Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@14:59:28 GMT

وضعیت نامعلوم اقتصادی همچنان پایدار است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۲۲۸

موسسه رتبه بندی فیچ می‌گوید با وجود توافق تجاری چین و آمریکا، وضعیت نامعلوم اقتصادی همچنان پایدار است.

به گزارش ایبِنا به نقل از آسوشیتد پرس، موسسه رتبه‌بندی «فیچ» اعلام کرد توافق تجاری اخیر بین آمریکا و چین به ثبات رشد اقتصادی در جهان منجر خواهد شد. موسسه رتبه‌بندی "فیچ" اعلام کرد: توافق در فاز اول مذاکرات تجاری آمریکا-چین، به توازن در رشد جهانی کمک می‌کند، اما وضعیت نامشخص و نامعلوم همچنان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: توافق در فصل اول مذاکرات تجاری دو کشور مثبت بوده و انتظار می‌رود که این امر به ثبات رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۰ منجر شود.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین پس از این توافق ۰.۲ واحد بالاتر از میزان پیش‌بینی برای دسامبر سال گذشته تحقق یابد. پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی چین امسال ۵.۹ درصد باشد.

چین و آمریکا روز ۱۵ ژانویه به‌ طور رسمی مرحله نخست توافق‌نامه اقتصادی و تجاری خود را در واشنگتن امضا کردند. طبق این توافق صادرات آمریکا به چین افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما موسسه رتبه بندی مذاکرات تجاری چین و آمریکا مکانیسم ماشه مهدی بازرگان زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی



به گزارش خبرآنلاین، این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵٫۸ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵٫۹ میلیون تن بخار، ۳۸۱٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز ازت، ۲۵۲٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز اکسیژن، ۸٫۷ هزار تن اکسیژن مایع، ۴۵٫۱ میلیون مترمکعب آب اسمز معکوس (RO) و 15 میلیون مترمکعب آب بدون املاح (DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

بفجر در راستای حفاظت از محیط‌زیست بیش از ۴٫۸ میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد. فجر انرژی در ماه‌های گرم سال ۱۴۰۲ و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱٫۲ میلیون مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده تا مردم و صنایع استان از این نعمت استفاده کنند. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر سرویس‌های حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.

فجر انرژی با بهره‌گیری از پروژه شیرین‌سازی آب (اسمز معکوس) توانست در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب خام صرفه‌جویی کند؛ از ابتدای راه‌اندازی این پروژه (سال ۱۳۹۵) مجموعاً شرکت فجر بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرده است.

کارکنان این شرکت سال گذشته ۲۴ فقره تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه، تفکیک هوا، تصفیه آب و تصفیه پساب به‌منظور حفظ پایداری تولید انجام دادند. تعمیرات اساسی واحدهای تفکیک هوا همچنین با مهندسی معکوس برخی تجهیزات و صرفه‌جویی ۵ میلیاردی با استفاده از هوشمندسازی سیستم کنترلی کمپرسورها همراه بوده است.

روش اندازه‌گیری سیلیس محلول فجر انرژی در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، به‌عنوان نوآوری برتر در سال ۱۴۰۲ شناخته و تندیس زرین این جشنواره را کسب کرد. پیش‌ازاین نیز آزمایشگاه‌های فجر انرژی علاوه بر کسب صلاحیت‌های لازم، روش جدید اندازه‌گیری سیلیس محلول در آب را در سازمان ملی استاندارد ثبت کردند.

همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۲ چند اقدام مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. انتشار ششمین گزارش پایداری دوسالانه (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) به‌منظور ارزیابی اثرات فعالیت‌ها و شفافیت آنها برای ذی‌نفعان صورت‌گرفته است. کاشت ۳۰ هزار اصله حرا در خوریات شهرستان بندر ماهشهر در راستای صیانت از محیط‌زیست و این زیستگاه بومی نیز دیگر اقدام فجر انرژی در این زمینه بوده است.

در سال ۱۴۰۲ با راه‌اندازی اسکرابر فیلترهای ایستگاه گاز شرکت فجر گامی مؤثر در افزایش ضریب پایداری تولید شرکت‌های منطقه ویژه پتروشیمی برداشته است. همچنین این شرکت با یکپارچه‌سازی مجموعه برج‌های خنک‌کننده خود به یکدیگر طی ۳ شبانه‌روز و رکوردی جدید در عملیات ترمیم و آب‌بندی حوضچه‌ها ثبت کرد.

فجر انرژی خلیج‌فارس، با حضور در رویدادهای متعدد داخلی اعم از همایش پترو فن و پتروکم با شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان به گفت‌وگو و همکاری پرداخته است. این شرکت در نمایشگاه پتروکم ۱۳ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های داخلی با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

همچنین کارشناسان بخش‌های فنی و عملیاتی شرکت فجر با همکاری شرکت سازنده داخلی، ظرفیت توربین‌های نیروگاه این شرکت را با اجرای طرح‌های موسوم به +IGV و EMS و MAPTUNE به مقدار 20 مگاوات افزایش دادند. کارکنان این شرکت با ارائه پیشنهادی در زمینه استفاده مجدد از ممبران‌های واحد آب موجب صرفه‌جویی ۳۹۰ میلیاردی در این زمینه شدند.

این شرکت با حضور در رویداد دانشگاهی چالش محور we can پیش از 16 پیشنهاد از شرکت‌های داخلی در زمینه دو چالش بازیافت کربن‌دی‌اکسید خروجی از واحدهای نیروگاه‌های خود و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش‌افزوده و بهبود عملکرد یا باز طراحی سیستم تصفیه پساب ناشی از فرایندهای پلیمرهای مهندسی و صنعتی با املاح بالا (High TDS) جهت دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی دریافت کرد.

همچنین فجر انرژی خلیج‌فارس ممیزی مراقبتی سیستم‌های مدیریت یکپارچه گواهینامه‌های استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد مدیریت محیط‌زیست، استاندارد مدیریت ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، استاندارد مدیریت HSE یکپارچه، مدیریت انرژی، مدیریت امنیت اطلاعات را در سال ۱۴۰۲ انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895913

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت ارز تجاری در کشور
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد
  • پیش بینی وضعیت جوی پایدار در استان قزوین