Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه شبکه الغد، عبدالطیف القانوع در گفت و گوی مطبوعاتی با اعلام این مطلب افزود: تصمیم اشغالگران برای خالی کردن بسیاری از منازل همجوار مسجد الاقصی بر اثر ترک خوردن و فرو ریختن دیوارهای آنها به دلیل کاوش‌ها و حفاری‌های پی در پی در سال های اخیر است که با هدف جا به جایی اجباری ساکنان برای تغییر هویت بیت‌المقدس انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی خبرگزاری ها گزارش دادند که شهرداری بیت‌ المقدس وابسته به رژیم اشغالگر قدس تعدادی از شهروندان اطراف مسجد الاقصی را به دلیل فرسودگی و فرو ریختن ساختمان، از منازل خود خارج و درِ این ساختمان‌ها را پلمپ کرده است.   

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ادامه اظهار داشت: تصمیم اشغالگران مبنی بر حذف علما از مسجد الاقصی که آخرین آن بیرون کردن شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی است، نشان‌دهنده ورشکستگی و سردرگمی رژیم صهیونیستی پس از شکست مقابل جمعیت بزرگی است که در نماز صبح جمعه شرکت کردند.

سخنگوی حماس ادامه داد، ما خواستار تلاش بیشتر و شرکت فعال برای حمایت از حرکتی که در مسجد الاقصی و صحن آن هستیم و از همه مردم فلسطین و فرزندان امت عربی و اسلامی می خواهیم که از مردم ما در بیت‌المقدس حمایت کنند و حضور و حمایت خود را در مقابل برنامه های اشغالگران که برای پراکنده کردن ساکنان بومی بیت المقدس انجام می‌شود، ثابت و استوار کنند.

خبرگزاری" معا " فلسطین هم گزارش داد که مسئولان رژیم صهیونیستی شیخ عکرمه صبری رییس سازمان اسلامی علمای فلسطین و خطیب مسجد الاقصی را به مدت یک هفته با ادعای تحریک مردم، تبعید کرده اند.

شیخ عکرمه صبری به بازجویی که این اتهام را ابلاغ کرده است، گفته است که از سال ۱۹۷۳ تاکنون به مدت ۵۷ سال خطیب بوده ام و به قرآن کریم و سنت پیامبر متعهد شده‌ام و راه خود را ادامه خواهم داد.

خطیب مسجد الاقصی با رد اتهامات وارد شده ، افزود : این اتهام کذب است و افرادی که مردم را تحریک می کنند، کسانی هستند که به یهودیان افراطی اجازه می دهند به مسجد الاقصی حمله کنند.

رژیم صهیونیستی با اعطای سلاح به برخی صهیونیست های تندرو از اقدامات آنان علیه فلسطینی ها حمایت می کند.

بازپرس به شیخ عکرمه صبری گفته است که برای تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده، اظهارات او را به مسئول پلیس اسراییل منتقل می‌کند اما در عین حال از وی خواسته است بر اساس تصمیم یاد شده به مدت یک هفته از ورود به مسجد الاقصی خودداری کند.
شیخ صبری اظهار داشت : مقامات رژیم اشغالگر قدس پیش از این بارها او را مورد بازجویی قرار دادند و تاکنون او را بیش از ۱۰ بار از مسجد الاقصی خارج کرده‌اند.

تحریک مردم از طریق خطبه های نماز جمعه از اتهاماتی و ادعاهای تکراری است که اشغالگران صهیونیستی به خطیب مسجد الاقصی و دیگر مقام های فلسطینی در دهه های اخیر وارد می کنند.

رژیم صهیونیستی در طول ۷۰ سال گذشته با اشغال فلسطین در سایه حمایت های برخی کشورهای غربی از جمله امریکا و انگلیس جنایت های زیادی را در حق مردم بومی این سرزمین روا داشته و به قطعنامه های سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی نیز در این خصوص بی اعتنا است.

امریکا حتی در راستای حمایت از این رژیم برخی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نیز وتو کرده است.

برچسب‌ها اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین بیت المقدس اسرائیل آسیای غربی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی»| نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین/ ۳۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه

به گزارش قدس آنلاین، رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه در صدوشصت و دومین روز از تجاوز و حملات خود به نوار غزه، با بمباران ۱۲ منزل مسکونی از جمله یک ساختمان هفت طبقه در این منطقه کارنامه دیگری به جنایت‌های خود در حق فلسطینیان افزود و در نتیجه آن، تنها در یک خانه، ۳۶ نفر شهید شدند.

نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین برای هماهنگی بیشتر

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی گزارش داد که جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جنبش انصارالله یمن طی چند روز گذشته نشستی برای هماهنگی در خصوص مرحله آتی داشته‌اند.

این نشست با هدف هماهنگی مواضع با انصارالله یمن برگزار شده و این جنبش یمنی در این نشست به گروه‌های فلسطینی تأکید کرده است که عملیات‌های پشتیبانی در دریای سرخ ادامه خواهد داشت و توانمندی‌های آن همچنان پابرجاست و حملات هوایی آمریکا و انگلیس در ایجاد تغییرات راه به جایی نبرده است.

زیر آوار ماندن ده‌ها فلسطینی بعد از بمباران ساختمان ۷ طبقه

خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که هواپیماهای رژیم اسرائیل یک ساختمان هفت طبقه را در محله «الرمال» شهر غزه (شمال) که آوارگان را در خود جای داده بود، هدف قرار داده‌اند و ده‌ها تن در اثر تخریب ساختمان زیر آوار مانده‌اند.

حملات هوایی شدید به جنوب غزه

رسانه های فلسطینی از حملات هوایی شدید رژیم اسرائیل به شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

حمله اراذل و اوباش صهیونیست به اموال فلسطینیان در کرانه باختری

گروهی از اراذل شهرک‌نشین صهیونیست ساعتی پیش به منطقه‌ای در الخلیل واقع در کرانه باختری یورش برده و به اموال و ممتلکات فلسطینیان یورش خسارت وارد کردند.

نتانیاهو بار دیگر از ضرورت حمله به رفح گفت

نخست وزیر رژیم اسرائیل که هفته‌ها به دلیل جنگ و کشتار علیه غزه، تحت فشار است، علی رغم هشدار، گفت که عزم دارد بعد از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به این شهر حمله کند.

او تلویحا آمریکا را شریک جرم و جنایت تل آویو دانست و گفت: ما وارد نبرد دیپلماتیکی هستیم تا به ما برای تحقق اهداف نظامی، وقت بیشتری دهد و این، یک راه دارد و آن ایالات متحده آمریکاست.

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل به مناطقی در بیت لحم و قلقیلیه واقع در کرانه باختری یورش بردند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در مغرب

شماری از شهروندان مغرب در شهر تازه، شبانه در حمایت از غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات کردند.

دولت مغرب، از جمله کشورهای عربی است که با تل آویو روابطش را عادی سازی کرده است.

هیئتی از رژیم اسرائیل به دوحه می‌رود

شبکه کان اسرائیل گزارش داد که هیئتی از این رژیم فردا یکشنبه برای مذاکره در خصوص دست یابی به توافق با حماس راهی دوحه قطر خواهد شد.

کابینه رژیم اسرائیل قبل از عزیمت هیئت،  شروط حماس برای آتش بس و تبادل اسرا را بررسی و موضع خود را اعلام خواهد کرد.

حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم اسرائیل منطقه طیرحرفا واقع در جنوب را بمباران کردند.

٣٦ شهید طی بمباران یک خانه غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل شب گذشته  ۱۲ منزل مسکونی را در مناطق مختلف نواز غزه بمباران کرد که در  یکی از آن‌ها، ۳۶ نفر که عمدتا زنان و کودکان هستند، شهید شدند.

این دفتر، آمریکا را مسئول جنایت های رژیم اسرائیل دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جواز ورود یهودیان در ده روز آخر ماه رمضان به مسجد الاقصی
  • «طوفان الاقصی»| ۱۲ شهید در بمباران خانه‌ای مسکونی در مرکز غزه/ آمریکا به دنبال جلوگیری از حمله به رفح است
  • طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری
  • ببینید | واکنش «عمرو موسی» به اتهام‌زنی علیه مقاومت در باره ویرانی غزه
  • برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی
  • دلایل آغاز طوفان‌الاقصی از زبان مقام سابق عربی
  • حماس از ابتدا تا طوفان الاقصی | قسمت سوم
  • یورش اشغالگران به کرانه باختری/ حضور ۹۰ هزار نمازگزار در مسجدالاقصی در اولین جمعه ماه رمضان
  • صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی»| نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین/ ۳۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه
  • صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی»| نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین/ ۳۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه