Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان با اشاره به استقبال خوب اصحاب رسانه از این جشنواره گفت: ۸۵۴ اثر در قالب چند رسانه‌ای و مکتوب و خبری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد رعیت ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای رسانه‌ای ابوذر استان گلستان اظهارداشت: فرآیند برگزاری این  جشنواره از 17 شهریورماه و با رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت بیش از 30 رسانه فعال استانی افزود: در این دوره از جشنواره 85 نفر از اهالی رسانه 854 اثر را در قالب‌های چندرسانه‌ای و بخش خبری و مکتوب به دبیرخانه ارسال کردند.

براساس این گزارش در بخش چند رسانه‌ای و در قالب گزارش خبری امیرمسعود رایجی از پایگاه خبری گلستان 24 مقام نخست، خاطره تیموری از صداوسیما رتبه دوم و میرحماد سیدرحمانی و سیدرمضان حسینی از خبرگزاری صداوسیما به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

گلستان| جشنواره ابوذر به‌دنبال تربیت و پرورش خبرنگاران بصیر و روشنگر است جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان جنوبی برگزار می‌شوداختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر 29 دی‌ماه در گلستان برگزار می‌شوددر بخش مستند نیز مقام نخست به مستند « چشم‌هایش» اثر زهرا ایران‌نژاد رسید. در این بخش هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه دوم ندانست و عباس بهرامی و حسین حضوری به ترتیب از صداوسیما و پایگاه خبری گلستان ما، به مقام سوم مشترک رسیدند.

مقام نخست در بخش عکس خبری نیز به علی قزلسفلو از خبرگزاری ایرنا داده شد. همچنین فائزه کابلی از باشگاه خبرنگاران جوان و محسن عسکری از خبرگزاری شبستان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش نماهنگ علیرضا کلانتری از صداوسیما، مصطفی کیا از پایگاه خبری گلستان ما و محمد اکبری نودیجه از پایگاه خبری گلستان 24 به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در قالب پادکست نیز عبدالمطلب ممشلی از صداوسیما شایسته تقدیر شد. در این بخش هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانست. در بخش اینفوگرافی حسین پاسندی و در بخش موشن‌گرافی نیز رامین روشنی شایسته تقدیر شناخته شدند. در این بخش‌ها نیز هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانست.

مقام نخست گزارش به میثم محسنی از خبرگزاری ایرنا، رتبه دوم به وحید عرب احمدی از خبرگزاری تسنیم و مقام سوم نیز به ام لیلا هاشمی از پایگاه خبری دانشجو سلام رسید.

در بخش تیتر سمیه مرادقلی از هفته نامه سرزمین جم رتبه سوم را کسب کرد. در این بخش هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه‌های اول و دوم ندانست.

در بخش خبر نیز وحید عرب احمدی از خبرگزاری تسنیم و علی اصغر تیموریان از خبرگزاری ایرنا مقام سوم مشترک را کسب کردند. در این بخش رقیه بشارت‌نیا از هفته نامه پژواک سخن شایسته تقدیر شناخته شد. در بخش خبر هیچ اثری حائز رتبه اول و دوم نشد.

همچنین در بخش مصاحبه با رأی هیئت داوران هیچ اثری حائز رتبه اول و دوم نشد اما مقام سوم به سونا جرجانی از هفته نامه اقتصاد گلستان رسید. در این بخش اعظم محبی از خبرگزاری مهر و فاطمه رایجی از خبرگزاری فارس شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش سرمقاله و یادداشت نیز مقام‌های اول تا سوم به ترتیب به وحید حاج سعیدی، حمیدرضا فرشیدنیا، ام لیلا هاشمی رسید و محمد دیلم کتولی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه این جشنواره نیز علی قاسمعلی از خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرنگار برگزیده و محمدحسین مردانی نوکنده و فاطمه مجنی پور نیز شایسته تقدیر شدند.

همچنین در این جشنواره از حسن بیارجمندی، محمد دیلم کتولی، محمد خادملو، غلامرضا خارکوهی، علی منصوری رضی و سیدمهدی حسینی نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری: امروز رسانه‌ موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را عقب می راند

مقام معظم رهبری، در دیدار جمعی از شاعران گفتند: شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش ها و درگیری ها، رسانه‌ای است. بیش از آنچه که موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و اینها تأثیر بگذارند در عقب‌راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر میگذارند و دلها را تحت تأثیر قرار میدهند، ذهنها را تحت تأثیر قرار میدهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است.

به گزارش  “خامنه‌ای دات آی آر”، دوشنبه شب و در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار ۴۰ نفر از شاعران جوان و پیشکسوت سروده‌های خود را در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.

 آیت‌الله خامنه‌ای بعد از شعرخوانی شاعران، با ابراز خرسندی از استمرار پیشرفت و رو به اوج بودن شعر فارسی، شعر را رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانه‌ای خواندند و گفتند: در این عرصه باید از میراث کم‌نظیر شعر و ادب فارسی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود.

مقام معظم رهبری افزودند: البته شرط اثرگذاری رسانه‌ی شعر، هنری بودن آن است و هنری بودن نیز منوط به «الفاظ محکم و استوار»، «مضمون‌یابی» و «کیفیت بیان موضوع» است.

 آیت‌الله خامنه‌ای، انتخاب پیام مناسب و مفید را شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر خواندند و گفتند: رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد.

ایشان پیام ایستادگی شجاعانه ملت ایران در مقابل ظلم و زیاده‌طلبی زورگویان جهانی و مظاهر آن یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها را از جمله پیام‌های ممتاز و قابل انتقال دانستند و خاطر نشان کردند: پیام ایستادگی ملت ایران و بیان صریح و بدون ملاحظه مواضع در مقابل مستکبران، بسیار مهم و برای مردم دنیا شوق‌انگیز است که نمونه‌های استقبال از این مواضع در سفرهای خارجی رؤسای جمهور و سخنرانی آنها در اجتماعات مردمی وجود داشته است.

 آیت‌الله خامنه‌ای جلسه سالانه با شاعران را جلسه‌ای خوب و با برکت خواندند اما تأکید کردند: این جلسه نباید جلسه‌ای زینتی باشد بلکه ضروری است امتداد داشته باشد و با دنبال کردن مطالبی که در آن مطرح می‌شود به تأمین مقاصد و اهداف مورد نظر در زمینه اعتلای شعر کمک شود.

ایشان در ادامه به بیان چند توصیه خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران شعر و ادب فارسی پرداختند و در توصیه اول با اشاره به ضعف ترجمه و برگردان اشعار خوب و قوی فارسی به دیگر زبان‌ها گفتند: شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد بنابراین باید نهضت ترجمه ایجاد شود تا اشعار با نثر شاعرانه، گویا و قوی در اختیار دیگران قرار بگیرد که این کار مهم و سخت، کار دولت است.

مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت انس با شعر از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی، وارد کردن بیش از پیش اشعار در کتاب‌های درسی به عنوان بخشی از ابزار انتقال تمدن، فرهنگ و معارف را وظیفه وزارت آموزش و پرورش برشمردند.

«تقویت حافظه ادبی مردم و خلاق کردن ذهن جوانان در استفاده بجا و صحیح از اشعار و تأکید بر مطالعه و درس‌آموزی از آثار شعری شاعران برجسته دو توصیه دیگر آیت‌الله خامنه‌ای بود.

ایشان با ابراز تأسف از مظلوم واقع شدن زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه، در توصیه‌ای دیگر، پاسداشت این زبان پُر کشش و قابل توسعه را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در مقابل این هجمه باید کلمات معادل فارسی که بعضاً بسیار زیباتر و استعمال آنها آسان‌تر است استفاده شود و با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود.

در ابتدای این دیدار جمعی از شاعران، سروده‌های خود را که به صورت کتاب به چاپ رسیده، به مقام معظم رهبری معرفی کردند.

از جمله اشعاری که در این دیدار قرائت شد، شعرهایی در وصف امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) و امام زمان(عج)، در توصیف مظلومیت مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان، در ستایش «پدر و مادر» و همچنین برخی موضوعات سیاسی و اجتماعی بود.

در ابتدای این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آنروا: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به شمال غزه می شود
  • جشنواره‌های رسانه ملی در سال ۱۴۰۲
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • مقام معظم رهبری: امروز رسانه‌ موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را عقب می راند