Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امنیتی عراقی درباره تحرکات آمریکا در شورای امنیت برای کسب حمایت جامعه بین المللی از ادامه حضور نظامیان خود در عراق هشدار داد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت الموقف العراقی «کریم خیکانی» کارشناس امنیتی عراقی دیروز نسبت به تحرکات آمریکا و اقدامات آن در شورای امنیت برای تحمیل حضور نظامیان بیگانه در عراق هشدار داده و خاطرنشان کرد که ایالات متحده٬ حضور عناصر جنایتکار و تروریست داعش را در داخل عراق به منظور کسب تاییدیه شورای امنیت برای ابقای نیروهای ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش در عراق افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیکانی اعلام کرد که واشنگتن ممکن است سرکردگان داعش را که در پایگاه‌های آمریکا و به‌ویژه در «تنف» و «حسکه» مشغول آموزش آنهاست٬ به سمت عراق سوق دهد.

نشنال اینترست: حضور آمریکا در عراق به معنای تغذیه تروریسم استعراق| بارزانی به دیدار ترامپ می‌رود/ از داعشی‌های جدید تا ناآرامی‌ها در برخی مناطق+تصاویرعراق|عبدالمهدی بهای 5 تصمیم شجاعانه در برابر آمریکا را پرداخت کرد/ مخالفت عشایر الانبار با طرح‌های تجزیه‌طلبانه

وی اضافه کرد آمریکا قصد دارد به منظور نقض مصوبه عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه٬ به شورای امنیت روی آورده تا پس از تحریک تروریست‌ها به سمت عراق و عملیات‌های جنایتکارانه٬ تصویری مبنی بر اینکه عراق به دلیل حضور تروریسم در این کشور همچنان تهدید اول برای جهان محسوب می‌شود و نیروهای ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش باید در عراق بمانند؛ حمایت جامعه بین‌المللی را برای ابقای خود در این کشور به دست بیاورد.

این کارشناس عراقی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در همه گروه ها باید استقرار خود در مناطق مختلف کشور را تقویت کرده و دولت نیز باید هرچه سریعتر سامانه‌های پدافند هوایی را خریداری کرده و نیروهای امنیتی را به شکل مناسبی تسلیح کند.

وی همچنین به عقد قرارداد با روسیه و چین برای خرید بالن و سامانه‌های شناسایی دوربرد برای رصد هرگونه تحرکات تروریستی که ممکن است در نوار مرزی با سوریه رخ دهد٬ تاکید کرد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد

مقام‌های نیجر تصمیم گرفته‌اند تا توافق نظامی با آمریکا را لغو کنند که به پرسنل نظامی و مقاطعه کاران غیرنظامی پنتاگون اجازه می‌دهد تا در این کشور غرب آفریقا فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، یکی از مقام‌های نظامی نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای ملی حفاظت از سرزمین پدری رسما توافق‌های همکاری نظامی مرتبط با آمریکا را محکوم می‌کند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این تصمیم چند روز پس از آن گرفته شده که هیاتی عالی رتبه از آمریکا شامل ژنرال «مایکل لانگلی» فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا سفر سه روزه خود به نیجر را تمام کرد.

این هیات آمریکایی با چند تن از مقام‌های نیجر از جمله «علی مهمن لامین زین»، نخست‌وزیر این کشور دیدار کردند که با هدف مذاکره برای تجدید توافق امنیتی بین دو کشور بود اما هیات مذکور نتوانست با ژنرال «عبدالرحمن شیانی»، رهبر این کشور دیدار کند.

یکی از مقام‌های نظامی نیجر گفت: نیجر از قصد هیات آمریکایی برای سلب حق حاکمیت مردم نیجر برای انتخاب شرکای خود و انواع مشارکت‌هایی که قادر به کمک واقعی به آنها در مبارزه با تروریسم هستند، متاسف است. هیات آمریکایی برخلاف پروتکل های دیپلماتیک رفتار کرده و حتی به میزبانان از دستور کار و تاریخ ورودشان اطلاعی نداده است.

دولت جدید نیجر که از زمان برکناری محمد بازوم، رئیس‌جمهور طرفدار غرب در ژوئیه گذشته، در قدرت بوده اقداماتی را برای قطع روابط با شرکای نظامی سابق انجام داده است.

رهبران کودتا شکست ادعایی دولت بازوم در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه ساحل را با وجود حضور نیروهای خارجی از جمله نیروهای فرانسوی، دلیل تسلط نظامیان عنوان کرده‌اند.

پس از آنکه مقام‌های ارشد نیجر روابط خود را با حاکمان استعماری سابق قطع کردند و به نیروهای آنها دستور خروج داد، فرانسه خروج نیروهای خود از نیجر را در ماه دسامبر به پایان رساند.

واشنگتن گفته که لغو توافق‌های همکاری نظامی از نیجر یک گزینه برای ایالات متحده نیست و مدعی شد که با وجود پیوستن به فرانسه و سایر متحدان غربی در تعلیق کمک به نیامی، روابط عملی با مقامات نظامی جدید این کشور غرب آفریقا ایجاد خواهد کرد.

آمریکا در حال حاضر ۶۴۸ نیرو در نیجر دارد که بیشتر آنها در یک پایگاه پهپادی «اغادیز» مستقر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند
  • هشدار درباره فعالیت‌های عناصر تروریست در ۳ استان عراق
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟