Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه این کمیسیون با نهاد‌های مربوط درباره مداخله سفیر انگلیس در تجمعات مقابل دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: امروز نشستی با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، ستاد کل نیرو‌های مسلح، سازمان اطلاعات سپاه و دستگاه‌های مربوط برگزار و مباحث مشروحی در این موضوع مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آنچه مسلم است اعمال فشار، محدود سازی و برخورد سختگیرانه بر این کشور است تا در این موارد در امور جمهوری اسلامی دخالت نکنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: سفیر انگلیس در انجام وظایف دیپلماتیک خود خطا داشته است؛ سفرا و دیپلمات‌ها در خانه، سفارت و خودروی دیپلماتیک شان مصونیت دیپلماتیک دارند و خارج از این سه باید بر اساس ضوابط کشور میزبان رفتار کنند.

ذوالنوری گفت: آن اجتماع که سفیر انگلیس در آن حضور یافت و هنجارشکنانه، غیرقانونی و براندازانه بوده است و حتی حضور شهروندان هم غیرقانونی به شمار می‌رفته است در نتیجه حضور سفیر انگلستان را هم امری خارج از محدوده قانون می‌دانیم.

او افزود: به همین دلیل خطای آنها محرز است و تذکره و تذکر صورت پذیرفت و برخورد‌های سخت تری هم به حول و قوه الهی خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان یادآور شد: موضوع اخراج سفیر در کمیسیون تصمیم گیری نشد و به بعد موکول شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس سفیر انگلیس وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس بر لزوم پیگیری جدی طرح شرب اصفهان یا گلاب ۲ تاکید کرد و گفت: منتخبان مردم باید همه انرژی خود را برای احیای طرح بهشت آباد بگذارند که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اقتصاد مردم و رفع تحریم‌ها را از جمله اولویت‌های مجلس دوازدهم دانست و اظهار کرد: منتخبان مردم باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کرده و خواسته‌های آنها را در نظر داشته باشند و خواسته‌های به حق مردم را به حاکمیت منتقل کنند.

وی افزود: ممکن است گروه خاصی به بعضی از نمایندگان رأی داده باشند اما آنها باید در نظر داشته باشند که نماینده همه اقشار مردم خواهند بود.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌های نمایندگان منتخب مردم اصفهان ابراز کرد: هیچ اولویتی بالاتر از مسائل زیست محیطی از جمله آب زاینده رود و آلودگی هوای برای اصفهان مطرح نیست و توصیه می‌شود که تمام نمایندگان استان با وحدت برای حل این مشکلات متمرکز شوند.

منتخبان مردم برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند

وی اضافه کرد: استان اصفهان از دو جهت بسیار آسیب پذیر است یکی اینکه در غرب اصفهان زاینده رود از دست می‌رود و طرح‌های اصلی نیمه تمام که می‌توانند زاینده رود را نجات دهند، تعطیل شده‌اند؛ منتخبان مردم باید همه انرژی خود را برای احیای طرح بهشت آباد بگذارند که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

عابدی بر لزوم پیگیری جدی طرح شرب اصفهان یا گلاب ۲ تاکید کرد و گفت: در خصوص آلودگی هوا باید گفت که اگر امکان انتقال صنایع از اصفهان وجود ندارد می‌توان از توسعه صنایع در غرب و نیز معادن گچ در شرق اصفهان جلوگیری کرد.

وی به کشت درختان تاغ در سجزی در راستای بیابان زدایی در اصفهان اشاره کرد و افزود: این درختان مانع ورود ریزگردها به فرودگاه می‌شوند اما باید برای جلوگیری از پیشرفت کویر برنامه استانی مدون شود و همین موضوع نیز می‌تواند از اولویت‌های منتخبان مردم اصفهان در مجلس باشد.

اهمیت فعالیت در کمیسیون‌های کشاورزی، صنایع و انرژی برای اصفهان

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود منتخبان مجلس یازدهم به کمیسیون‌های مجلس ابراز کرد: آن نمایندگانی که دل در گرو زاینده رود دارند به کمیسیون کشاورزی بروند و از ورود به کمیسیون‌های لوکس و بی ارتباط با مسائل زیست محیطی اصفهان اجتناب کنند.

وی همچنین کمیسیون‌های انرژی و صنایع را از جمله کمیسیون‌هایی دانست که لازم است منتخبان مردم اصفهان به آنها ورود کنند و گفت: نمایندگان مردم لازم است در مباحث مربوط به اقتصاد کلان و آزادی‌های اجتماعی بیشتر دقت کنند تا با ایجاد برخی طرح‌ها موجبات دلخوری مردم و فاصله گرفتن آنها از حاکمیت را فراهم نکنند و تلاش کنند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشند.

کد خبر 735554

دیگر خبرها

  • شرایط اعطای تابعیت به اتباع افغانستان باید بررسی شود
  • کشف بیش از ۶۷ هزار عدد داروی قاچاق در بندرانزلی
  • طرح دو فوریتی برخورد با جرم‌های خشن در فرآیند قانونگذاری است
  • بررسی تحولات غزه با حضور سفرای بیست و سه کشور اسلامی
  • برخورد با مجرمان تعطیلی بردار نیست
  • برخورد با مجرمان و مفسدان اقتصادی تعطیل شدنی نیست
  • محکومیت مبل ساز متقلب در اردبیل
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت است