Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:52:41 GMT

حل معضل قاچاق دارو با نسخه نویسی الکترونیک

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۴۴۲

حل معضل قاچاق دارو با نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش سازمان بیمه سلامت، مهدی قنادی روز دوشنبه درباره مزایای تجویز الکترونیکی نسخ بیان کرد: قاچاق دارو معضلی است که با کنترل خدمات سلامت از جمله نسخه‌ نویسی الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از آن جلوگیری کرد. پیش از اجرای نسخه نویسی الکترونیک، نسخ به صورت کاغذی و در قالب سی دی در سامانه‌های الکترونیک سازمان ثبت می‌شد، اما اکنون این اقدام با سهولت و دقت بیشتر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که به صورت غیر حضوری و بر اساس مستندات موجود، اقدامات پزشک به طور دقیق مشخص می‌شود. 

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: از طریق سامانه‌های الکترونیک می‌توانیم پی ببریم که چه خدماتی به بیمار تجویز شده و مشکلات موجود در زمینه تقاضاهای القایی تا حدود زیادی رفع می‌شود. البته به غیر از مواقعی که بیماری در یک منطقه اپیدمی شود و ضرورت خواهد داشت که تجویزها بیش از زمان‌های مشابه در خصوص داروی خاص و خدمات خاصی انجام شود.

قنادی گفت: ضوابط ابلاغی به واحدهای اجرایی سازمان در شرایط مختلف در نظر گرفته شده است. تعداد بار مراجعه و اینکه چند درصد از بیماران داروی ویژه دریافت کرده‌اند، به طور کامل در سامانه مشخص می‌شود و در صورتی که درصد تجویزها غیر منطقی باشد پیگیری‌های لازم به منظور رفع مشکل انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا صفی خانی رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته(یکشنبه) درباره نسخه الکترونیکی گفت: در همه مراکز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سطح یک و دو خدمات، امکان نسخه نویسی الکترونیک فراهم شده و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه پرونده سلامت توزیع می‌شود.

برچسب‌ها بیمه سلامت نسخه سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمه سلامت نسخه سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: باهدف مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان با کار اطلاعاتی از فروش مکمل و پودر بدنسازی خارجی در مغازه‌ای در شهر اهواز مطلع شدند.     وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضایی به مغازه مزبور اعزام و در بازرسی به‌عمل آمده ۸۴۰ قوطی و کیسه انواع دارو، مکمل و پودر بدنسازی خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.     سردار میرفیضی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری