یک
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • انتخاب چهره‌های برتر و شاخص سال۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی در فارس
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ 1403 + دانلود جدول