Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:37:43 GMT

پارسال ۱.۴ میلیارد دلار مصنوعات پلاستیک صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۶۵۴۳

پارسال ۱.۴ میلیارد دلار مصنوعات پلاستیک صادر شد

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» در دومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلاستیک در سالن همایش های سازمان مدیریت صنعتی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت پلاستیک و پلیمر با شیوه های نوآورانه و مبتکرانه در محصولات جدید با تکیه بر مواد اولیه تولید شده صنایع بالادستی ضروری است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایین دست پتروشیمی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی از ‌پیوند پیشین قوی با سایر صنایع نظیر لاستیک و پلاستیک، دارو و منسوجات، مبلمان، خودرو، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، غذایی و آشامیدنی، بسته بندی، ساختمان سازی و انرژی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی‌نیارکی خاطرنشان‌کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایین‌دستی پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد پتروشیمی می تواند سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه‌های صنعت مرتبط با قطعات و مصنوعات پلاستیکی شود.

وی گفت: اکنون بیش از ۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید می‌شود که بخشی از آن به شکل فرآوری اولیه صادر می شود که ارزش این صادرات ۱۲ میلیارد دلار است؛ چنانچه این محصولات خام در صنایع پایین دست پتروشیمی به مواد با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود، ارزش چند برابری ایجاد می‌کند.

این مسوول، علت اصلی سهم پایین صنایع پایین دست در صادرات را توسعه نیافتن زنجیره تولید محصولات پتروشیمی و تمرکز بر صادرات محصولات بالادستی در این صنعت برشمرد.

صادقی نیارکی گفت: سال ۲۰۱۷، پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی در سطح جهان یعنی معادل ۸.۳ درصد از کل آن حاصل عملکرد صنایع شیمیایی بوده است؛ صنایع شیمایی به ازای هر دلار تولید ۴.۲ دلار در صنایع وابسته ارزش ایجاد کرده است.

 رتبه ۶۱ ایران در شاخص های نوآوری جهانی

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت افزود: ایران رتبه ۶۱ جهان را در سال ۲۰۱۹ براساس شاخص های نوآوری جهانی در میان ۱۲۹ کشور به خود اختصاص داد، همچنین رتبه شاخص نوآوری ایران در میان اقتصادهایی با درآمد متوسط که ۲۴ کشور را شامل می شود، سیزدهم است و رتبه دوم نوآوری را در میان کشورهای جنوب و مرکز آسیا به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها پتروشیمی پلیمر نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی پلیمر نوآوری پتروشیمی پلیمر نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اصحاب رسانه

شانا _ گروه فیلم: نشست مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اصحاب رسانه روز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) در محل ساختمان نواب این شرکت برگزار شد.

دریافت 43 MB

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده صادرات استان مرکزی دو برابر میانگین کشور است
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • معاون حمل‌ ونقل صنایع وزارت صمت منصوب شد
  • امضای ۶ قرارداد نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار
  • صنایع برنده بورس ۱۴۰۲
  • تولید سنگ مصنوعی و مصنوعات سنگی با بهره‌گیری از مواد طبیعی
  • نشست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اصحاب رسانه
  • رشد ۷ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۷درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲/ رفع چالش نقدینگی ۱۶ هزار واحد صنعتی با عرضه اعتباری ۸۰ همتی