Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ طرح بزرگ دانش بنیان با اعتباری افزون‌بر ۶۵ میلیارد ریال در این استان اجرایی می‌شود. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

 سید محمد قائم کاظمی بیدک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: دو طرح دانش بنیان شامل  تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی و تولید آفت کش‌های گیاهی با منشاء گیاهی برای استفاده از سیفی و سبزیجات در گلخانه‌ها با اعتباری افزون‌بر 65 میلیارد ریال در این استان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها بزودی وارد فاز اجرا و در 18 ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد، عنوان کرد: بعد از وضع تحریم‌ها توسط دشمن، مسئولان و متولیان امر بیش از 300 طرح دانش بنیان را بررسی که در نهایت اجرای 31 طرح با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مورد موافقت قرار گرفت.

کاظمی‌بیدک با اشاره به اینکه در بین 31 طرح مورد وافقت دو طرح پیشنهادی از استان کهگیلویه و بویراحمد بود، افزود: اجرای این طرح‌ها در شرایط تحریم مورد موافقت و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها برای ارتقاء جایگاه علمی صنعتی/ خلا صادراتی با وجود حلقه های تولیدسهم 2 میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان گلستان از صادرات استانورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال / وزارت بهداشت حمایت می‌کند

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یک سال اخیر در این مجموعه کارهای خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش و پژوهش شهرستان گچساران با محوریت شرکت بهره برداری نفت و گاز بزودی راه اندازی می‌شود.

کاظمی‌بیدک افزود: در حالی این مرکز در گچساران با داشتن 25 درصد نفت و گاز کشور هنوز راه اندازی نشده که در اهواز حهاد دانشگاهی با قراردادهای میلیارد با شرکت نفت انعقاد داشته است.

وی هرگونه بهکارگیری نیرو در جهاد دانشگاهی را بر اساس نیاز و به صورت قرارداد ساعتی عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد جای سیاسی کاری نبوده و با سیاسیون در واقع کاری نداریم و تنها به بالندگی و پویایی مجموعه فکر می‌کنیم.

انتهای پیام/541/ع

R41452/P1494/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان

رئیس موسسه قرآنی روشندلان  با اشاره به ساخت چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان گفت:  شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به ساخت این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگر‌های خط بریل در کشور وارداتی بود.


سیدمرتضی نیکزاد افزود:  محققان جوان از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل ساختند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.


او گفت:  با ساخت این چاپگر، به کشور‌های غربی وابستگی نداریم، امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.


نیکزاد بیان داشت: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش‌آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.


رئیس موسسه قرآنی روشندلان عنوان کرد: مراکز توان‌بخشی باید زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را برای نابینایان فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار شوند؛ در این راستا سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی باید زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی در کهگیلویه و بویراحمد
  • قطعی برق در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد