Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، مازیار غلامپور معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به گستردگی و هزینه های بالای ناشی از بهره برداری و پاکسازی شبکه فاضلاب گفت: برای افزایش رفاه و آسایش اجتماعی جوامع شهری استفاده از تکنولوژی های نو برای مدیریت صحیح و سریع بر تأسیسات، کاهش هزینه ها، امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: از آنجایی که گرفتگی و پر شدگی خطوط و آدم روهای شبکه فاضلاب یکی از چالش بر انگیزترین مباحث شرکت بوده و سالانه هزینه زیادی صرف لایروبی شبکه به روش سنتی (دستی) می شد، لایروبی و شستشوی شبکه فاضلاب به شکل صحیح و اصولی در دستور کار شرکت آبفای گیلان قرار گرفت که در این راستا معاونت بهره برداری برنامه تغییر در نحوه لایروبی شبکه فاضلاب از روش سنتی به مکانیزه با دستگاه وکیوم لودر و واترجت را برای شهرهای رشت، انزلی و لنگرود اجرایی نموده است.

غلامپور با ذکر این نکته که استفاده از روش های مکانیزه ضمن حفظ بهداشت عمومی و محیط زیست، راندمان کمی و کیفی و سرعت انجام کار را افزایش می دهد تصریح کرد: در در این روش با استفاده از دستگاه مکنده، فاضلاب و رسوبات سیمانته شده که باعث انسداد خطوط و پرشدگی آدم روها گردیده اند مستقیما به داخل مخازن، منتقل شده و هیچگونه ترشدگی در اطراف آدم روها برجا نمی نماند و از ایجاد جلوه نامناسب و بوی نامطبوع جلوگیری می نماید.

معاون بهره برداری آبفای گیلان ضمن اظهار امیدواری از اینکه مکانیزه شدن لایروبی فاضلاب در شهرهای استان موجب رضایتمندی شهروندان گردد، افزود: توسعه و تعمیم این اتفاق برای سایر شهرهای استان و پوشش کلیه نواحی شهرهای بزرگ از برنامه های در دست اقدام معاونت بهره برداری آبفای گیلان است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان شرکت آب و فاضلاب کاهش هزینه محیط زیست معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در بازدید از روند انتقال خط انتقال آب پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر با ظرفیت انتقال سالانه ۵۱ میلیون متر مکعب آب به این دریاچه امسال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه بود که به دلیل نبود اعتبار ، احداث آن متوقف شده و طرح راکد بود که با توجه ویژه دولت سیزدهم به اجرا و اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه و تامین اعتبار لازم ، این طرح به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد:  امروز ضمن بازدید از فعالیت تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، از ۱۱ کیلومتر مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز بطور کامل بازدید انجام دادیم و با توجه به انتقال آب در مسیر دوکیلومتری در بستر رودخانه مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای بهره برداری بیشتر از پساب تصفیه خانه و جلوگیری از هدررفت آب صورت می گیرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • یک میلیون نفر شهروند کرمانی از شبکه فاضلاب بهره مند می شوند
  • یک میلیون نفر از شهروندان کرمانی از شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند
  • پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • تصویب ۱۶ طرح سرمایه گذاری در گیلان
  • ثبت بیش از ۷۵۰ گزارش حادثه فاضلاب در خوی
  • تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ در مشهد وارد مدار بهره‌برداری شد